Gå til innhold

Dere med bachelor i spesialpedagogikk! HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dere som har tatt "bare" en bachelor i spesialpedagogikk (altså ikke en lærerutdanning fra før eller noe sånt), hvor er det dere jobber? Og de av dere som jobber som spesiallærer eller spesialpedagog på skole, hvor mye er det dere tjener ca.? Vet at lønn varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass,men noen som vet hvor mye man tjener sånn ca.? Takk for svar. 

Anonymkode: 08540...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Ingen??

Skrevet

OPP

Skrevet

Som jeg forstår, er det veldig vanskelig å få jobb med en bachelor i spes. Ped. Jeg hadde selv lyst til å hoppe over på bachelor i spes. Ped. Fra min utdanning, men fikk beskjed av fagansvarlig at man, med en bachelor i spes. Ped. Ikke har en stillingstittel og at utdanningen er for generell til å kunne gi økt lønn. Det jeg heller fikk anbefalt var en master i spes. Ped. Etter nåværende utdanning, med spissing mot min grad. 

Bachelor i spesialpedagogikk og bachelor i pedagogikk er litt vanskelige å få noe igjen for, rett og slett. Du må bygge videre med master eller lignende.

Anonymkode: 16a44...6cf

• Liker 3
Skrevet

Har inntrykk av at mange jobber som miljøterapeuter, i boliger for utviklingshemmede, rus, psykiatri, barnevern, avlastningsboliger osv. Det er jo ikke en beskyttet tittel, så langt vanskeligere å få jobb enn en med bachelor i sykepleie, barnehagelærer og lignende.

Anonymkode: 97a5c...5bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok bachelor i spes.ped, med skolefag inkludert i bacheloren. Fikk fast jobb i skolen «på vilkår», dvs med plikt til å fullføre utdannelsen med ppu. Er ferdig med den til våren, dvs at jeg ender opp som adjunkt.

Jeg hadde kjempeflaks, det er omtrent umulig å få fast jobb i skolen før du har enten grunnskolelærer eller ppu.

• Liker 1
Skrevet

Du må ta master. BA i ped eller spes.ped. Kommer man ingen vei med.

Anonymkode: 499dc...974

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også bachelor i spesped,og flere fra mitt kull er ansatt i fast undervisningsstilling i skolen( vel og merke på forsterket avdeling). Skulle gjerne visst på hvilke vilkår de er ansatt,men kjenner de ikke. Men det er i allefall mulih

Anonymkode: fc0e0...4b8

• 2 uker senere...
Skrevet
On 10/6/2018 at 9:30 PM, AnonymBruker said:

Har inntrykk av at mange jobber som miljøterapeuter, i boliger for utviklingshemmede, rus, psykiatri, barnevern, avlastningsboliger osv. Det er jo ikke en beskyttet tittel, så langt vanskeligere å få jobb enn en med bachelor i sykepleie, barnehagelærer og lignende.

Anonymkode: 97a5c...5bb

Takk for svar! Litt godt å vite at det faktisk er en mulighet, i og med at jeg er redd for å ikke få jobb med BA. Har du noe peiling på hva slags oppgaver man har på eks. psykiatri eller i barnevernet? 

Skrevet
On 10/8/2018 at 11:01 PM, AnonymBruker said:

Jeg har også bachelor i spesped,og flere fra mitt kull er ansatt i fast undervisningsstilling i skolen( vel og merke på forsterket avdeling). Skulle gjerne visst på hvilke vilkår de er ansatt,men kjenner de ikke. Men det er i allefall mulih

Anonymkode: fc0e0...4b8

Takk for svar. Hvor er du jobber/har jobbet med din BA? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...