Gå til innhold

Middagstips på rundt 600 kalorier - gjerne uten kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Siden jeg sluttet å spise kjøtt så har jeg slitt veldig med middagsmåltidene. Jeg teller kalorier, så har ca 500-700 per middag. Noen tips til enkle, kjøttfrie middager som er lavt på kalorier? 

Anonymkode: 492c7...de9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag det du vil, så mye du vil. Så måler du opp ca 600 kalorier og spiser det. Resten porsjonerer du til andre måltider i de neste dagene, eller fryser ned. Jeg hadde en periode der jeg lagde mat en gang om dagen og lagde tre porsjoner. Spiste den ene til middag den dagen, den andre til lunsj dag 2 og den siste til frokost dag 3. Jeg liker best middagsmat. Ikke noe glad i brød, knekkebrød, havregrøt og sånn kjip mat.

Anonymkode: c37bc...b6c

Skrevet

600-700 kcal er jo ganske "romslig" til en middag :) Er det bare kjøtt som skal unngås, eller fisk også?

Denne spicy kikertgryten er supergod, og bare 158 kcal pr porsjon. Så kan du jo "fylle opp" de resterende kaloriene med ris/quiona/bulgur, yoghurt, olje til salaten og evt. pitabrød.

En annen vegetarisk favoritt er denne kikertcurryen, som gir 224 kcal pr porsjon uten ris. Du må scrolle litt nedover siden for å komme til selve oppskriften.

Jeg liker også veldig godt denne enkle versjonen av minestronesuppe, som gir 343 kcal pr. porsjon. Da har du kcal igjen til en litt større porsjon eller noen skiver godt brød. 

Eller hva med å lage en lasagnesuppe? Bare bytt ut kjøttdeig med vegetarfarse og kjøttkraft med grønnsakbuljong. Skikkelig kosemat! Jeg har ikke regnet kaloriinnholdet på denne, men tipper den kommer godt innenfor kaloribudsjettet ditt, avhengig av hvor mye ost du bruker ;) 

• Liker 1
Skrevet

Laks? 

Skrevet
På 5.10.2018 den 22.45, Snabeltann skrev:

Laks? 

Det faller jo under kjøtt. 

Anonymkode: c8269...913

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det faller jo under kjøtt. 

Kjøtt er kjøtt og fisk er fisk :)

Anonymkode: d1287...b87

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøtt er kjøtt og fisk er fisk :)

Anonymkode: d1287...b87

Fiskekjøtt

Skrevet

En porsjon sunn middag er ofte ca 400 kalorier.

F.eks grønnsaksrisotto (enda færre kalorier)

Grønnsakspai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...