AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg har tidligere spist lite over lengre tid for så å spise normalt igjen. Da gikk jeg bare opp masse, og forsto at kroppen hadde skrudd ned forbrenningen masse og at jeg da hadde kommet i sparemodus. Da spiste jeg vel sånn 500 om dagen og gjorde det i 2 mnd. Men nå har spiser jeg 0-500 om dagen og jeg gjør dette 3 dager, på pden 4 dagen spiser jeg 2000. Gjør det at kroppen ikke går i spremodus? Jeg synes å ha lest at så lenge man spiser litt godt med mat engang i blant så forhindrer det at kroppen skrur ned forbrenninga, at da får jeg på en måte et boost hver 4 dag? Anonymkode: 484cb...843
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 Kroppen går aldri i sparemodus. Folk må slutte å tro på dette vaset. Anonymkode: 9e8d4...de7 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kroppen går aldri i sparemodus. Folk må slutte å tro på dette vaset. Anonymkode: 9e8d4...de7 Ts: Her tar du feil! Jeg har jo opplevd sparemodus selv, så jeg vet at det stemmer. Jeghar som sagt spist under 500 kalorier tidligere og gjort det i 2mnd, og så begynte jeg å spise normalt igjen og jeg la på meg MASSE. Dette er sparemodus. Test ut selv du. Anonymkode: 484cb...843 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: forsto at kroppen hadde skrudd ned forbrenningen masse og at jeg da hadde kommet i sparemodus Kroppen skrur ikke ned forbrenningen sin. Anonymkode: ea282...063 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen går aldri i sparemodus. Folk må slutte å tro på dette vaset. Anonymkode: 9e8d4...de7 Jo, når kroppen går i sparemodus, tærer kroppen på muskelmassen og hamstrer opp fett på kroppen. Anonymkode: 061dd...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts: Her tar du feil! Jeg har jo opplevd sparemodus selv, så jeg vet at det stemmer. Jeghar som sagt spist under 500 kalorier tidligere og gjort det i 2mnd, og så begynte jeg å spise normalt igjen og jeg la på meg MASSE. Dette er sparemodus. Test ut selv du. Anonymkode: 484cb...843 Og hvor sparer kroppen inn de kcal den brukte før "sparemodusen"? Give it up snarest. VRØVL. Anonymkode: 9e8d4...de7 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, når kroppen går i sparemodus, tærer kroppen på muskelmassen og hamstrer opp fett på kroppen. Anonymkode: 061dd...8eb Anonymkode: 9e8d4...de7 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, når kroppen går i sparemodus, tærer kroppen på muskelmassen og hamstrer opp fett på kroppen. Anonymkode: 061dd...8eb Ts: kan jeg pliss få svar på spm mitt. Jeg lurer ikke på om sparemodus eksisterer eller ikke, for det vet jeg at den gjør, jeg lurer på om jeg kan forhindre sparemodus om jeg spiser normalt hver fjerde dag? Anonymkode: 484cb...843
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 9e8d4...de7 Joda, den gjør det. Anonymkode: 061dd...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts: kan jeg pliss få svar på spm mitt. Jeg lurer ikke på om sparemodus eksisterer eller ikke, for det vet jeg at den gjør, jeg lurer på om jeg kan forhindre sparemodus om jeg spiser normalt hver fjerde dag? Anonymkode: 484cb...843 Aner ikke. Spør en lege. Anonymkode: 061dd...8eb
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aner ikke. Spør en lege. Anonymkode: 061dd...8eb Ts: tviler på at noen lege ville svart meg på det, er jo derfor jeg spørr her. Anonymkode: 484cb...843
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts: tviler på at noen lege ville svart meg på det, er jo derfor jeg spørr her. Anonymkode: 484cb...843 Hvorfor tviler du på det? Anonymkode: 061dd...8eb
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tviler du på det? Anonymkode: 061dd...8eb om du kan svare så kan du svare meg Anonymkode: 484cb...843
FrodeF Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Slutt med den kveruleringen. Nei, du går ikke i sparemodus. Det er noe vås fra ende til annen. Endring i ditt energibehov er minimalt ift slike dietter. Endret 4. oktober 2018 av FrodeF 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 11 minutter siden, FrodeF skrev: Slutt med den kveruleringen. Nei, du går ikke i sparemodus. Det er noe vås fra ende til annen. Endring i ditt energibehov er minimalt ift slike dietter. har du spørvd det sjæl? Anonymkode: 484cb...843
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #16 Skrevet 4. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor sparer kroppen inn de kcal den brukte før "sparemodusen"? Give it up snarest. VRØVL. Anonymkode: 9e8d4...de7 Ikke alle går i sparemodus ved lite inntak av mat, men noen gjør det. Det er pga hormonene i kroppen, blant annet T3. 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke. Spør en lege. Anonymkode: 061dd...8eb En lege vil ikke kunne svare på dette da de nettopp er lege. Ergo som regel svært liten kunnskap om kosthold. TS, får å få opp forbrenningen bør du balansere kroppen din med et sunt kosthold med nok kalorier hver dag, trene/mosjonere og ikke spise svert lite noen dager, for så mye andre dager. Da tukler du med balansen i kroppen din som kan være uheldig. Du spiser alt for lite. Tenk næringsrik mat i stede for kalorier. Spiser du mye næringsrik mat vil kroppen og psyken fungere bedre, lettere å komme igang med trening, føle seg bedre og gå ned i vekt. Øk på masse med grønnsaker, metter godt og gir kroppen mye god næring. Anonymkode: bd340...b87
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #17 Skrevet 5. oktober 2018 Når du spiser 500 kcal hver dag i 2 måneder går du selvfølgelig mye ned i vekt. Derfor trenger du mindre kalorier for å opprettholde denne vekten, og vil gå opp i vekt når du spiser like mye som før du begynte å sulte deg. Du definerer "sparemodus" som at "kroppen tærer på muskelmasse og hamstrer fett på kroppen". Det stemmer at kroppen vil tære på muskelmasse og hente energi fra fettet ditt dersom du ikke tilfører nok energi. Men dette er jo det motsatte av "sparemodus". Tvert i mot så viser disse mekanismene at forbrenningen din stadig er aktiv og ikke tar en pause bare fordi du spiser lite. Uansett; det virker som om du har et ganske forstyrret kosthold. Hvorfor bare ikke spise normale mengder kalorier hver dag? Anonymkode: bf8ce...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #18 Skrevet 5. oktober 2018 Men hva er vitsen med å spise 500 i tre dager og så 2000 den fjerde? Hvorfor ikke rundt 1000 daglig? Og det er ikke rart at du går opp i vekt når du begynner å spise vanlig etter 2mndr med faste. Når det er sagt, ikke driv på sånn her. Tro meg, jeg er der selv, og slutt med det hvis du fortsatt kan. Anonymkode: a0afd...427
Gjest Skrevet 5. oktober 2018 #19 Skrevet 5. oktober 2018 Hei TS Tråden din vil bli stengt som følge av disse reglene som gjelder på vårt kosthold forum: Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. - Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Viser også til deres kilde her (side 187) Råder deg til å ta kontakt med din lege eller annet kyndig personell for å så svar på dine spørsmål. Ann Christin, mod
Anbefalte innlegg