Gå til innhold

Toxic Masculinity er ikke ille. It doesnt suck. Toxic Femininity er ille derimot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater at feminister sier at giftig maskulinitet er ille, det er ikke det det er bare morsomt bare. Hvis de mener giftig aggresjon... det er forstålig. Fordi enten om du er sabla femi eller macho så er det kjipt når folk går bananas. Så det er jeg enig er giftig og gledesdreper.

Men maskulinitet er bedre enn femininitet fordi femininitet alt det gjør er mote, det er alt. Utenom det er det ikke produktivt. Tenk som animen Naruto her. Hva gjør de? De er maskulin i kultur, de hjelper folk, gjør tinger. Altså å være maskulin betyr ikke å se slik og slik ut, du kan være attraktiv. Det bare betyr å GJØRE NOE hva som helst. Femininitet er å underkaste seg å ikke gjøre en ting. Så jeg synes giftig femininitet er mye værre enn giftig maskulinitet. Det eneste feminine som skal være lov er empati... men ikke til den grad at det overtar maskulinitetskulturen. Uansett femininitet er værst.

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det virker som du har starte helgas utskeielser litt tidlig. 

Anonymkode: a64c0...f09

• Liker 13
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker som du har starte helgas utskeielser litt tidlig. 

Jeg er seriøst. Det er forskjell her. Maskulinitet er handling, som å lese, hjelpe folk, å drive med noe. Det er forskjell på det og det å bli lei seg om man ikke får likes på drøssevis av selfie posting og posings. Du ser forskjellen?, feminitet produserer absolutt ingenting enn å drive dank og "det å klage mindre" er et tegn til at man er mer maskulin enn feminin, iallfall å prøve å ha en drivkraft (ikke at man aldri skal klage om det er vits, men om det ikke har noe mening eller er ganske unødvendig eller ingen poeng) Maskulinitet er naturens gave på samme måte som pupper er gave til menn.

Er bare fakta bare

Endret av Gori
Skrevet

Toxic maskulinity er en extrem, på samme måte som det man kan kalle toxic femininity... Begge deler er noe dritt som man burde holde seg unna. Det gjelder alle karaktertrekk som kan defineres som "toxic", da de er veldig destruktive for alle som er rundt disse menneskene.

• Liker 7
Skrevet

All ekstremisme er ille på hver sin måte

Anonymkode: 9891b...ea8

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Gori skrev:

Jeg er seriøst. Det er forskjell her. Maskulinitet er handling, som å lese, hjelpe folk, å drive med noe. Det er forskjell på det og det å bli lei seg om man ikke får likes på drøssevis av selfie posting og posings. Du ser forskjellen?, feminitet produserer absolutt ingenting enn å drive dank og "det å klage mindre" er et tegn til at man er mer maskulin enn feminin, iallfall å prøve å ha en drivkraft (ikke at man aldri skal klage om det er vits, men om det ikke har noe mening eller er ganske unødvendig eller ingen poeng) Maskulinitet er naturens gave på samme måte som pupper er gave til menn.

Er bare fakta bare

Din subjektive mening om noe, kan ikke kalles fakta. Du plukker kjønnsnøytrale karaktertrekk her, og kaller de negative feminine, og de positive maskuline, så det automatisk passer inn i synspunktet du allerede besitter.

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, Gori said:

Maskulinitet er naturens gave på samme måte som pupper er gave til menn.

:laugh:

Anonymkode: f426e...ed2

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er halve overskriften engelsk? :klo:

• Liker 1
Gjest Lily_88
Skrevet
12 minutter siden, Gori said:

Jeg hater at feminister sier at giftig maskulinitet er ille, det er ikke det det er bare morsomt bare. Hvis de mener giftig aggresjon... det er forstålig. Fordi enten om du er sabla femi eller macho så er det kjipt når folk går bananas. Så det er jeg enig er giftig og gledesdreper.

Men maskulinitet er bedre enn femininitet fordi femininitet alt det gjør er mote, det er alt. Utenom det er det ikke produktivt. Tenk som animen Naruto her. Hva gjør de? De er maskulin i kultur, de hjelper folk, gjør tinger. Altså å være maskulin betyr ikke å se slik og slik ut, du kan være attraktiv. Det bare betyr å GJØRE NOE hva som helst. Femininitet er å underkaste seg å ikke gjøre en ting. Så jeg synes giftig femininitet er mye værre enn giftig maskulinitet. Det eneste feminine som skal være lov er empati... men ikke til den grad at det overtar maskulinitetskulturen. Uansett femininitet er værst.

Hva synes du?

Hæ...?

Skrevet
33 minutter siden, Rumle skrev:

Hvorfor er halve overskriften engelsk? :klo:

Sikkert av samme årsak som at mange andre nye brukere med tvilsomt norsk språk oppretter tråder med provoserende tema/overskrift. Det er høstferie enkelte steder.

Anonymkode: eba21...196

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, Lily_88 skrev:

Hæ...?

Det eneste du trenger å ta med deg, og lære av, fra dette innlegget, er at Naruto gjør tinger, og at maskulinitet bare gjør mote.

Få dette inn i ditt liv og din hverdag, og du vil kunne leve et fullkomment, maskulint og sexy liv.

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, Yme skrev:
Det eneste du trenger å ta med deg, og lære av, fra dette innlegget, er at Naruto gjør tinger, og at maskulinitet bare gjør mote.

Få dette inn i ditt liv og din hverdag, og du vil kunne leve et fullkomment, maskulint og sexy liv.

Ah, nå forstår jeg også mye mer. 😂 

(Og så vil jeg bare legge til at jeg digger deg.) 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Yme skrev:

Toxic maskulinity er en extrem, på samme måte som det man kan kalle toxic femininity... Begge deler er noe dritt som man burde holde seg unna. Det gjelder alle karaktertrekk som kan defineres som "toxic", da de er veldig destruktive for alle som er rundt disse menneskene.

Maskulinitet er toksisk, dvs en iboende trussel mot kvinner og barn (og mot andre menn).

Femininitet/ feminisme er utelukkende positivt og kan aldri bli toksisk.

Anonymkode: bf791...10d

Skrevet

Toxic poxic, huhei hvor det går. Har du drept noen bøfler med bare nevene i dag da, barsken?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maskulinitet er toksisk, dvs en iboende trussel mot kvinner og barn (og mot andre menn).

Om det er slik hvorfor gir man da kvinner som skal være helter i filmer maskuline egenskaper og fjerner feminine egenskaper ?

Skrevet (endret)
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, nå forstår jeg også mye mer. 😂 

(Og så vil jeg bare legge til at jeg digger deg.) 

Hehehe, bare hyggelig, du!

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn aldri har gjort noe som har fått verden til å gå videre, og de eneste damene som opptrer dårlig, er maskuline... Ikke finnes det et eneste barn i verden, som har hatt godt av å ha en farsfigur heller.

1407944655011-dumb_post_109172039073.jpeg.442f29f422966ea080385a57f824d9f6.jpeg

Jepp! Innlegget ditt er faktisk mer uintelligent enn hovedinnlegget ❤️

Endret av Yme
  • Liker 3
Skrevet

Men sasuke gjør jo dumme tinger

Anonymkode: 48b86...788

Skrevet

TS: Jeg skal ha meg frabedt at du drar Naruto ned i den gjørma som er ditt syn på kvinner og menn. At det går an å være så blind. Du har jo ikke engang forstått serien og de mange flotte budskap den formidler!

For eksempel: Hva er styrke? Det er å holde ut motgang, det er å tro på sin egen og andres verdi, det er å beherske sitt raseri når andre er urettferdige og grusomme, og heller appellere til deres grunnleggende og iboende menneskelighet. Evne til å ha nåde og forståelse. Mest av alt viser serien igjen og igjen; Styrke kommer av kjærlighet. Kjærlighet til de du lever sammen med, og kjærlighet til deg selv. Vennskap, hengivenhet, respekt. Uansett kjønn, alder, status.

Du har virkelig mye å lære av om hva mennesker er.

Anonymkode: a2248...af4

• Liker 3
Gjest Lily_88
Skrevet
7 hours ago, Yme said:

Hæ...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...