AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg rensket navlen med neglen og så like etter at jeg har skrapt opp flere steder inni der med neglen. Det gjør vondt og jeg er redd det blir betent? Hva gjør jeg? I tillegg merker jeg at det jeg skraper ut derfra lukter slik det lukter når du kommer inn i dyrebutikken. Normalt? Anonymkode: ebd5d...6bb 1
Meadow Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Pyrisept på en q-tips, hadde jeg prøvd. Navlegrums pleier ikke å lukte blomster. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Rens med pyrisept - len deg gjerne godt tilbake og drypp noen dråper nedi så du får renset godt uten å gni for mye. Bruk en q-tips til å trekke ut igjen væsken. Navlesvette lukter gammel rotte, spesielt hvis man har litt dyp navle og ikke vasker med q-tips hyppig. Jeg har svært dyp navle, og har faktisk et par ganger fått kvise/betennelse på bunnen. Vondt, men forsvinner etter et par dager med pyrisept/klorhexidin-rens noen ganger daglig. Anonymkode: a4fbe...ed6 1
Gjest andysowhat Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 navlelo kan og burde nok lukte ganske vondt, siden både svette har problemer å fordampe ut av navelen, og fuktighet og såpe fra dusjen blir ofte ikke ordentlig tørket ut derifra som gjør det lettere for bakterier å leve. Samtidig som om lo fra klær blir ofte samlet der, og klær tar ofte til seg dufter fra omverdenen som frytyrkoker, matlaging, støvlukt osv, som igjen forsterkes av fuktigheten. Når det kommer til sår i navelen, så vil jeg anbefale å prøve å holde det tørt og prøvd å rense det litt mer enn ellers, siden det er et såpass utsatt område, i forhold til andre steder på mage/rygg osv. ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå