Gå til innhold

Lage tiara

Seterjenta

Anbefalte innlegg

Jeg vet hvordan min brudetiara skal se ut, men jeg får ikke til basen/bøylen... Jeg får den ikke stiv nok liksom...

Noen som har gode råd, tips og materialforslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva bruker du da??

Har sett noe veldig kraftig "blomstertråd" i hobbybutikk (sikkert 1-2 mm tykk) i aluminium eller noe slikt lett materiale som jeg har fått for meg må egne seg - evt. surret med hvitt bånd. Har du vurdert det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krize

Eg har samme problemet. Har gjort eit forsøk på å lage ein tiara, men bøylen er for mjuk. Brukte 2mm aluminiumsstreng frå hobbybutikk. Viss ikkje frisøren festar den med masse spenner kjem den til å dette av, for den er ikkje "hold" i.

Skulle gjerne fått tak i ein sølvfarga stålbøyle. Ser den for meg, men har ikkje funne nokon plass. Vurderer jernvarehandel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de bøylene som HM har (de er 4mm brede) og de egner seg best som hårbøyle. Til tiara blir de for vide, for de er ikke særlig bøyelige. I mitt tilfelle er perlene og stenene for smale, så jeg kan ikke bruke dem... Man ser liksom bøyla bak stenene og det ble ikke så fint. Vurderer også skikkelig ståltråd fra jernvaren!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de bøylene som HM har (de er 4mm brede) og de egner seg best som hårbøyle. Til tiara blir de for vide, for de er ikke særlig bøyelige. I mitt tilfelle er perlene og stenene for smale, så jeg kan ikke bruke dem... Man ser liksom bøyla bak stenene og det ble ikke så fint. Vurderer også skikkelig ståltråd fra jernvaren!! :)

Det jeg har brukt før er enslags sølvfarget 'kobbertråd', klipt opp 8 lengder, og snurra rundt med tynnere sølvtråd tett i tett utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag fant jeg løsningen på problemet mitt, og her er resultatet... Ble godt fornøyd, men det gjenstår fortsatt litt justering for å få den helt rett.

Slik ser min ut, og her er originalen jeg falt for og ville 'kopiere' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det var kjempegøy å få det sånn noenlunde til, har sikla på denne lenge!! Og ja, jeg sparte masse penger! Men jeg hadde jo aldri kommet til å brukt så mye penger da... Denne kosta meg sånn ca 150-200,-! (+ noe tankevirksomhet og litt plunder) Da er det gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...