AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Hei! Kanskje et dumt spørsmål men her kommer det likevel.. Dere som har barn på stor avdeling, sender dere de i barnehagen med bare ullundertøy? Gjorde det på liten avdeling og hadde tenkt å gjøre det nå også før en venninne påpekte at det var for barnslig 🤔 at de måtte ha bukser oppå. Men da blir det jo veldig varmt og klamt inne? Anonymkode: 5cc3a...561
Sola* Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 Ja, det gjør jeg. Om hu har bukse på blir den tatt av rimelig raskt da hu syns det blir for varmt. 2
mortilen Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Nettopp begynt på storbarn her. Sender alltid i ullundertøy hele sesongen..Hadde blitt altfor varmt ellers. Varmblods her. Så hadde jeg tatt noe over måtte de uansett ha tatt det av. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 Ser flere løper rundt i det hos oss. Anonymkode: 67153...f22 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 Jupp. Hver dag! Er jo så mye fin ull, så ser null problem med det. Da er de klare for å ta på yttertøy og gå ut. Anonymkode: 48e98...5b9 2
Nuwanda2 Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 Her anbefaler/ ber de om å bare sende de i ullundertøy. Alternativt kan du sjekke Name it ( eller WoolLand) - de har noen bukser som ser litt mer ut som jogge-bukser og de dermed ser litt mer «påkledd» ut. Men, de koster jo da tilsvarende mer 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Jobber i barnehage og barna bryr seg ikke. Tipper 40% av ungene går i bare ull. De som ikke gjør det klager mer på at de er kalde, varme eller har klær de ikke får beveget seg så godt i. Skinny jeans f.eks. Det ser kanskje mindre barnslig ut, men ærlig talt, barna er 3 til 6 år! Å bry seg om klær kommer de til å gjøre tidsnok uansett. La barn være barn! Anonymkode: dc1d0...526 14
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Takk for svar! Da sender jeg henne i ullundertøy 😃 Anonymkode: 5cc3a...561 3
twig Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 Barnslig? Dummeste jeg har hørt. De er jo i aktivitet hele dagen, vet mine to hadde rent bort om de skulle hatt vanlige klær i tillegg til ulltrøye og stillongs. Finnes jo mye fint ulltøy om man vil unngå undertøypreget. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 Ullundertøy, alt nå? Her er det bare kaldt om morgenen foreløpig, så har knapt begynt å tenke på det. Den vinteren kan godt vente litt til, syns jeg. ☀️ Anonymkode: 027a2...7c6
atropos Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ullundertøy, alt nå? Her er det bare kaldt om morgenen foreløpig, så har knapt begynt å tenke på det. Den vinteren kan godt vente litt til, syns jeg. ☀️ Anonymkode: 027a2...7c6 Der vi bor har det snødd på morgenen flere ganger allerede og tempen ligger mellom 0 og 10 grader. Så da blir det ullundertøy. Drittkjipt å være kald når man egentlig skulle lekt og kost seg i slapset. 2
Ulrikke Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 Jobber på storbarnsavdeling, halvparten går i bare ullundertøy, de andre som har feks joggebukse over blir svette i luggen og må kle av seg etter kort tid. Har aldri hørt at noen bryr seg om det, tvert i mot! De synes det er veldig behagelig å bare gå i ullundertøyet... Så med mindre barnehagen "min" er VELDIG spesiell er det bare å fortsette!! 2
atropos Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, Ulrikke skrev: Jobber på storbarnsavdeling, halvparten går i bare ullundertøy, de andre som har feks joggebukse over blir svette i luggen og må kle av seg etter kort tid. Har aldri hørt at noen bryr seg om det, tvert i mot! De synes det er veldig behagelig å bare gå i ullundertøyet... Så med mindre barnehagen "min" er VELDIG spesiell er det bare å fortsette!! Tror ikke det, jeg har samme erfaring både fra egen jobb og barns barnehage. Sønn fem vil helst ikke gå i noe annet enn stillongsen hjemme i helgene også 😅 1
ViljaH Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 Det er først på skole at barna ikke skal tasse rundt i bare stillongs inne. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 Vi må ha hatt barna våre i en veldig spesiell barnehage, for der våre gikk (inntil ett år siden), hadde alle vanlig tøy på. Gjerne myke "kosedresser", men ingen gikk kun i undertøy, ull eller ikke. De fleste hadde vanlig bomullsstrømpebukser, og tykke ullbukser som ble tatt på når de skulle ut. Ullgensere eller fleecejakker. Tynne ulltrøye under vanlige gensere inne. Du ser da hva som er vanlig, ig du bestemmer selv hvirdan du vil gjøre det. Har barnet ingen mening selv hvis det blir helt galt, enten med tanke på temperatur, eller "sosialt"? Anonymkode: f4f66...39c 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #16 Skrevet 5. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kanskje et dumt spørsmål men her kommer det likevel.. Dere som har barn på stor avdeling, sender dere de i barnehagen med bare ullundertøy? Gjorde det på liten avdeling og hadde tenkt å gjøre det nå også før en venninne påpekte at det var for barnslig 🤔 at de måtte ha bukser oppå. Men da blir det jo veldig varmt og klamt inne? Anonymkode: 5cc3a...561 Jeg synes det hadde vært mest praktisk om hun hadde hatt på ull inne i barnehagen, men ikke noe utenpå for det blir for varmt. Men hun vil heller ha på andre klær inne og skifte når hun skal ut. Anonymkode: ab13b...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #17 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg bor på et sted der det egentlig kan bli ganske kaldt, det er derfor jeg ble så overrasket over at det er så mange som bruker ullundertøy allerede nå. I min barnehage bruker de bare tynt bomullstøy inne, og så ull eller fleece og regntøy ute. Flere lag ull er liksom reservert midtvinteren. (Det har vært et par minus om morgenen og opp til 15 grader om ettermiddagen, så vi er kanskje heldige.) Anonymkode: 027a2...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #18 Skrevet 5. oktober 2018 Hvorfor tror mange at ull ikke varmer på vinteren når man begynner tidlig med ull? Det er jo bare tull! Sett det i flere tråder i mange år. Her begynte jeg og barna i bhg med ull sent i august. Da regna det mye, og med ull er det ikke krise å bli litt våt. Da fungerer det fint med bare ullundertøy og kanskje en fleece under regntøyet. På vinteren bruker vi uansett strikkeklær i tillegg ute, er alltid gode og varme. Barna i bomullsundertøy klager alltid på at de fryser, så det er jo bare tull å vente med ull bare fordi måneden heter august og det kommer til å bli kaldere i vinter, og da skal man liksom spare på ullen. Helt ulogisk!🤷🏻♀️ For å svare hi: de fleste på storbarnsavd går i bare ullundertøy inne. Noen blir svette, da er det bare til å sende de i en joggebukse og t-skjorte, men send med ull også! Og vær så snill, ikke kle de i skinny jeans og trange topper!!! De er barn!!! Dette frustrerer meg så til de grader, det er ikke noe behagelig å bevege seg i, de er klamme pg ukomfortable:/ Her er det en jente på tre år, ble kledd opp i trange bukser som ALLTID sklir ned under bleia, toppene er trange og dekker ikke magen! Hvorfor?!? Anonymkode: 4f605...dea 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #19 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg tror ikke ull blir brukt opp, det er ikke det det går på. Hvis barna ofte opplever å bli varme og svette i ulltøy, blir de mer negative til å ta det på når det faktisk trengs. (Jeg synes forøvrig ullundertøy er ganske behagelig selv, men barna mine synes ikke det, og klager mye og høylytt når det må på. Dermed er ikke dette en del av vinteren jeg ser fram til 🤐.) Skinnyjeans er heller ikke eneste alternativ til ullundertøy, det blir stråmannsargumentasjon. Anonymkode: 027a2...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #20 Skrevet 5. oktober 2018 TS her. Hun har heldigvis ingen meninger om hva hun har på seg selv enda. Det kommer vel tidsnok.. Og jeg kler henne uansett ikke i skinny jeans. Det er heller myke bukser og gensere. Hun skal da leke Ble bare så usikker etter den kommentaren om ullundertøy ikke var "tilatt" på stor avdeling som eneste påkledning. Men ser jo her at det virker vanlig. Her er der fremdeles ikke minus men luften er veldig rå og kald. Sendte henne i vanlige klær i dag men når jeg selv gikk ut så kjenner jeg at fra mandag av blir det ull. Takk igjen for svar! Anonymkode: 5cc3a...561
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå