AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg tok på meg et oppdrag som jeg fikk anbefalt via en venn for en tid tilbake. Det lå en del arbeid bak, men var godt betalt. Jeg fikk beskjed at jeg skulle fylle ut honorarskjema så raskt som mulig etter arrangementet, for å forhindre forsinkelser. Det gjorde jeg - dagen etter returnerte jeg skjema med alle detaljer og bankkontonummer. Det gikk et par uker uten at jeg hørte noe, og jeg sjekket inn og spurte om alt var ok, og får da svar fra kontaktpersonen at det skal være greit og utbetaling bør være rett rundt hjørnet men at hun skulle purre på regnskapsavdelingen. Dette er en seriøs organisasjon, og ikke veldig stor, så jeg kan ikke se for meg at det er veldig press på å gjøre slikt. Saken er den at jeg har ikke veldig høy inntekt og jeg har belaget meg på denne summen. Nå er det tre uker siden jeg leverte kontonummer og jeg forstår ikke hva som tar sånn tid. Men så synes jeg det er så ekstremt ubehagelig å mase, da det på en måte gjør det tydelig at jeg venter på pengene. Jeg svarte henne idag med takk for hjelpen og at jeg ikke hadde fått lønnsslipp eller utbetaling enda, men har ikke fått mer svar. Ser av Altinn at ingen nye arbeidsgivere har lastet ned skattekortet mitt heller... Hva gjør man i slike situasjoner? Jeg går helgen i møte med nesten ingenting. Anonymkode: 066ce...b76
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 Man maser, og forteller bedriften at de opptrer uprofesjonelt og at om de ikke betaler snart, så vi verken du eller noen du kjenner gjøre oppdrag for dem fremover. Om de virkelig er en seriøs organisasjon har de orden på dette og ordner opp. Anonymkode: 57039...79b
Gjest padawan Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Mange foretak har faste datoer for utbetalinger. Leveres krav / skjema innen den 11. en måned blir det lagt til utbetaling måneden etter. Hadde det hastet sånn burde du sjekket hvilke faste datoer de har for utbetalinger.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 2 minutter siden, padawan skrev: Mange foretak har faste datoer for utbetalinger. Leveres krav / skjema innen den 11. en måned blir det lagt til utbetaling måneden etter. Hadde det hastet sånn burde du sjekket hvilke faste datoer de har for utbetalinger. De har ikke det. De driver arrangement og kurs og utbetaler honorarer etter hvert arrangement. Det er ikke lønnsutbetaling slik som for en bedrift med vanlige faste ansatte. Honorarer følger som regel ikke samme "regime" som lønn. Jeg ringte dem forøvrig og fikk beskjed at det hadde "skjedd noe" med min utbetaling, den ble godkjent for tre uker siden men er av en eller annen grunn ikke utbetalt. TS Anonymkode: 066ce...b76
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 Bare fortsett å purre på dem. Anonymkode: 3cfd6...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Man maser, og forteller bedriften at de opptrer uprofesjonelt og at om de ikke betaler snart, så vi verken du eller noen du kjenner gjøre oppdrag for dem fremover. Om de virkelig er en seriøs organisasjon har de orden på dette og ordner opp. Anonymkode: 57039...79b Takk for svar - dette pushet meg til å ringe. De har beklaget seg, og har gjort feil. Jeg skulle ha fått betalt for lenge siden - alle andre har det. Så moralen er at man ikke skal være redd for å mase, og ikke være redd for å være uhøflig. Hadde jeg ringt for en uke siden, hadde jeg hatt pengene nå. TS Anonymkode: 066ce...b76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå