Gå til innhold

Fordelene og ulempene med å bo i andre etasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som bor i andre etasje, hva synes du er fordelene og ulempene med det?

Anonymkode: ef19d...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboene under klager ALLTID på noe støy.. 

Anonymkode: d4a2e...a98

• Liker 3
Skrevet

Upraktisk mtp dyrehold. Fint med bra utsikt og ikke noe innsyn.

• Liker 2
Skrevet

Varmen går oppover. Men det gjør lyden og.

Anonymkode: 33aa1...c53

• Liker 3
Skrevet

Vi har 1. Og 2. Etasje i en blokk, og jeg trives best oppe i 2.etasje. Det er mindre innsyn, men vi hører mer bråk fra naboene her. Terrassen er i 1.etasje, men jeg skulle ønske at den var i 2. Vi har sola lengre i 2. også, selv om det er lite som blokkerer for sola her. Hvis bygget du ser på ligger tett oppi andre bygg, eller inntil vei så ville jeg tatt 2. Hvis du har dyr og det ikke er innsyn ville jeg tatt 1. Utsikten er ikke særlig annerledes fra 2. uansett :)

Anonymkode: 89d61...190

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordel: Det er mye bedre enn  1. Etasje

Ulempe:  Det er dårligere enn 3. Etasje

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:
LES OGSÅ 
?imageId=2297787&panoy=45.325855&panox=0.0&panow=61.25356&panoh=45.94017&heighty=0&heightx=0&width=400&height=300

Har du tenkt å kjøpe leilighet i første etasje?

Du bør muligens styre unna.

Varmen går oppover. Men det gjør lyden og.

Anonymkode: 33aa1...c53

Her kom den reklametingen igjen ja :filer:

Anonymkode: 5c81a...c99

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varmen går oppover. Men det gjør lyden og

Testing. Prøver å sitere dert du skrev ved å markere og bruke siteringsknappen,  for å slippe at KG-s Klikk-reklame følger med fra innlegget ditt.

Lyder går vel mer nedover enn oppover, i noen hus?

Anonymkode: 5c81a...c99

• Liker 3
Skrevet (endret)

Bor i andre (ingen over meg heldigvis) og føler det er fordeler en ulemper.

Fordeler

1. Føler jeg har mer utsikt og oversikt enn han som bor under meg

2. Varmere i andre enn i første

3. Mindre innsyn

4. Hører ikke så mye fra han. Slipper å høre han gå over gulvet, miste ting i gulvet, dusje, trekke ned i toalettet osv. Dette hører han fra meg

5. Hater insekter og har aldri hatt edderkopper og andre insekter her, utenom flue da. Mens han har hatt flere edderkopper og andre insekter på besøk

Ulemper

1. Vil ikke bråke og føler jeg må ta ekstra hensyn siden jeg bor i andre. Hun som bodde her før han, klagde ofte, men hun tålte jo ingenting 🙄

2. Synes det er litt kleint han hører at jeg tisser 

Endret av Minnie23
  • Liker 5
Skrevet
På ‎04‎.‎10‎.‎2018 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Vi bodde i 2.etasje i horisontaldelt tomannsbolig tidligere, og det var stadig klaging fra naboene under. Bodde der fra barna var i barnehagealder til småskolealder. Syntes det var jævlig å måtte hysje på barna nesten hele tiden, følte naboene mente vi skulle oppføre oss som stille pensjonister. Så iblant gav jeg faen og lot barna være barn, og da kom de og klaget.

Klaget til og med over en vannautomat kattene hadde, som stod på kjøkkenet og knapt lage lyd. Den hørte de visstnok heeeele tiden.

Glad jeg ikke bor der lenger, men kan jo hende jeg var uheldig med naboer som klaget på alt. Tross alt kan man ikke forvente at barn er musestille hele tiden....

Anonymkode: 6f9e4...057

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bodde i 2.etasje i horisontaldelt tomannsbolig tidligere, og det var stadig klaging fra naboene under. Bodde der fra barna var i barnehagealder til småskolealder. Syntes det var jævlig å måtte hysje på barna nesten hele tiden, følte naboene mente vi skulle oppføre oss som stille pensjonister. Så iblant gav jeg faen og lot barna være barn, og da kom de og klaget.

Klaget til og med over en vannautomat kattene hadde, som stod på kjøkkenet og knapt lage lyd. Den hørte de visstnok heeeele tiden.

Glad jeg ikke bor der lenger, men kan jo hende jeg var uheldig med naboer som klaget på alt. Tross alt kan man ikke forvente at barn er musestille hele tiden....

Anonymkode: 6f9e4...057

Skjønner hvordan det er. Hun som bodde under her før klagde ofte. Følre jeg måtte liste meg over gulvet og kunne så vidt støvsuge eller noe. Slitsomt. På et tidspunkt sa jeg til ho"du bør flytte inn i enebolig" Glad hun flyttet ass 👌

Skrevet

Naboer under som klager på alt.... Når du selv har barn, og naboene under ikke har det.....ikke gøy å hysje på ungene hele tiden, og ikke gøy å alltid måtte hysje på besøk man har. Ble mye TV-titting på slutten.... Til slutt begynte de også å finne på ting bare for å kunne klage: "det lukter mat på soverommet vårt, det er deres skyld, vi skal anmelde dere". 

Anonymkode: 7e47c...566

Skrevet

Som er blitt nevt her, så er minuset at de under kan være lydsensitive og klage. Detre gjelder ikke alle. Man kan være heldig med naboene, men bor man i lytt bolig og tar greit hensyn, så må de under faktisk tåle litt støy. Man må kunne leve, høre på musikk, ha besøk, støvsuge osv. Tåler man ikke det, så flytt

Aller beste er så klart å bo i enebolig, men ikke alle har råd til det dessverre. Skulle ønske jeg bodde i enebolig selv

Anonymkode: b3516...378

Skrevet

Bor i 2. etg, og har samme erfaringer som de andre som skriver her. Positivt: mindre innsyn, mer lys, bedre utsikt, mindre støy... Negativt: et par klager fra 1. etg. Men jeg vil mye heller leve med klager fra naboen, enn med å høre naboene tråkke rundt. Vi prøver selvfølgelig å ta så mye hensyn som mulig, men dersom paret under lar seg irritere av at min ett-åring krabber og leker som barn flest gjør, så får det være deres problem. 

Anonymkode: b331c...8b2

Skrevet

Signerer alt som har blitt sagt her. Beste med å bo i andre at jeg slipper å høre folk gå over gulvet, at jeg har mer lys, utsikt og mindre støy fra naboen. De under hører mer enn de over. Minuset er så klart klage fra de under.

Skrevet
På 5.10.2018 den 19.02, prt90 skrev:

Fordel: Det er mye bedre enn  1. Etasje

Ulempe:  Det er dårligere enn 3. Etasje

Jeg bor i tredje ☺️

Skrevet

Når du dør så må de fra begravelsesbyrået stable deg vertikalt for å bære deg ut. I ny(ere) blokker er heisen og trapperommet lagd minst mulig  slik at så mye areal som mulig går til leilighetene da dette tjener de mest på.  Men ikke så verdig når du er bindt fast til et plast/metallbrett. 

Anonymkode: 7b79f...26b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...