Fam Skrevet 20. mars 2005 #61 Del Skrevet 20. mars 2005 Hei igjen! Jeg skjønte ikke helt spm: Hva skal de gjøre? Hvem mener du? Legevakt/sosionom? Eller hovedperson? Som sagt, om man ikke hendvender seg direkte til et krisesenter så OPPSØK legevakt! De har sosionomer på vakt. Da kan man fortelle om sin situasjon og få råd og anbefalinger om evt neste skritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 20. mars 2005 #62 Del Skrevet 20. mars 2005 hei jegskjønner ikke va legevakten skal gjøre i en sak som denne det har ingenting med dem og gjøre, det er krisesentret som kan dette, vis farne er farlig bør hun gå minnimalt med omveier jeg syns hun skal kontakte krisesentret eller politiet vis far kan vere farlig så vet de best hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 21. mars 2005 #63 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei nok en gang! Sosionomene som er på vakt vet hvordan en skal gå frem. Mange som ender i familietrøbbel av ymse slag hendvender seg først til legevakten. Sosionomen vil ta en imot og snakke med en, og som sagt gi råd om neste skritt. Ikke alle som går til det skritt å oppsøke et krisesenter, det kan være greit å snakke med en som forstår før man går til det skritt...krisesenter eller politi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 21. mars 2005 #64 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei nok en gang! Sosionomene som er på vakt vet hvordan en skal gå frem. Mange som ender i familietrøbbel av ymse slag hendvender seg først til legevakten. Sosionomen vil ta en imot og snakke med en, og som sagt gi råd om neste skritt. Ikke alle som går til det skritt å oppsøke et krisesenter, det kan være greit å snakke med en som forstår før man går til det skritt...krisesenter eller politi. hei her var det snakk om en voldelig far som har både kastet ut og som kanskje stenger inn elller nekter og komme ut noen må ha hjelp av politiet til og komme seg ut vis hun blir slått og misshandlet så skjønner jeg ikke vorfor hun skal snakke med legevakten først jeg syns hun bør komme seg ut og politiet vet vade skal gjøre det er ikke lenge siden de jalp ute en her det er ikke altid like lett og kpomme seg ut vis ffar er gal hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #65 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei nok en gang! Sosionomene som er på vakt vet hvordan en skal gå frem. Mange som ender i familietrøbbel av ymse slag hendvender seg først til legevakten. Sosionomen vil ta en imot og snakke med en, og som sagt gi råd om neste skritt. Ikke alle som går til det skritt å oppsøke et krisesenter, det kan være greit å snakke med en som forstår før man går til det skritt...krisesenter eller politi. Sosionomer jobber ikke på legevakta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mars 2005 #66 Del Skrevet 21. mars 2005 her var det snakk om en voldelig far som har både kastet ut og som kanskje stenger inn elller nekter og komme ut noen må ha hjelp av politiet til og komme seg ut vis hun blir slått og misshandlet så skjønner jeg ikke vorfor hun skal snakke med legevakten først jeg syns hun bør komme seg ut og politiet vet vade skal gjøre det er ikke lenge siden de jalp ute en her det er ikke altid like lett og kpomme seg ut vis ffar er gal hilsen Det at hun bør komme seg bort fra han og til et krisesenter, og at hun bør snakke med politiet er jeg enig i. Desverre er det ikke alle som klarer dette i første omgang. Det er rart hvilken makt slik en voldelig person kan ha over sine kjære. Noen som utsettes for dette ender jo opp med Stockholm syndrom lignende symptomer. Hvis hun ikke klarer å gå til politiet i første omgang, så er det i det minste bedre at hun får snakket med noen som kan gi henne råd, og hjelpe henne med å bygge opp, eller finne den styrken hun trenger for å gå til politi og for å flytte til et krisesenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 21. mars 2005 #67 Del Skrevet 21. mars 2005 Til Vilja! Hvordan går det med deg?? Har du kontaktet jussbuss, eller krisesenter? Lykke til! Håper det går bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #68 Del Skrevet 21. mars 2005 Søk profesjonell hjelp fortest mulig Vilja! Og hopp over innleggene her,etter å ha slitt meg ut på å lese gjennom alt for å gjette halvparten av ordene,må jeg si at jeg tror du er bedre tjent uten enkeltes "hjelpsomhet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 21. mars 2005 #69 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei! Kom deg vekk fra dette! Orket heller ikke og lese alt, men en i min familie lever under slike forhold du nevner og hun blir både kalt de verste ting og mishandlet. Dratt etter håret og kastet ut. Dette har pågått i over ti år og sønnen (han er ti år) i huset er helt "ødelagt". Han selv slår sin mor hvis han ikke får det som han vil. Tenk på deg selv og din sønn og kom deg vekk, før det er gått ti år. Jo lenger du venter, jo verre/vanskeligere er det å komme seg vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #70 Del Skrevet 21. mars 2005 Om du ikke kommer deg bort, er sjansen for at din sønn blir lik sin far når han en gang får kone meget stor. Hjulet spinner videre. Ønsker deg all lykke og håper inderlig at det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 21. mars 2005 #71 Del Skrevet 21. mars 2005 Sosionomer jobber ikke på legevakta! Det vet TYDLIGVIS ikke du noe som helst om!! Men tro meg kjære deg: Jeg vet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #72 Del Skrevet 22. mars 2005 Sosionomer jobber ikke på legevakta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. mars 2005 #73 Del Skrevet 22. mars 2005 Sosionomer jobber ikke på legevakta! Det vet TYDLIGVIS ikke du noe som helst om!! Men tro meg kjære deg: Jeg vet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 22. mars 2005 #74 Del Skrevet 22. mars 2005 Sosial vakttjeneste. I Oslo. På legevakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 23. mars 2005 Forfatter #75 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei! Vilja her igjen. Klem. Vi er ikke gift. Bor i midt norge, på landet. Det er ikke krisesenter her. legevakt og polis finnes det. Ved fødselen skrev vi under på et papir om at vi skulle dele på foreldreansvaret. (tror det var det alle par skriver under på.) Jeg har ikke reist. Ting har roet seg. Vi så på nyhetene i går om ei dame som har vært sammen med en politimann. Han hadde sagt til henne at han skulle knuse trynet hennes. -da sa jeg til sambo at det var det du sa til meg!!!! - Og da sa han nei, men det sambo sa, var i samme rekke: Jeg skal knuse tennene dine med albuen. (i helga sa han det.) Og så slo han over på en annen kanal. Jeg har ikke ringt juss buss. Jeg tenkte å gjøre det etterpå. Sambo dro på jobb i dag, så da kan jeg snakke uforstyrret. Og jeg har ført dagbok. Men jeg har ikke funnet den igjen, så det har blitt ett opphold på noen mnd nå. Jeg skriver ned alt det som skjer i krangler. Han slår ikke. Han truer, og han hoder meg fast på overarmene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. mars 2005 #76 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg har ikke ringt juss buss. Jeg tenkte å gjøre det etterpå. Sambo dro på jobb i dag, så da kan jeg snakke uforstyrret. Hei Vilja! Har du fått ringt? Det må du gjøre! Xavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. mars 2005 #77 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei Vilja! Har du fått ringt? Det må du gjøre! Xavia Ja, det må du. Psykisk terror med trusler om vold er minst like ille som fysisk vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinge_Ling Skrevet 23. mars 2005 #78 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei Vilja! Håper du tar kontakt med legevakt eller ringer jussbuss. Om ikke for din egen del så gjør det for barnets del. Har selv opplevd lignende. Må være bedre for barnet å være uten sin far en å ha en far som er voldelig.(samme gjelder deg, du fortjener bedre!) Har du mulighet for å ta med deg barnet til evt besteforeldre eller venner? Så lenge dere kun har delt foreldreansvar kan du ta med deg barnet å dra. Å som andre sier,man er pliktig til og skjerme ett hvert barn fra vold. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 23. mars 2005 #79 Del Skrevet 23. mars 2005 Psykisk vold er farligere enn fysisk vold.. Fysisk vold kan leges fort, psykisk vold har ringvirkninger... Lenge... Var på et kurs om familievold, 20% av mennene tror ikke barna ser at far slår, 60% av kvinnene tror ikke barna ser, 90% av barna sier de ser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. mars 2005 #80 Del Skrevet 23. mars 2005 Fysisk vold kan leges fort, psykisk vold har ringvirkninger... Lenge... Tror du virkelig at fysisk vold leges fort? Jeg tror ikke det, jeg tror det blir mye psykisk smerte av fysisk vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå