Gå til innhold

Hvor mye sparer du, mål og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer noe ekstremt. 
Jeg går på minstesats på aap, og det er brutalt ._.
Har likevel klart å skrape sammen 25 000 takket være skattefritak hvert år, og noen måneder sulter jeg meg for å få til å spare mer penger. 
Drømmer om en bedre plass å bo, lappen, kjæledyr og frisk helse. Første målet mitt er å skrape nok til å fiske lappen slik at jeg kan kjøpe et kjøretøy og bo hvor som helst (det ville vært meget rimelig å bo utfor byen og kan kanskje finne en jobb på et mindre sted jeg kan gjøre trass helsen). 

Vet om folk som sparer 10 000 i måneden. Så jeg er nysgjerrig. 
Klarer du å spare og hvordan går du frem? :) 

Anonymkode: ba9a0...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pr mnd

10.000 til ny bil

2.500 til generell sparekonto

3.000 i aksjefond

2.000 til uforutsette utgifter

5.000 til ferier.

+10.000 nedbet.boliglån

Lever et kjipt liv ;) 

Endret av isw
  • Liker 2
Skrevet

Jeg sparer mellom 10.000-15.000 i mnd, setter de inn på egen sparekonto når jeg får lønn. Sparer ikke til noe bestemt, men liker å ha penger jeg kan bruke ved behov.

Anonymkode: 4744b...2d1

• Liker 2
Skrevet

Jeg har minstesats AAP og sparer 10 000kr i måneden ved å bo hjemme hos foreldrene mine. Sparer til egenkapital til bolig. Er så takknemlig for foreldrene som gir meg denne muligheten! Hadde jeg bodd alene nå og betalt husleie og all mat selv hadde jeg brukt 30 år på å spare opp nok til EK.

Bruker minimalt med penger, kjøper kun medisiner, kontaktlinser, gaver(bursdager, jul) og et spill til playstation en gang i blant for å ikke kjede meg ihjel.

Anonymkode: 1fb93...380

• Liker 1
Skrevet

Vi sparer 13 000kr i måneden. Lever trangt, men det går rundt. Sparer til boligkjøp

Anonymkode: 26925...691

• Liker 2
Skrevet

17000 av en lønn på 24000kr. Trangt, men eyes on the prize. Vil ha småbruk med hester og sauer.

Anonymkode: b3d14...e55

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

17000 av en lønn på 24000kr. Trangt, men eyes on the prize. Vil ha småbruk med hester og sauer.

Hvordan får du råd til å leve? 

Har selv en husleie på 11.000. 

3000 i mat hver mnd.

1000 kr i hundefor.

Busskort 400. 

Tv og Internett 700.

Strøm 600-800. 

Har kun 12.000 utbetalt hver mnd så jeg går alltid i minus.

Anonymkode: 3e8cd...b5e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3000 i mat hver mnd.

1000 kr i hundefor.

Busskort 400. 

Tv og Internett 700.

Strøm 600-800. 

Sitter i en garasjeleilighet veldig sentralt, kan gå til alt, har ikke bil, husleie inkl alt er 4000. Jeg er enormt heldig ja.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

3000 i mat hver mnd.

1000 kr i hundefor.

Busskort 400. 

Tv og Internett 700.

Strøm 600-800. 

Det viktige er å tenke økonomisk :) 
Hundefor er ikke noe du burde endre på, men kanskje du kan gjøre litt med matbudsjettet :) 
Om du bor alene kan du klare å dra det ned til 1500 i måneden ^_^
Og mulig du burde flytte... 11 000 i husleie er mye, men er kanskje vanskelig å finne en hundevennlig plass å bo 😕 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3000 i mat hver mnd.

1000 kr i hundefor.

Busskort 400. 

Tv og Internett 700.

Strøm 600-800. 

Oi, hva skjer når du går i minus, har du mulighet til billigere tv internett eller noe? Dette går jo ikke lenge? :(

• Liker 1
Skrevet

10 000 - 15 000 kr, spare til større bolig og generell for bufferen sin del. Tjener godt, så merker ikkje så mye til det.

Anonymkode: 1d2d3...59e

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du også vurdert å gå innom husbanken? Mulig de kan hjelpe deg med husleien :) 
Får selv hjelp da jeg tjener omtrent det samme i måneden, og regner med du ville fått ekstra støtte fra husbanken ^_^

Skrevet

Sparer til hus. Er ung ufør, samboer tjener ca 400 000 i året. Sparer 15-25000 i måneden til bolig. Pluss litt hver måned til ferier, jul og andre større utgifter. Setter også av til uforutsette ting, bilutgifter og dyrlege som kan komme  

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viktige er å tenke økonomisk :) 
Hundefor er ikke noe du burde endre på, men kanskje du kan gjøre litt med matbudsjettet :) 
Om du bor alene kan du klare å dra det ned til 1500 i måneden ^_^
Og mulig du burde flytte... 11 000 i husleie er mye, men er kanskje vanskelig å finne en hundevennlig plass å bo 😕 

Har tre barn også, derfor høy leie (ønsker at de to eldste har eget rom) og høyt matbudsjett. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har tre barn også, derfor høy leie (ønsker at de to eldste har eget rom) og høyt matbudsjett. 

Men hvor kommer resten av pengene fra? Du sier du har 12000 i inntekt og husleie på 11.000, da har du bare 1000kr igjen, hva er resten?

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, hva skjer når du går i minus, har du mulighet til billigere tv internett eller noe? Dette går jo ikke lenge? :(

Leter etter bedre betalt jobb, men foreløpig lever jeg mye på små lån av familie. Men må jo betales tilbake ja.

Vurderer å faktisk ikke ha tv da det koster mye i året. Må desverre holde på internett pga ungene trenger nett til mye skolearbeid. Hadde jeg ikke hatt barn ville jeg sagt opp nettet også. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor kommer resten av pengene fra? Du sier du har 12000 i inntekt og husleie på 11.000, da har du bare 1000kr igjen, hva er resten?

Låner hos familie. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Leie på huset var 9500,- for to år siden, men leia har steget mye. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Låner hos familie. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Leie på huset var 9500,- for to år siden, men leia har steget mye. 

Skjønner, godt familien hjelper deg og at du slipper kredittkort og sånn! Håper det ordner seg for deg ♥️

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo gå til nav 😕 
Du kan ikke låne av andre. Er flere mulige hjelpe apparater i Norge, benytt en av de.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...