Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på et sykehjem. Utdannet helsefagarbeider. Har veldig lyst til å utdanne meg som sykepleier, men må ta opp noen fag først .. Tenker mye på økonomi rundt dette .. Masse studiegjeld. Jeg er foresten 26 år og leier nå en liten leilighet. Mitt store ønske er å kjøpe. Men med å begynne å studere å ta opp lån nå, blir jeg litt stresset. Noen tips? Tanker? Erfaringer? Motivasjon? 😐

Anonymkode: 3ae16...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiegjeld er noe «alle» har. Du er fortsatt ung så kjør på. Skkert greit å ta vakter som helsefagarbeider mens du studerer for å spe på studiestøtten. 👍🏼

Anonymkode: 74cfc...bdc

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte å studere da jeg var 26 år. Gikk rett fra en kontorfullmektig jobb til studentlivet. Det som var avgjørende for meg var å tenke i fremtiden. Kunne jeg se meg selv sittende på et kontor når jeg er 50 år, 60 år. Det kunne jeg ikke, så jeg sa ja takk til plassen. 

Jeg tenkte også forhold mellom 3 år med lønn eller gjeld. En høyskole studiet vant og gjelden har jeg nedbetalt. 

Har aldri angret. 

Skrevet

Kan du forhøre deg med jobben, om det er noe måte å bli sponset mot at du binder deg til sykehjemmet etter endt utdannelse? 

Anonymkode: a1fbe...dae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...