Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdert å ta dette opp med nav.
Opplevde at familie prøvde å drepe meg. Så... kan jeg ta opp med nav hjelp til å flytte av frykt for å bo der jeg er? 
Familie vet hvor jeg bor, så føler meg ekstremt utrygg. Har ikke klart å sove etter hendelsen, og har fryktet at familie skal sende bekjente til meg for å angripe eller lignende.
Føler at jeg overdriver, men er likevel bekymret, og tanker om at noen kan komme på døren gnager på meg. Er det noe man kan gjøre for hjelp til å flytte via nav eller andre innsatser? 
Jeg lever på minstesats aap, så det er ikke slik at jeg kan flytte ut av det blå. 
Føler meg ikke trygg. :( 

Anonymkode: ed33f...ee4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

❤️

Er du i kontakt med krisesenter, lege, politi, kommunen?

Det er mange instanser som kan hjelpe, i sånne situasjoner - ikke sikkert NAV er rette veien å gå, sånn i første instans. Det er folk som lever på hemmelig adresse her til lands, pga sånne situasjoner :(❤️ men da trenger du nok politi, og antakelig legen, for å sette igang ting. Det er kommunen/bydelen som skal stille opp, om du er i en utrygg situasjon.

Les her: https://dinutvei.no/utsatt/69-beskyttelsestiltak/263-hemmelig-adresse-adressesperre-ny-identitet-og-skjerming 

Anonymkode: 077f8...a34

Skrevet

Bare for å dekke det også, det er mulig å få dekket flytting via NAV - men - det gjelder folk som skal/må flytte for å få jobb eller tiltak for å komme i jobb:

Hvis du må flytte fra hjemstedet ditt for å delta på arbeidsrettet aktivitet, kan du få dekket utgifter til flytting. Du kan også få dekket flytting hvis du må flytte fra hjemstedet ditt for å ta imot tilbud på arbeid på annet sted.
https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Arbeidsledig+og+jobbsoker/tilleggsstønader--429158#chapter-6

Det er det kommunale hjelpeapparatet som er rette instans for deg ❤️  overgrepsmottak, krisesenter, fastlege, politi 

Anonymkode: 077f8...a34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...