AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 Velkommen til voksenlivet. Hver jul tilbringer de fleste av oss tid med slitsomme familiemedlemmer. Og nå skal jeg være helt ærlig med deg. Dama er faktisk alene, og du holder ut. Det betyr veldig mye for henne, ikke gjør deg vanskelig. Anonymkode: f0991...7be 34
Salvie Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Det er faktisk moren til din mann og hun er din familie nå. Prøv å hold ut og gjør det fint likevel. Ikke la henne bli en av de ensomme som må feire jul alene. 15
m.bee Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2018 Takk for svar. Ja må nok holde ut. Men er det nødvendig at hun flytter inn med oss hele julen? 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 Enig med de over. Hun er aleine, i juletider er det enormt deprimerende å sitte aleine. Jeg nekter å la noen familiemedlemmer sitte aleine i julen - verken hans eller min familie. Da ville jeg heller tatt det opp med henne, at hun er nødt til å ta i et tak og hjelpe til så blir julen trivelig for alle. Anonymkode: ca046...d2b 7
NancyDrew Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 Når man er ensom de andre resterende 364 dagene i året, så blir det ekstra ensomt å sitte alene den ene dagen der hvor de fleste (heldige!) vil samles med familie og de en er glad i. Hadde du fått en god jul TS, om du nektet henne å komme, og der satt dere rundt julemiddagen, vel vitende - at hun satt hjemme helt alene? Om så, kjør på, ta telefonen og si at du ønsker helst at hun ikke kommer i år. Men hadde jeg vært mannen din da, uansett hvor trassig min mor hadde vært, så hadde jeg tatt med sønnen min og feiret med henne. Jeg kan forstå deg, TS. Men hun har mistet mannen sin. Sånn er livet, nå. Det kommer for en dag da hun ikke kommer til å sitte rundt bordet også. Og du, denne julen har hun jo også et nytt barnebarn. 7
Muskath Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Det er mange som holder ut julaften med mennesker man egentlig ikke liker. Sånn er det bare, men trenger hun å bli værende hele julen da? Hvis hun ikke bor så langt unna så kan kanskje en av dere kjøre henne hjem enten sent på julaften eller etter frokost første juledag? Jeg skjønner egentlig ikke at det skal være så forferdelig å være alene i julen, har vært det selv mange ganger og hatt det helt fint! 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Du slår meg ikke akkurat som en veldig sympatisk person, hele innlegget henger svigermor ut som en grusom person - men det er jo egentlig bare din personlige oppfatning av henne. Du viser ingen forståelse for ensomheten hun må føle på, spesielt i juletider, og kaller henne skrudd i hodet. Stakkars svigermor. Anonymkode: 439e8...ab2 15
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til voksenlivet. Hver jul tilbringer de fleste av oss tid med slitsomme familiemedlemmer. Og nå skal jeg være helt ærlig med deg. Dama er faktisk alene, og du holder ut. Det betyr veldig mye for henne, ikke gjør deg vanskelig. Anonymkode: f0991...7be For et svar! Anonymkode: 118a3...715 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 Kan dere være hos henne da? Så kan dere dra hjem når dere vil. Benytt unnskyldningen med å ha en 6mnd baby med at dere må opprettholde tidliger rutiner selv om det er jul osv osv. Anonymkode: d7112...051 6
NancyDrew Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 3 minutter siden, m.bee skrev: Takk for svar. Ja må nok holde ut. Men er det nødvendig at hun flytter inn med oss hele julen? Ser jeg la hovedvekt på julaften i kommentaren min, jeg streker ut det nå. Hun vil vel ikke sitte alene i julen, da. Svært få ønsker det. Når jeg nylig hadde flyttet hjemmefra (da fortsatt singel og barnløs) så dro jeg pikkpakket mitt med hjem sekundet jeg fikk mulighet når julen nærmet seg. Jeg ville heller ikke sitte alene. Å dra på besøk er ikke det samme. Man sover fortsatt alene. Spiser julefrokosten alene. Ser julekalendere - alene. Jeg og samboeren min bytter på å reise hjem til hans familie og min. Håper inderlig at ikke moren hans, eller min, synes det ødelegger hele deres «juleatmosfære.» 5
NancyDrew Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 3 minutter siden, Muskath skrev: Det er mange som holder ut julaften med mennesker man egentlig ikke liker. Sånn er det bare, men trenger hun å bli værende hele julen da? Hvis hun ikke bor så langt unna så kan kanskje en av dere kjøre henne hjem enten sent på julaften eller etter frokost første juledag? Jeg skjønner egentlig ikke at det skal være så forferdelig å være alene i julen, har vært det selv mange ganger og hatt det helt fint! Vi er alle forskjellige. Jeg hadde fått sammenbrudd. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 Håper du en dag sitter alene i jula, så kan du få kjent på den følelsen. Anonymkode: 3ac56...ade 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 Føler veldig med deg ts! Er i samme situasjon som deg,bare at her er det svigerfar som er alene da min manns mor er død. Det går meg helt på nervene å ha ham på besøk. Og jeg ser det sliter på min mann og. Svigerfar er gammal og kan ikke bidra med noe annet enn å hente sin egen kopp kaffe. Han må hele tiden vartes opp og underholdes, sitter i sofaen hele dagen og skal kun se på NRK. Han stinker og er småekkel og klåfingret med meg. Prøver i det skjulte hele tiden å komme nær meg og få stjålet seg til å stryke meg over lårene eller puppene. Holdt på å klikke sist han var her. Men vi holder begge ut og han skal være her 5 dager i julen. Det er mer enn nok. Satser på at tiden går fort. og jeg planlegger mange gjøremål slik at jeg ikke blir sittende med han mer enn nødvendig. Har invitert min egen familie til å være hos oss på julaften, så da går det litt lettere håper jeg. Hvis både du og din mann helst vil slippe å ha henne på besøk i dagsavis er det bare 3 muligheter: å feire jul hos dine foreldre/din familie, reise bort,eller lyve å si hun bare kan bli hos dere en natt fordi dere skal reise vekk i romjulen. I fjor feiret vi nyttår på et fjellhotell. Bestilte god til i forkant og det var ikke så dyrt. Begynner dere å lete nå trenger det ikke koste allverden. Håper det ordner seg! Anonymkode: 9bfc5...a86 1
MarianneE Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 6 minutter siden, NancyDrew skrev: Vi er alle forskjellige. Jeg hadde fått sammenbrudd. Jeg og. TS, vis deg som en god person og bær over med svigermor 3
m.bee Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter #16 Skrevet 4. oktober 2018 Åh kjære folk. Nå må deree puste ut litt før dere tar livet av meg her. Ser at alle blir veldig engasjert i dette temaet her. Så fint. Her er nok mange detaljer jeg ikke skrev og heller ikke kommer til å nevne. Men, ja vi kommer nok til å.feire jul sammen i år også. Og nei jeg er ikke en forferdelig person, men maaange ulike ting som gjør det forferdelig. Har aldri skrevet at hun kommer til å være alene. Hun har en hau med annen familie som naboer. Var ute etter forslag om hvordan man gjøre det fint for ALLE!! Istedet fikk jeg en diskusjon om ensomhet.... 2
m.bee Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter #17 Skrevet 4. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler veldig med deg ts! Er i samme situasjon som deg,bare at her er det svigerfar som er alene da min manns mor er død. Det går meg helt på nervene å ha ham på besøk. Og jeg ser det sliter på min mann og. Svigerfar er gammal og kan ikke bidra med noe annet enn å hente sin egen kopp kaffe. Han må hele tiden vartes opp og underholdes, sitter i sofaen hele dagen og skal kun se på NRK. Han stinker og er småekkel og klåfingret med meg. Prøver i det skjulte hele tiden å komme nær meg og få stjålet seg til å stryke meg over lårene eller puppene. Holdt på å klikke sist han var her. Men vi holder begge ut og han skal være her 5 dager i julen. Det er mer enn nok. Satser på at tiden går fort. og jeg planlegger mange gjøremål slik at jeg ikke blir sittende med han mer enn nødvendig. Har invitert min egen familie til å være hos oss på julaften, så da går det litt lettere håper jeg. Hvis både du og din mann helst vil slippe å ha henne på besøk i dagsavis er det bare 3 muligheter: å feire jul hos dine foreldre/din familie, reise bort,eller lyve å si hun bare kan bli hos dere en natt fordi dere skal reise vekk i romjulen. I fjor feiret vi nyttår på et fjellhotell. Bestilte god til i forkant og det var ikke så dyrt. Begynner dere å lete nå trenger det ikke koste allverden. Håper det ordner seg! Anonymkode: 9bfc5...a86 Takk for et fint svar. Ikke kjekt å.høre at du også går gjennom noe som ikke er så kjekt i en så fin høytid. Enig, vi kommer nok til å finne en løsning. Men tenker vi må sette ned foten og begrense hvor lenge, denne gangen. Håper dere får ei fin jul. 1
m.bee Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter #18 Skrevet 4. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dere være hos henne da? Så kan dere dra hjem når dere vil. Benytt unnskyldningen med å ha en 6mnd baby med at dere må opprettholde tidliger rutiner selv om det er jul osv osv. Anonymkode: d7112...051 Takk for forslag. Ja er litt usikker enda. Hun har ikke så mye plass. Så blir litt trangt. Men vi vurderer.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #19 Skrevet 4. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et svar! Anonymkode: 118a3...715 Det var faktisk et veldig godt svar Anonymkode: 99ca1...56a 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #20 Skrevet 4. oktober 2018 7 minutter siden, m.bee skrev: Takk for et fint svar. Ikke kjekt å.høre at du også går gjennom noe som ikke er så kjekt i en så fin høytid. Enig, vi kommer nok til å finne en løsning. Men tenker vi må sette ned foten og begrense hvor lenge, denne gangen. Håper dere får ei fin jul. Ville du vært komfortabel med at hun satt alene? Anonymkode: cbffb...6f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå