Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 30-årene og har tidligere jobbet som assistent i barnehage, skole og SFO. Men de siste årene har jeg vært hjemme, først med baby/små barn og så fordi det har vært vanskelig å jobbe pga. en mann som har nokså ukurante arbeidstider/reising og et funksjonshemmet barn som må tilrettelegges mye for. 

Men nå føler jeg meg klar for å gjøre noe mer. Jeg har studiekompetanse, men ikke noe mer og er usikker på om jeg vil starte på et langt studie eller heller ta en kort utdanning. Vi bor på et tettsted på Vestlandet og jeg har ikke noe ønske om å flytte herfra og det hadde uansett blitt vanskelig i forhold til mannens jobb. 

Har sett på kortere nettstudier som for så vidt ser interessante ut, men er usikker på hvor lett det er å få jobb ved å ta dem. Feks. som regnskapskonsulent på treider. 

Noen som har noen tips eller innspill til meg?

Anonymkode: f2fc5...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 30-årene og har tidligere jobbet som assistent i barnehage, skole og SFO. Men de siste årene har jeg vært hjemme, først med baby/små barn og så fordi det har vært vanskelig å jobbe pga. en mann som har nokså ukurante arbeidstider/reising og et funksjonshemmet barn som må tilrettelegges mye for. 

Men nå føler jeg meg klar for å gjøre noe mer. Jeg har studiekompetanse, men ikke noe mer og er usikker på om jeg vil starte på et langt studie eller heller ta en kort utdanning. Vi bor på et tettsted på Vestlandet og jeg har ikke noe ønske om å flytte herfra og det hadde uansett blitt vanskelig i forhold til mannens jobb. 

Har sett på kortere nettstudier som for så vidt ser interessante ut, men er usikker på hvor lett det er å få jobb ved å ta dem. Feks. som regnskapskonsulent på treider. 

Studiekompetanse gir vel mulighet å komme inn på noen høgskoler (men ikke alle da noen krever studiespesialisering). Men hvis du har 2 eller flere små barn nå så er det ikke lett å gjennomføre et høgskolestudie. 

Så mindre krevende nettbaserte studier er nok lettere. Eneste bransjen det er lett å få jobb er vel innen pleie/omsorg. Innen regnskap/ kontor er det ikke lett å få fast jobb. I allefall ikke ute i distriktene. Men det kan vel lett undersøkes ved å se på ledige stillinger nav. Ta en titt der og sjekk hva som er utlyst i din kommune/tettsted så får du et lite inntrykk. 

Anonymkode: fa71e...1f1

Skrevet

Med så mange som tar en bachelor i økonomi og ikke minst siviløkonom, så ville jeg ikke satset på å få jobb med et kurs i regnskap fra treider....

Anonymkode: 1a966...e90

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du lyst til å bli da?
Hvis du først skal studere tenker jeg det viktigste er at du velger studier som gir deg jobbmuligheter innenfor noe du har lyst til å jobbe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...