Gå til innhold

Hjelp! Har fått utleveringsbilag fra posten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På noe fra utlandet. Jeg har IKKE bestilt noe for over 350 kr inkludert frakt. 

Det første jeg tenkte på var tannkrem jeg bestilte, men det kom på 196 kroner INKLUDERT FRAKT. Jeg skal vel ikke betale 148 kr i mva og 158 kr i fortolling for noe som kosta 196 kr inkl frakt? Eller er maksgrensen på tannkrem noe annet enn "alt annet"? 

Og "sender" kjenner jeg ikke igjen. Står oppført som "tigers", noe jeg aldri har hørt om... 

Eneste jeg har bestilt er tannkrem til 196, filmer til 250(inkl frakt), og masse fra forskjellige selgere på eBay til 8 kr og sånn. Ikke fra samme selger. 

Så skjønner ikke hva dette er. Hvordan finner jeg ut av det ved å lese tigers? Hva hvis det er tannkremen, stemmer det at jeg må betale 300 kroner i toll/mva for tannkrem som koster 196 inkl frakt? :(

Hilsen fattiglus som ble SUR 

Anonymkode: 759fc...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det du som måtte bestille tannkrem fra utlandet fordi du er allergisk for den vi har i norge?:p

Anonymkode: 9543a...15d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På noe fra utlandet. Jeg har IKKE bestilt noe for over 350 kr inkludert frakt. 

Det første jeg tenkte på var tannkrem jeg bestilte, men det kom på 196 kroner INKLUDERT FRAKT. Jeg skal vel ikke betale 148 kr i mva og 158 kr i fortolling for noe som kosta 196 kr inkl frakt? Eller er maksgrensen på tannkrem noe annet enn "alt annet"? 

Og "sender" kjenner jeg ikke igjen. Står oppført som "tigers", noe jeg aldri har hørt om... 

Eneste jeg har bestilt er tannkrem til 196, filmer til 250(inkl frakt), og masse fra forskjellige selgere på eBay til 8 kr og sånn. Ikke fra samme selger. 

Så skjønner ikke hva dette er. Hvordan finner jeg ut av det ved å lese tigers? Hva hvis det er tannkremen, stemmer det at jeg må betale 300 kroner i toll/mva for tannkrem som koster 196 inkl frakt? :(

Hilsen fattiglus som ble SUR 

Vet ikke, men det kan jo være avsender har oppgitt feil verdi på varen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jolen77 skrev:

Vet ikke, men det kan jo være avsender har oppgitt feil verdi på varen. 

Hmm. Ja, har sett gjennom nettbanken og Paypal de siste 3 mnd og fant INGENTING over 350 fra utlandet. Hva da, hvis de har oppgitt feil? 

Kan jeg be om å få se hva pakken er før jeg ev. betaler? Hva hvis jeg viser kvittering for kjøpet og at den var på 196 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som måtte bestille tannkrem fra utlandet fordi du er allergisk for den vi har i norge?:p

Anonymkode: 9543a...15d

Ironisk nok, ja. Folk bare "200 kr er ikke dyrt". Nei, nå er det muligens 500 kr. Med mindre noen har bestilt noe i mitt navn.(Må legge til at jeg bruker 400 kr på munnskyll i mnd og så totalt 600 kr + ev. toll, men håper det er noe annet enn tannkremen) 

Tannkremen kom ikke fra noe "tigers". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Ja, har sett gjennom nettbanken og Paypal de siste 3 mnd og fant INGENTING over 350 fra utlandet. Hva da, hvis de har oppgitt feil? 

Kan jeg be om å få se hva pakken er før jeg ev. betaler? Hva hvis jeg viser kvittering for kjøpet og at den var på 196 kr?

Tror det er best at du snakker med posten. Det er de som kan svare deg rett, her blir det litt synsing. Forklar saken og spør dem om hva du gjør her. Innhold i pakken skal jo forresten stå oppført utenpå sendingen. 

Anonymkode: 8b703...938

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er best at du snakker med posten. Det er de som kan svare deg rett, her blir det litt synsing. Forklar saken og spør dem om hva du gjør her. Innhold i pakken skal jo forresten stå oppført utenpå sendingen. 

Jah. Men jeg er blakk så kan ikke stikke innom i morra i tilfelle de tvinger meg til å hente den😅😅😂 

Synes det er merkelig at det ikke står hva som er i. Brevet var jo lukket... Har også sjekket toll og det skal ikke være noe så må ha skjedd en feil her altså. Skulle vært greit å vite hvem pakken er fra så jeg eventuelt kan vise kvittering på kjøpet og at det ikke skal fortolles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jah. Men jeg er blakk så kan ikke stikke innom i morra i tilfelle de tvinger meg til å hente den😅😅😂 

De kan ikke tvinge deg. Si at du vil se på den før du henter den ut og ikke signer for den. Hilsen PiB-ansatt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er merkelig at det ikke står hva som er i. Brevet var jo lukket... Har også sjekket toll og det skal ikke være noe så må ha skjedd en feil her altså. Skulle vært greit å vite hvem pakken er fra så jeg eventuelt kan vise kvittering på kjøpet og at det ikke skal fortolles.

De tvinger deg nok ikke. Det jo bare å si at du ikke vil/kan betale akkurat da. Sendingen ligger vel der i 14 dager? Du vil jo heller ikke betale for noe som er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til posten og be om å få se på pakken slik at du kanskje finner ut hva det er. Vil ikke tro du får åpne, men du får kanskje riste litt på den eller iallefall se størrelsen. Dersom det er denne tannkremen kontakter du utenlandsavdelingen til posten. Da kan du sende kvittering på kjøpet til dem på epost og de kan frigi pakken uten betaling. Men ikke betal og hent ut først, da blir det mer komplisert. 

Endret av Zinatara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FantasDick skrev:

De kan ikke tvinge deg. Si at du vil se på den før du henter den ut og ikke signer for den. Hilsen PiB-ansatt. 

Oki

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tvinger deg nok ikke. Det jo bare å si at du ikke vil/kan betale akkurat da. Sendingen ligger vel der i 14 dager? Du vil jo heller ikke betale for noe som er feil. 

Ja, sendes tilbake 15. tror jeg. Men da får jeg undersøke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestilt andre ting? Sannsynligvis har du bestilt noe og sender har tatt feil pris, eller du har sett feil pris og det ble dyrere enn du forventet.

Anonymkode: de232...3af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zinatara skrev:

Gå til posten og be om å få se på pakken slik at du kanskje finner ut hva det er. Vil ikke tro du får åpne, men du får kanskje riste litt på den eller iallefall se størrelsen. Dersom det er denne tannkremen kontakter du utenlandsavdelingen til posten. Da kan du sende kvittering på kjøpet til dem på epost og de kan frigi pakken uten betaling. Men ikke betal og hent ut først, da blir det mer komplisert. 

Ja, ok. Får gjøre det. Men de må vel kunne opplyse om hvem som har sendt? (Har ikke handla fra "tigers", så her er det noe muffens). 

Det er to ting jeg kan komme på, tannkremen og dvder. Det er en vesentlig vektforskjell på det så bør kunne gjette. Men er helt ærlig helt blank. Tenker så det knaker og kommer virkelig ikke på hva dette kan være for noe rart 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du bestilt andre ting? Sannsynligvis har du bestilt noe og sender har tatt feil pris, eller du har sett feil pris og det ble dyrere enn du forventet.

Anonymkode: de232...3af

Jeg har sjekket nettbanken. Ingenting er trukket annet enn nøyaktig hva jeg har forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja - det mest sannsynlige er vel at selger har skrevet feil pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med posten, som var meget behjelpelige (tommel opp!), og det viser seg at avsender har oppgitt at varens verdi er på 100aud. Noe som ikke stemmer, så måtte sende kvittering til dem og sånn så skal de omfortolle det. 

Så mye mas bare fordi de ikke kunne skrive det beløpet jeg faktisk har betalt på pakken :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i kontakt med posten, som var meget behjelpelige (tommel opp!), og det viser seg at avsender har oppgitt at varens verdi er på 100aud. Noe som ikke stemmer, så måtte sende kvittering til dem og sånn så skal de omfortolle det. 

Så mye mas bare fordi de ikke kunne skrive det beløpet jeg faktisk har betalt på pakken :P

Kanskje en idè til neste gang å kjøpe tannkrem her i landet. Det blir billigere også

Anonymkode: 6a007...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For et utrolig komplisert og interessant liv du lever.

Skikkelig misunnelig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en fattiglus av en stundent, hvorfor kjøper du noe så unødvendige ting som dvd’er?

Du kan bruke det tannskyllvannet ditt som tannpuss også, så du kan spare mye penger på å la være å kjøpe tannkrem fra utlandet også. Du virker ikke mye økonomisk av deg.

Anonymkode: 1b1ce...0de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært ute for liknende feil, et par ganger. Feil opplysninger på pakken fra selger, som så fører til at posten fortoller noe som egentlig skulle vært tollfritt. Ene gangen var det f.eks ikke oppgitt at det var bøker, som jo er tollfritt uansett sum en handler for. 

Men det ordna seg alltid, når bare framla bestilling/betalingsbekreftelse :)

Anonymkode: 73fa4...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...