AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg skulle egentlig ha dalacin, Ikke gel, men en sånn flaske med noe slags veske som man bare presser på de kvisene som er modne, også tørker de ut rimelig fort. (Altså ikke til bruk i hele ansiktet men bare direkte på kvisa) Apoteket sa at denne hadde gått ut av produksjon så da fikk jeg istede basiron gel.. men er dette noe man bare kan smøre på en kvise også forsvinner den fortere, eller er denne til bruk i hele ansiktet? Jeg får bare en kvise i ny og ne så jeg er jo ikke interessert i noe jeg må smøre i hele ansiktet hver dag... bare noe som jeg kan ta på hvis jeg plutselig har fått en kvise eller to. Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 46933...0b5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/dalacin-pfizer-547796 Dalacin er et bredspektret antibiotikum. Den er sikkert fjernet som en del av begrensningen av antibiotkabruk for å forhindre resistente bakterier. Hadde du resept fra lege? Basiron mener jeg å huske at fjernet farge på alt av tøy den kom i nærheten av. Les pakningsvedlegget nøye. Bille tatt en ny prat med legen som anbefalte Dalacin væsken. Regner med det var flasken med en pute på toppen som du dyttet mot kvisen slik at væsken kom ut? Anonymkode: fff46...b0e
MissPierce Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Baciron gel er veldig bra, men den er noe drit mot klær, håndklær og sengetøy. Den lager lyse flekker på alt den kommer i nærheten av.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/dalacin-pfizer-547796 Dalacin er et bredspektret antibiotikum. Den er sikkert fjernet som en del av begrensningen av antibiotkabruk for å forhindre resistente bakterier. Hadde du resept fra lege? Basiron mener jeg å huske at fjernet farge på alt av tøy den kom i nærheten av. Les pakningsvedlegget nøye. Bille tatt en ny prat med legen som anbefalte Dalacin væsken. Regner med det var flasken med en pute på toppen som du dyttet mot kvisen slik at væsken kom ut? Anonymkode: fff46...b0e Ja jeg fikk dalacin på resept og det var den med pute på toppen men det er ingen apoteker der jeg bor som har den lengre tydeligvis... så de ba meg ringe legen og få en erstatningsvare og da fikk jeg basiron.... -ts Anonymkode: 46933...0b5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 1 time siden, MissPierce skrev: Baciron gel er veldig bra, men den er noe drit mot klær, håndklær og sengetøy. Den lager lyse flekker på alt den kommer i nærheten av. Men kan den smøres på en kvise også forsvinner den fortere, eller er det et sånt type produkt som skal brukes i hele ansiktet også tar det flere uker før det virker? -ts Anonymkode: 46933...0b5
MissPierce Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men kan den smøres på en kvise også forsvinner den fortere, eller er det et sånt type produkt som skal brukes i hele ansiktet også tar det flere uker før det virker? -ts Anonymkode: 46933...0b5 Den kan smøres enkelt vis på kviser eller på områder tett med kviser. Anbefaler ikke å smøre der det ikke er kviser/uren hud. Er man tidlig ute, så forsvinner kvisen ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 11 minutter siden, MissPierce skrev: Den kan smøres enkelt vis på kviser eller på områder tett med kviser. Anbefaler ikke å smøre der det ikke er kviser/uren hud. Er man tidlig ute, så forsvinner kvisen ganske fort. Okei takk! Anonymkode: 46933...0b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå