AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Hvorfor er det slik at alle ser ned på de stille og innadvendte? Hvorfor må en være pratsom og utadvendt for å bli akseptert? Jeg har noen gode venninner, men lurer på om de faktisk liker meg for den stille jenta som jeg er... 😞 Anonymkode: 5adfd...118 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 De synes det er kjedelig og andre har vansker med å vite hvor de har deg, blir usikre på deg, synes stillheten er ubehagelig osv. Er akkurat sånn selv, men har forståelse for at folk ikke liker det. Men selvsagt ubehagelig å bli mast på hele tiden om å prate mer. Anonymkode: 6321a...b73
2shy Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg er introvert, men ikke stille. Ekstroverte og introverte har ofte forskjellige behov, og utrykker seg forskjellig. De fleste av mine venner er ekstroverte, men jeg lukker meg fort hvis de blir for mye «ekstroverthet». Er du stille som i at man må dra ord og setninger ut av deg, og at det er vanskelig å holde samtale i gang, så blir det en klinsj. Det er fint å være stille sammen, men da må det føles naturlig for begge. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 Har hele livet, helt fra jeg var fem år, fått hørt at jeg "må snakke mer". Det har jo naturlig nok ført til det motsatte, og jeg er ganske lukket som voksen. Jeg synes egentlig mennesker som klager over mennesker som er stille, bør lære seg at andre mennesker ikke eksisterer for å underholde dem. Jeg skulle gjerne kommet med "du må prate mindre!" i visse situasjoner, men det er jo ikke sosialt akseptert. Da blir det slik at jeg melder meg ut av samtalen i stedet, og lar den dø ut med vilje. I det store og hele unngår jeg utadvendte ekstroverte. Nå har jeg en utadvendt introvert kjæreste som er helt fantastisk å prate med, forresten. Det er interessant hva slags mennesketyper som passer sammen. Anonymkode: c1fc9...779 4
visp Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg finner alltid perler hos de stille og innadvendte. Det er ofte mye galskap og humor som venter på å få slippe ut, men noen må trigge det, så kanskje du bare er sammen "feil" folk. 5
Tiger1974 Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det slik at alle ser ned på de stille og innadvendte? Hvorfor må en være pratsom og utadvendt for å bli akseptert? Jeg har noen gode venninner, men lurer på om de faktisk liker meg for den stille jenta som jeg er... 😞 Anonymkode: 5adfd...118 Jeg føler med deg. Du er sikkert god som gull❤ Det er nok grunner til at du er stille og innadvendt. Det burde de ha forståelse for. Alle er forskjellige. Klem.
Gjest hind Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Det er naturlig nok vanskelig å få særlig kontakt med folk som er så sky at man omtrent må hale ordene ut av dem, så dem sliter jeg litt med, men de som bare er litt tilbakeholdne og ikke prater på inn og utpust er veldig behagelige mennesker å omgås, synes jeg. Skulle ønske det var flere av dem. Jeg blir fort trøtt i hodet av de ekstremt utadvendte.
Snowbrigade Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Du kan "trøste" deg med at vi ekstremt utadvendte som ikke har selvtillit til å matche det sosiale behovet, vi har det på akkurat samme måte. Jeg føler at alle synes jeg er til bry og er slitsom, men jeg velger ikke å prate på både inn- og utpust i større grad enn du velger å være stille. Altså, man kan alltid prøve å moderere og strekke seg, men man er jo samtidig den man er. Poenget mitt er vel at det ikke hjelper å lage skrekkbilder om hva andre synes om deg, folk trives med ulike mennesketyper uansett, jo mer du klarer å godta deg selv, jo lettere merker man at andre kan like den du er også.
Peaches Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg liker folk som kan holde kjeft en gang i blant. Skrikende papegøyer har jeg lite til overs for. 1
2shy Skrevet 5. oktober 2018 #10 Skrevet 5. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hele livet, helt fra jeg var fem år, fått hørt at jeg "må snakke mer". Det har jo naturlig nok ført til det motsatte, og jeg er ganske lukket som voksen. Jeg synes egentlig mennesker som klager over mennesker som er stille, bør lære seg at andre mennesker ikke eksisterer for å underholde dem. Jeg skulle gjerne kommet med "du må prate mindre!" i visse situasjoner, men det er jo ikke sosialt akseptert. Da blir det slik at jeg melder meg ut av samtalen i stedet, og lar den dø ut med vilje. I det store og hele unngår jeg utadvendte ekstroverte. Nå har jeg en utadvendt introvert kjæreste som er helt fantastisk å prate med, forresten. Det er interessant hva slags mennesketyper som passer sammen. Anonymkode: c1fc9...779 Jeg pleier be folk holde kjeft 😂
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #11 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg er stille og beskjeden. Har vært det så lenge jeg kan huske, og har bestandig syntes det har vært utrolig slitsomt. Det er først i godt voksen alder at jeg har godtatt at det er slik jeg er, og nå plager det meg ikke like mye lenger. Jeg som syntes det var helt forferdelig å være så stille på skolen,har nå flere år etterpå,fått høre at jeg ble sett på som mystisk og spennende! Jeg har to venninner, og de er helt motsatt av meg, prater med alle, og har mange andre venner på hver sin kant. Alikevel har de bestandig sagt at de begge ser på meg som deres nærmeste venn,en de stoler fullt og helt på,fordi jeg er rolig og stødig. Vi kan jo ikke alle være pratmakere, hvem skulle lyttet da? Anonymkode: 50acf...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå