Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Danmark kommer ikke til å ta imot kvoteflyktninger i år, opplyser landets utlendings- og integreringsminister Inger Støjberg.

– Selv om vi har fått markant bedre kontroll på tilstrømmingen, er vi fortsatt i en situasjon der vi kjemper med å få integrert de mange flyktningene som er kommet til Danmark de siste årene, sier Støjberg.

– På tross av at flere flyktninger er kommet i arbeid, så er det fortsatt for mange som ikke forsørger seg selv. Det gjelder ikke minst kvinner, som bidrar altfor lite. Derfor har jeg besluttet at Danmark ikke skal ta imot kvoteflyktninger i 2018, sier Støjberg i en pressemelding torsdag.

Heia Danmark!

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Skulle ønske Norge og andre europeiske land, gjorde det samme.

Skrevet

Bare å lære av Danmark. Vi har også tatt inn alt for mange i Norge de siste årene, og er nødt til å bremse ned over en god periode for å integrere de som allerede har kommet.

• Liker 9
Skrevet

Dere som er så negative til flyktninger, hvor mange kjenner dere selv og hvordan bidrar dere selv til integrering?

• Liker 3
Gjest Rosetelys
Skrevet
1 time siden, Bag skrev:

Dere som er så negative til flyktninger, hvor mange kjenner dere selv og hvordan bidrar dere selv til integrering?

Jeg kjenner tre familier. Det er ikke slik at det er enkeltpersonene og den spesielle familien jeg har noe i mot. Tvert om. De jeg kjenner er flotte folk som aktivt har gått inn for å bli en del av det norske samfunnet. De har fulgt opp norskkurs og alt det de skal. Likevel er de ikke norske, de vil aldri bli norske, de vil aldri se norske ut, de vil aldri bidra med like mye eller mer enn det de har kostet, de vil alltid ha hjertet sitt i hjemlandet og selv om det blir fred der vil de neppe flytte tilbake frivillig. Jeg behandler dem på lik linje med andre folk. Jeg inviterer ungene deres over og jeg takker ja når de inviterer oss over. 

Jeg er imot flyktninger/migranter/innvandrere fra andre deler av verden enn Vesten. Det burde begrenses og helst stoppes helt.

Skrevet

Norge bør gjøre det samme fram til nesten alle  som er her er godt integrert og selvførsørget. Det er litt trist at økonomiske migranter som får asyl tar plasser og ressurser som kunne blitt brukt av kvotteflyktninger, men det er urettferdig, ulogisk, ikke-bærekraftig og rett og slett katastrofalt å fortsette å ta imot mens antallet som står utenfor vokser.

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Rosetelys skrev:

Jeg kjenner tre familier. Det er ikke slik at det er enkeltpersonene og den spesielle familien jeg har noe i mot. Tvert om. De jeg kjenner er flotte folk som aktivt har gått inn for å bli en del av det norske samfunnet. De har fulgt opp norskkurs og alt det de skal. Likevel er de ikke norske, de vil aldri bli norske, de vil aldri se norske ut, de vil aldri bidra med like mye eller mer enn det de har kostet, de vil alltid ha hjertet sitt i hjemlandet og selv om det blir fred der vil de neppe flytte tilbake frivillig. Jeg behandler dem på lik linje med andre folk. Jeg inviterer ungene deres over og jeg takker ja når de inviterer oss over. 

Jeg er imot flyktninger/migranter/innvandrere fra andre deler av verden enn Vesten. Det burde begrenses og helst stoppes helt.

Jeg har noen spørsmål til innlegget ditt:

Hvorfor er det viktig å se norsk ut for å være en ressurs for landet?

Tror du at du selv bidrar med like mye eller mer økonomisk enn det du koster gjennom livet ditt? Tror du mange her i landet egentlig gjør det?

Skrevet
33 minutter siden, Ambivalent skrev:

Tror du at du selv bidrar med like mye eller mer økonomisk enn det du koster gjennom livet ditt? Tror du mange her i landet egentlig gjør det?

Jeg har også et par spørsmål til ditt innlegg:

Hvorfor bruker du stråmann? Hun har jo aldri skrevet at det er viktig å se norsk ut for å være en ressurs for landet. Så hvor tok du det fra og hvorfor stilte dette spørsmålet?

Når det gjelder lønnsomhet er det slik at lokalbefolkningens er uansett statens ansvar og det er ingen plikt å forsørge andre lands borgere. Hvis man må flykte, er det best å gjøre det nærmest mulig hjemlandet og helst innen samme kultur, så man kan returnere raskere når det er trygt nok hjemme uten å gå gjennom kulturkrasj og slite med integreringen.

• Liker 3
Gjest Rosetelys
Skrevet
1 time siden, Ambivalent skrev:

53 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg har også et par spørsmål til ditt innlegg:

Hvorfor bruker du stråmann? Hun har jo aldri skrevet at det er viktig å se norsk ut for å være en ressurs for landet. Så hvor tok du det fra og hvorfor stilte dette spørsmålet?

Når det gjelder lønnsomhet er det slik at lokalbefolkningens er uansett statens ansvar og det er ingen plikt å forsørge andre lands borgere. Hvis man må flykte, er det best å gjøre det nærmest mulig hjemlandet og helst innen samme kultur, så man kan returnere raskere når det er trygt nok hjemme uten å gå gjennom kulturkrasj og slite med integreringen.

@Drizzt svarte sånn ca. akkurat det samme som jeg ville ha svart selv, så i stedet for å gjenta så bare siterer jeg den.

Skrevet
13 minutter siden, Rosetelys skrev:

@Drizzt svarte sånn ca. akkurat det samme som jeg ville ha svart selv, så i stedet for å gjenta så bare siterer jeg den.

Drizzts «svar» på første spørsmål er i seg selv bare et spørsmål, og ikke et svar. Jeg kan likevel reformulere spørsmålet mitt: Hvorfor benytter du utsagnet «de vil aldri se norske ut» som et av argumentene for synspunktene dine i innlegget ditt?

Det andre svaret er forsåvidt et svar, men ikke på noe jeg spurte om. Vil også nevne at jeg forøvrig ikke har sagt noe om mine egne synspunkter i saken.

Så jeg vil fortsatt gjerne høre det fra deg, med dine egne ord. :)

Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Ambivalent skrev:

Drizzts «svar» på første spørsmål er i seg selv bare et spørsmål, og ikke et svar. Jeg kan likevel reformulere spørsmålet mitt: Hvorfor benytter du utsagnet «de vil aldri se norske ut» som et av argumentene for synspunktene dine i innlegget ditt?

Det andre svaret er forsåvidt et svar, men ikke på noe jeg spurte om. Vil også nevne at jeg forøvrig ikke har sagt noe om mine egne synspunkter i saken.

Så jeg vil fortsatt gjerne høre det fra deg, med dine egne ord. :)

Det er bare konstatering av fakta. 

Endret av Rosetelys
Skrevet
På 4.10.2018 den 19.54, Bag skrev:

Hva i alle dager får deg til å tro at vi er på samme politiske nett som deg? Vi er ikke interessert i hverken flyktninger eller integrering, skjønner? Det vi, som nasjonalister, er opptatt av er å bevare Norge norsk. 

Skrevet
På 4.10.2018 den 19.54, Bag skrev:

Kjenner mange. Jobber som lærer, så jeg jobber med integrering hver eneste dag. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...