Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anklagene mot judge Brett Kavanaugh i USA er fyldig dekt av Nrk, som rapporterer det fra sitt synspunkt, og slipper knapt til den andre siden.

I motsetning til hva mange tror etter å ha hørt Nrk og de store avisene i Norge fortelle fra USA, kan dette styrke både Donald Trump og det Republikanske partiet. I det Republikanske partiet har det vært en fraksjon som kalles Never Trumpers som har uttalt at selv om Trump er Republikaner, så vil de aldri stemme på han.

https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/never-trumpers-unite-to-back-trumps-battle-for-kavanaugh

“Brett Kavanaugh comes out of the GOP establishment. Yet he was nominated by President Trump and has been viciously assaulted by the media and Democrats. This has united all factions of the GOP and conservative movement. Even the dead-end Never Trumpers. The left is trashing our institutions and Constitution. We all know what’s at stake. The Republic.”

"The political press has behaved as co-conspirators with the Democrats in the Kavanaugh matter. They have clearly been fully co-opted. Reporters are planting their flags with the so-called Resistance and donning pink hats instead of defending truth and reporting facts. There is much in this present political age about which I am uncertain. But there is one thing about which I am absolutely certain. President Trump is not my enemy and too many progressives view me as theirs."

Dette går rett på hvordan Trump blir framstilt som en ond, hjerteløs, kvinnehater som støtter voldtekt i media. Fordi han ikke nevnte Ford med respekt og trodde 100% på henne. Slik Marie Simonsen gjorde narr av Kavanaugh fordi han fikk tårer i øynene. Hun gjør narr av Kavanaughs følelser, samtidig som Fords følelser er "bevis".

https://www.dagbladet.no/kultur/hvis-trump-kan-fa-gjennom-kavanaugh-er-alt-hap-ute/70279845

Tygg litt på det. Alt håp er ute. Den setningen viser hvor lite Marie Simonsen skjønner av USA.

https://www.wnd.com/2018/10/were-all-deplorables-now

Our cultural elites have declared Trump a poltroon for daring to mock Ford’s story of what happened 36 years ago. Yet, these same elites reacted with delight at Matt Damon’s “SNL” depiction of Kavanaugh’s angry and agonized appearance, just 48 hours before.

Is it not hypocritical to laugh uproariously at a comedic depiction of Kavanaugh’s anguish, while demanding quiet respect for the highly suspect and uncorroborated story of Ford?

Trump is president because he gets it. He understands what this Beltway elite are all about – the discrediting of his victory as a product of criminal collusion with Russia and his resignation or removal in disgrace. And the “base” that comes to these rallies to cheer him on, they get it, too.

Since Reagan’s time, there are few conservatives who have not been called one or more of the names in Hillary Clinton’s litany of devils, her “basket of deplorables” – racist, sexist, homophobic, xenophobic, Islamophobic, bigoted, irredeemable.

The battle over Kavanaugh’s nomination, and the disparagement of the Republicans who have stood strongest by the judge, seems to have awakened even the most congenial to the new political reality.

We are all deplorables now.

Jeg lager en egen tråd om dette. Hvis Kavanaugh blir valgt, og Republikanerne gjør et godt valg i november, så husk... det var her dere leste hvorfor først.

Republikanerne er sinte, og sinte velgere får ræva opp av sofaen, de går og stemmer. Demokratene har hittil hatt de mest ivrige velgerne. Kavanaugh saken kan slå hardt tilbake på de.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kronikk fra en svenske som skjønner mye, men så bor hun i USA.

https://www.nt.se/asikter/kronikor/i-huvudet-pa-en-trump-valjare-om5490962.aspx

Du som er gift med de - ta ut skilsmisse. Du som kaller de venner - bryt kontakten. De skal konfronteres hvor de går ut og spiser, hvor de sover, hvor de arbeider.

Når CNN åndeløst rapporterte at en femte kvinne anklager Brett Kavanaugh, president Trumps kandidat til Høyesterett for voldtekt, ser han ikke på innslaget. Nyheten kommer fra en anonym Twitterkonto som raskt innrømmer at det var en spøk, men CNN legger likevel ut en artikkel på nettet.

Han ser rasende venstreaktivister utestenge konservative opinonsbyggere fra å tale på amerikanske universiteter, og masseanmeldelser stenger kontoer på sosiale media. Han ser ledende republikanere tvinges ut fra resturanter av organiserte mobber, og en redaktør fra en progressiv nyhetsside får tusenvis av "likes" for å oppfordre folk til å konfrontere republikanere i deres hjem.

Det avsluttes med at hun spør vennen om han ikke ser det problematiske med Trump.

"Javisst, han er ikke perfekt", svarer han. "Men han slår tilbake".

Her er nøkkelen til Trumps framgang. Det ironiske er at man tror at mer av det som fikk Trump valgt, skal forhindre at han blir valgt på nytt i 2020.

• Liker 3
Skrevet
På 5.10.2018 den 11.40, ops2 skrev:
Anklagene mot judge Brett Kavanaugh i USA er fyldig dekt av Nrk, som rapporterer det fra sitt synspunkt, og slipper knapt til den andre siden.

I motsetning til hva mange tror etter å ha hørt Nrk og de store avisene i Norge fortelle fra USA, kan dette styrke både Donald Trump og det Republikanske partiet. I det Republikanske partiet har det vært en fraksjon som kalles Never Trumpers som har uttalt at selv om Trump er Republikaner, så vil de aldri stemme på han.

https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/never-trumpers-unite-to-back-trumps-battle-for-kavanaugh

Dette går rett på hvordan Trump blir framstilt som en ond, hjerteløs, kvinnehater som støtter voldtekt i media. Fordi han ikke nevnte Ford med respekt og trodde 100% på henne. Slik Marie Simonsen gjorde narr av Kavanaugh fordi han fikk tårer i øynene. Hun gjør narr av Kavanaughs følelser, samtidig som Fords følelser er "bevis".

https://www.dagbladet.no/kultur/hvis-trump-kan-fa-gjennom-kavanaugh-er-alt-hap-ute/70279845

Tygg litt på det. Alt håp er ute. Den setningen viser hvor lite Marie Simonsen skjønner av USA.

https://www.wnd.com/2018/10/were-all-deplorables-now

Jeg lager en egen tråd om dette. Hvis Kavanaugh blir valgt, og Republikanerne gjør et godt valg i november, så husk... det var her dere leste hvorfor først.

Republikanerne er sinte, og sinte velgere får ræva opp av sofaen, de går og stemmer. Demokratene har hittil hatt de mest ivrige velgerne. Kavanaugh saken kan slå hardt tilbake på de.

Jeg skal ta for meg det viktige her: Det finnes ingen grunn til at ikke republikanerene stort sett skal stille seg bak Kavanaugh; han er i mye større grad en republikansk kandidat enn en Trump kandidat. Husk at motstanden mot Trump i stor grad handler om motstand mot Trump, ikke det republikanske partiet.

Det trengs ingen presse for å avdekke at Trump er en hjerteløs kvinnehater, han aktivt twitrer dette budskapet med jevne mellomrom. Trump er ikke problemet; velgerene er.

Jeg er ganske sikker på at dette skal bli mye værre før det blir bedre. Og jeg er ikke sikkert det blir bedre. Jeg tror vi ser slutten på USA som supermakt på alle plan, og jeg tror ikke det er ett tap hverken for USA, vesten eller verden forøvrig. 

Sånn sett blir det interesant å se mellomvalget, for det vil fortelle mye om hvor mye protest det er igjen av protestvalget når vi ikke snakker om Hillary mot Trump, men om demokratiske kandidater mot republikanske. Men jeg vil ikke bli overasket om Silver tar feil og du får rett.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Druid said:

Det trengs ingen presse for å avdekke at Trump er en hjerteløs kvinnehater, han aktivt twitrer dette budskapet med jevne mellomrom. Trump er ikke problemet; velgerene er.

Gjerne vis det. Å ta tilbake retorisk som angriper først, er ikke å hate kvinner, han gjør det samme med menn. Om han sier at alle kvinner er noe, så kommer jeg til å si ifra stol på meg men så langt er det bare svar tilbake. Å behandle kvinner og menn likt er ikke bevis på han er en kvinnehater. Du skjønner at du tvinger meg å forsvare han nå? Jeg måtte gjøre det samme med H.Clinton når hun var beskyldt for å være en "mulock satanist" som ofret barn for en liten tid siden.      

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...