Gå til innhold

Samboer kjører barn uten lappen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som har en samboer uten lappen. Det har kommet frem at han har daglig kjørt uten lappen. (Mistet det pga ruskjøring) nå har hun fortalt at han ut kjørt hennes barn... 

Hvordan går jeg frem? Vi har allerede vært gjennom en periode uten kontakt fordi jeg har sagt min mening om denne fyren. 

Når jeg melder fra vil det jo skinne gjennom at det kommer fra meg og ho vil kutte meg ut...igjen. 

Tips om hvordan takle det? 

Anonymkode: d4663...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld fra til politiet. Barnas liv veier tyngre enn et vennskap altså 

Anonymkode: 1f56b...ca0

• Liker 43
Skrevet

Hun høres ut som en drittvenninne...

• Liker 4
Skrevet

Meld fra til politiet. Både barnas og tilfeldig forbipasserendes liv og helse er i fare.

• Liker 13
Skrevet

Du er mindre redd for at liv skal gå tapt, enn å miste et vennskap??

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meld fra til politiet. Barnas liv veier tyngre enn et vennskap altså 

Anonymkode: 1f56b...ca0

Dette! 

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei venninne som har en samboer uten lappen. Det har kommet frem at han har daglig kjørt uten lappen. (Mistet det pga ruskjøring) nå har hun fortalt at han ut kjørt hennes barn... 

Hvordan går jeg frem? Vi har allerede vært gjennom en periode uten kontakt fordi jeg har sagt min mening om denne fyren. 

Når jeg melder fra vil det jo skinne gjennom at det kommer fra meg og ho vil kutte meg ut...igjen. 

Tips om hvordan takle det? 

Tipser purken.

Skrevet (endret)

..

Endret av Elanesse
Ikke anonymt
Gjest Lexie Grey
Skrevet (endret)

Dersom venninnen din finner ut at det er deg som har kontaktet politiet, må du bare lukke igjen alt. Hun kommer til å bli sint og smelle sikkert, men du skal bare vite med deg selv at du gjorde det 100% riktige. Det er ikke fryktelig alvorlig å kjøre uten lappen når man har hatt den lenge nei, men grunnen til at den er fratatt kommer jo frem her og det er det som får meg til å reagere. Hun venninnen din virker ikke helt god som ikke gjør noe med dette, er det ikke barna hennes?

Endret av Moondance
Misforståelse
Skrevet

Jeg har sagt jeg skal det. Jeg spør om tips til håndtering av det etterpå.  Dere nettroll ka  la tastaturet hvile, så kan saklige og vennlige sjeler svare

• Liker 1
Skrevet

Overskriftene på kg er snart like mye clickbait som bloggere og VG 😂

Anonymkode: 37a25...4b4

• Liker 4
Skrevet

Nei det stemmer. Kjører ikke ruset nå. Men ulovlig,  derfor klarer jeg ikke snu det blinde øyet til. 

Men ønsker ikke minste henne del  o  hun er blitt blind pga kjærlighet 

Skrevet

Dette er en ikke-sak. Bare glem hele greia! 

Anonymkode: d6723...4b3

• Liker 3
Skrevet

En bot på noen usle tusenlapper ville ikke bekymret meg.

Avkortning i forsikring derimot, det kan bli hinnsides dyrt hvis man er litt uheldig.

Meld fra til politiet, skiltnummer, navn, farge på bilen og når han dropper av barna på barnehagen.

• Liker 3
Skrevet

Hør de høyeste moraliserer formaner! Fordi de selv ikke har blitt tatt enda  Latterlig og pinlig 

Og nei. En kjører ikke rusa med barn i bilen. Noen blir det på en Paralgin Forte. Heng dem. Og så får dere lese statistikk om hvor mange barn som faktisk blir drept i trafikken pga rusa foreldre som kjører. Fakta kan være uvelkommen:-/

Anonymkode: 8b4aa...a63

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hør de høyeste moraliserer formaner! Fordi de selv ikke har blitt tatt enda  Latterlig og pinlig 

Og nei. En kjører ikke rusa med barn i bilen. Noen blir det på en Paralgin Forte. Heng dem. Og så får dere lese statistikk om hvor mange barn som faktisk blir drept i trafikken pga rusa foreldre som kjører. Fakta kan være uvelkommen:-/

Anonymkode: 8b4aa...a63

Det kommer frem at det ikke er snakk om kjøring i rus.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det stemmer. Kjører ikke ruset nå. Men ulovlig,  derfor klarer jeg ikke snu det blinde øyet til. 

Men ønsker ikke minste henne del  o  hun er blitt blind pga kjærlighet 

Og problemet ditt er...?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og problemet ditt er...?

At han kjører uten lappen, med barn i bilen.. 

• Liker 1
Skrevet

Meld til politiet.

Venninna di er tjukk i huet som ikke har meldt han selv - eller hvertfall nektet han å kjøre med barna. Antar at de er under barnevernet i og med at han hatt mistet lappen pga ruskjøring? Da burde hun også skjønne at politiet vanligvis melder videre hvis de stopper personer som kjører ulovlig med barn i bilen. Virker som det uansett kunne vært behov for et kaffebesøk der.

Anonymkode: eaa19...d0d

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At han kjører uten lappen, med barn i bilen.. 

Er enig i at han ikke bør gjøre det, men han har gjennomgått kjøreopplæring og har hatt lappen. Det betyr at han er i stand til å kjøre bil. Å miste lappen pga. ruskjøring er en straff fra samfunnet som jeg er helt for, men det betyr ikke at det er noen fare verken for disse barna eller andre at han kjører bil uten lappen. Jeg mener det hadde stilt seg annerledes hvis han aldri hadde hatt lappen og likevel kjørt bil, for da hadde man ikke vært sikker på hans evner i trafikken. Jeg synes at det han gjør er feil, men synes samtidig at det ikke er noen grunn for at du skal melde han til politiet. Hadde han kjørt ruset så hadde jeg selvfølgelig ment det motsatte. 

Anonymkode: 9505b...004

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...