lady90 Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Vi vurderer å kjøpe mobilklokke til sønnen vår på 8 år. To av vennene hans hadde det tidligere men de gikk istykker. Har også lest at flere av de hadde store sikkerhetshull tidligere. Er derfor litt skeptisk til om det er noe som er bra nok. Og leser jeg anmeldelser er flere misfornøyd med byggekvaliteten, respons på skjerm etc. Er det noen som har slik klokke til barnet sitt og har noe å anbefale?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 De er ikke lov å bruke på skolen, bare så du er oppmerksom på det. Anonymkode: f7bbd...66e
lady90 Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ikke lov å bruke på skolen, bare så du er oppmerksom på det. Anonymkode: f7bbd...66e Mobiler må de legge fra seg men en klokke er jeg mer usikker på. Man kan jo stille den inn i skolemodus slik at det ikke ringer eller er åpnet for spilling i skoletida
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Flere av vennene til vår åtteåring har det eller har hatt det. Hos noen har det funket greit, hos andre har det vært mye styr med klokkene, at de ikke virker etc, men jeg vet dessverre ikke hvilke merker de har. Vi vurderte det også, men jeg så hvor utrolig dyrt det var (da mener jeg altså månedsabonnementet, ikke bare selve anskaffelsen av klokka) gikk vi for mobill med kontantkort i stedet. Anonymkode: 77623...9a1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 9 minutter siden, lady90 skrev: Mobiler må de legge fra seg men en klokke er jeg mer usikker på. Man kan jo stille den inn i skolemodus slik at det ikke ringer eller er åpnet for spilling i skoletida Jeg er lærer, og på vår skole er det ihvertfall ikke lov. Vi kan jo ikke gå rundt og kontrollere innstillingene på ørten sånne klokker hele tiden. Elevene ønsker jo selvsagt å spille, ta bilder etc. hele tiden, og vil selvsagt skru dette på. Ergo er det lettere å bare forby det. Anonymkode: f7bbd...66e 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 Mye av problematikken i skolen er jo for eksempel dette med å ta bilder i garderoben og slikt, i tillegg til forstyrrelsesmomentet. Anonymkode: f7bbd...66e
Siri_H Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer, og på vår skole er det ihvertfall ikke lov. Vi kan jo ikke gå rundt og kontrollere innstillingene på ørten sånne klokker hele tiden. Elevene ønsker jo selvsagt å spille, ta bilder etc. hele tiden, og vil selvsagt skru dette på. Ergo er det lettere å bare forby det. Anonymkode: f7bbd...66e Jeg jobber også i skolen og vi har også forbud mot mobilklokker, og sammenligner reglene for dette med mobiltelefoner (avskrudd og liggende i sekken under skole og SFO tid). Sjekk derfor med skolen først før du kjøper klokke. Har hatt flere sinte foreldre som ikke skjønner hvorfor vi ikke godtar klokkene når produsenten lager de med "skolemodus". Som om det er produsentene som bestemmer hva som skal være godtatt på ulike skoler... Og som det sies over her; skolemodus kan skrus av. Og da blir ikke noe annet enn å sette mobilen i flymodus. Det er fortsatt ikke lov med mobil i skoletiden, om den er aldri så mye i flymodus...
lady90 Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2018 Jaja det er ikke om man har lov til å bruke den på skolen jeg lurer på men anbefaling til klokke. Han kan ta den på seg når skolen slutter
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #9 Skrevet 5. oktober 2018 Vi hadde gator til vår sønn, men var ikke fornøyd, og han har nå mobil (som ikke blir med på skolen, kun i bruk for å ringe oss hvis han er alene hjemme). En ting jeg var misfornøyd med var at hvis han ringte meg og kom til telefonsvareren min, så fikk han ikke lagt på igjen, så han spilte inn lang melding, og jeg fikk opptattsignal når jeg prøvde å ringe tilbake. En annen ting var at telefonen ble tatt uten at noen rørte den. Jeg ringte, og klokka lå i sekken på SFO, og etter et par ring ble den tatt og jeg hørte SFO ansatte snakke. Så ekkelt for dem at noen kunne høre dem uten at de visste det! Testet det ut hjemme etterpå, og den tok seg selv. Det førte også til at han ikke hørte at det ringte fordi den ble tatt så fort. Han glemte også å ta den på hånda etter skolen, lå i sekken i skoletiden. Når reima i tillegg ble ødelagt kastet vi den rett og slett! Var i bruk i ca 3 mnd tenker jeg. Jeg ser at flere av vennene hans har klokker, og virker foreløpig som at det fungerer bra for dem. Vi har flyttet nærmere skolen, og han er blitt så stor (8 år) at vi ikke ser behovet for å ha telefon tilgjengelig. Anonymkode: 2a467...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #10 Skrevet 5. oktober 2018 Vi har Gator og er veldig fornøyd. Har ikke den med på skolen.Men isåfall hadde den lagt av i sekken til skolen var ferdig. Sånn som mobilene må. Det er ikke noe kamera på klokken så det er ikke ett problem.. Ser de andre vennene som har mobiler surfer og spiller hele tiden.og har enkelte har med seg laderen overalt... og tenker det er mye bedre med tlf klokke. ringe ol det er noe.... de er enda liten og trenger ikke en smarttelefon.. Anonymkode: 29626...7eb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #11 Skrevet 5. oktober 2018 https://www.aftenposten.no/digital/Slar-alarm-etter-sjekk-av-GPS-klokker-for-barn-10684b.html Anonymkode: 16e6b...8c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå