Gå til innhold

Flere som ser på seg selv som sær og anderledes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ingen vanlig 23 åring. De fleste på min alder fester, på byen, dater, venneturer, shopping, konserter osv. Ikke for meg. På skolen ble jeg alltid sett på som hun rare usosiale. Jeg har alltid likt å være alene og er også veldig hjemmekjær. Jeg har pr dags dato kun en venn, store søster. Jeg liker å gjøre ting alene. Etter jobb, så vil jeg være alene. Da har jeg vært sosial nok. Ting jeg liker å gjøre 

- Gå tur i skogen og fjell. Finner gjerne en fjelltopp å skriver dikt og dagbok

- plukke bær og sopp 

- Gå på teater

- Revy

- Fiske

- lese bøker 

- cafe

- Gjette kryssord

- sy

Så ja, sær og anderledes, men det gjør meg ingenting hva folk må mene. Jeg har det fint 🙂 jeg har aldri vært på date og drikker ikke alkohol  

Flere som føler seg sær og anderledes?

Anonymkode: a140b...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske lik og tenker også slik om meg selv :)

Anonymkode: 103d1...02c

Skrevet

Er som deg og jeg føler meg også sær og annerledes. Er ti år eldre enn deg. Dine jevnaldrende blir noe likere med årene. Enig med deg at en arbeidsdag dekker det sosiale behov. Ulempen er at man investerer mye i relasjoner til folk som ikke vil være der for deg privat, hvis du ble ensom, syk, opplevde noe vondt, når du blir gammel osv. 

Anonymkode: 3b71f...687

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er som deg og jeg føler meg også sær og annerledes. Er ti år eldre enn deg. Dine jevnaldrende blir noe likere med årene. Enig med deg at en arbeidsdag dekker det sosiale behov. Ulempen er at man investerer mye i relasjoner til folk som ikke vil være der for deg privat, hvis du ble ensom, syk, opplevde noe vondt, når du blir gammel osv. 

Anonymkode: 3b71f...687

Jeg har en veldig sosial jobb (jobber i klesbutikk) og møter nye mennesker hver dag. Så er sliten etter jobb og vil være alene. Styre med mitt. Hater å ha folk rundt meg hele tiden 

Før synes jeg det var litt flaut at jeg var så mye alene og ikke gjorde "vanlige" ting, men så lenge jeg har det bra, så bryr jeg meg ikke at jeg er en særing :fnise: Hadde aldri orket å bo med noen. Nei huff!

Fint at vi er flere.

Skrevet

Jeg er lik og ser ikke på meg selv som noe anderledes enn andre. Hvorfor skal jeg sette meg selv i en negativ bås fordi jeg trives med å gjøre andre ting? Slutt å døm dere selv og nyt livet. 

Anonymkode: ab9c7...9e0

Skrevet

Er andre som er sære, jeg er normal. Drikker ikke, leser 7 bøker ukentlig og har ikke venner fordi jeg vil ha et stille rolig liv. Koser meg alene.

Anonymkode: cbf15...85a

Skrevet

Ikke tenk på hva andre synes om deg, eller sammenlign deg med andre. Gjør det du liker best selv 🙂

Vi mennesker har vanskelig å godta for at andre er annerledes enn oss selv, uansett alder.

Anonymkode: 26c2e...1f8

Skrevet

Ingenting unormalt med det. 
De fleste er redd for å være seg  selv, så det er bare blitt mer unormalt å være seg selv :) 
Jeg er vel også rar siden jeg er meg selv. :P 

Anonymkode: ea3e6...d0c

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tenk på hva andre synes om deg, eller sammenlign deg med andre. Gjør det du liker best selv 🙂

Vi mennesker har vanskelig å godta for at andre er annerledes enn oss selv, uansett alder.

Anonymkode: 26c2e...1f8

Har jo sagt jeg ikke bryr meg om hva andre mener 🙂

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lik og ser ikke på meg selv som noe anderledes enn andre. Hvorfor skal jeg sette meg selv i en negativ bås fordi jeg trives med å gjøre andre ting? Slutt å døm dere selv og nyt livet. 

Anonymkode: ab9c7...9e0

Er det negativt å være anderledes?

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg vil ikke ha kontakt med kollegaer fordi jeg da ikke har energi på fritiden. Kollegaene mine synes nok jeg er veldig sær :P 

Anonymkode: 555db...c96

Skrevet

Synes ikke det der er å være sær og annerledes jeg da. Høres ut som helt vanlige interesser egentlig.

Det er vel heller sånn at mange føler at de må passe inn og derfor tenker på seg selv som sær og annerledes når man ikke passer inn blant flertallet.

Selv ser jeg ikke poenget med å være noen andre enn den man er. Det som er kjedelig er at noen skal drive og fortelle en hvordan en liksom skal være. Lurer litt på om slike mennesker bare er veldig usikre eller eventuelt sneversynte siden de er så opptatte av at alle skal passe inn i en og samme bås.

Kanskje folk ikke hadde trengt å føle at de var sær og annerledes hvis folk var litt mer raus og ga litt mer faen i at ikke alle liker og gjør det samme.

Anonymkode: dd890...c6d

Skrevet

Fin linje mellom sær og annerledes; og særegen og spennende. Vi er alle forskjellige, og det er ikke alltid like enkelt å føle man passer inn med det man anser som majoriteten. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke ha sett på deg som sær og annerledes, men hvis andre gjør det - hvorfor vil det å være annerledes galt? Vi mennesker har ulike behov og det er helt greit. 

Selv er jeg 22 år, og er lik deg på så mange områder. Jeg elsker å lese bøker, høre på podcast, høre på musikk, dra på fjellet om sommeren, dra på teater, konsert, debatter, bibliotek, vinyl marked, vintage marked og mye annet. Jeg drikker alkohol, men det er bare hvis jeg er på konsert, pub med en venninne/kompis eller på en hjemmefest (ikke discotek eller noe slikt - hater det). Når det gjelder det å være alene, så er det ganske et must for meg. Jeg elsker å være alene, da jeg trives i mitt eget selskap og holde på med egenpleie. Er mye alene i ukedagene. Men jeg elsker også å være sosial. Har de siste årene blitt mer utadvent av meg. Oppsøker gjerne mennesker på konserter for å bli kjent - alltid koseligt.

Vil ikke definere meg som en «standard» jente som på de på min alder er. De som er på fest/ute på byen hver helg, drar på date og er opptatt av gutter og sminke osv. Er mer som en guttejente, henger med gutta :)

Anonymkode: 7598d...1a6

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ingen vanlig 23 åring. De fleste på min alder fester, på byen, dater, venneturer, shopping, konserter osv. Ikke for meg. På skolen ble jeg alltid sett på som hun rare usosiale. Jeg har alltid likt å være alene og er også veldig hjemmekjær. Jeg har pr dags dato kun en venn, store søster. Jeg liker å gjøre ting alene. Etter jobb, så vil jeg være alene. Da har jeg vært sosial nok. Ting jeg liker å gjøre 

- Gå tur i skogen og fjell. Finner gjerne en fjelltopp å skriver dikt og dagbok

- plukke bær og sopp 

- Gå på teater

- Revy

- Fiske

- lese bøker 

- cafe

- Gjette kryssord

- sy

Så ja, sær og anderledes, men det gjør meg ingenting hva folk må mene. Jeg har det fint 🙂 jeg har aldri vært på date og drikker ikke alkohol  

Flere som føler seg sær og anderledes?

Utfordringen for meg var bostedet, det ble psykisk ødeleggelse til slutt, jeg kunne ikke være meg selv der jeg bodde. Jeg flyttet, men det var altfor sent. 

Rammer klarte aldri mine foreldre å skape, selv hjemmet var et tortur. 

Nå tror jeg at man skal kunne møte likesinnede som man lett kan omgis med oftere. Derfor gjelder det å finne sin plass i samfunnet og landet. Selv om man i nåværende tidspunkt opplever seg som sær ved å prioritere annerledes i sitt liv og epoke.  Så er det med et hensikt.

Anonymkode: 98863...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...