Gå til innhold

HJELP - tråkket på sprøyte

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Hunden vår tråkket akkurat på en sprøyte - sambo så at han haltet (de gikk tur), og så at han hadde en nål i poten. Sambo trakk den ut, men hunden vår blødde.

Hva gjør vi? Sambo har vasket hendene sine i salmiakk - men hva gjør vi med hunden vår???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo bør nok også teste seg .. for sprøyter er no sant dritt. Jeg ville ringt dyrlegevakta og hørt med vetrinær, men et råd de ofte gir på animal planet er at man renser sår og slikt no med saltvann. Laget av en tskje salt på en liter vann (tror jeg). Det skal visst i mange tilfeller være bedre enn div renseprodukter man får kjøpt da disse kan inneholde andre stoffer som ikke altid er like heldige.

Gjest Betty Boop
Skrevet
Sambo bør nok også teste seg .. for sprøyter er no sant dritt. Jeg ville ringt dyrlegevakta og hørt med vetrinær' date=' men et råd de ofte gir på animal planet er at man renser sår og slikt no med saltvann. Laget av en tskje salt på en liter vann (tror jeg). Det skal visst i mange tilfeller være bedre enn div renseprodukter man får kjøpt da disse kan inneholde andre stoffer som ikke altid er like heldige.[/quote']

Har du et telefonnummer til dyrlegevakta?

Gjest Betty Boop
Skrevet

Oslo. Men vi har begge drukket, så vi kan ikke kjøre. Men bor i nærheten av Veterinærhøgskolen, så vi kan gå (ikke vofsen, da, men han kan bæres)

Skrevet

så det nå..oslo. Vel her i trondheim er det sånn at om man ringer en hvilken som helst vetrinærklinikk så får man beskjed hvilken klinikk som har vakt. Når man ringer dit får man opplyst hvilken vetrinær på den klinikken som har vakt og h*ns telefonnummer. Litt mye ringing og tunga bent i munnen, men godt å få tak i dyrlege.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi har nå vasket poten hans i saltvannsoppløsning. Ringer veterinæren i morgen og sjekker om vi skal komme inn eller ikke. Han virker frisk og opplagt.

Takk for hjelpen!

Skrevet

Ingen årsak. Når man er litt engstelig for hunden så kan det være greit å se at gommene/leppene er friske og røde og at øynene er det samme ...(når man trekker ned underøynene skal det være litt rødt)

Men skal ikke være nødvenig for en sprøyte uansett vil jeg tro. Skal jo ha max uflaks om det blir noe pes rundt det da.

Skrevet
Jeg ville ringt dyrlegevakta og hørt med vetrinær, men et råd de ofte gir på animal planet er at man renser sår og slikt no med saltvann. Laget av en tskje salt på en liter vann (tror jeg).

Det er 1 teskje salt pr dl vann.

Skrevet

som sagt..tror jeg ...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ellers den største faren er evt blodforgiftning eller stivkrampe. Men han er vel vaksinert? Sprøytespisser er faktisk mindre smittefarlige enn man tror, og sykdommene overføres ikke fra menneske til hund heller.

Skrevet

Du må gjerne gi oss en oppdatering på hvordan det gikk/går med hunden :)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi ringte dyrlegen i dag tidlig, og hun sa at så lenge han ikke ble hoven og øm i labben, så hadde han ikke fått noen infeksjon - og det var ingen smittefare fra sprøyten. Han har vært frisk og fin og vært ute og lekt i 4 timer i dag - så ingen fare! Men takk for all hjelp!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Sambo bør nok også teste seg .. for sprøyter er no sant dritt.

Så lenge ikke mannen har stukket seg på sprøyta, bare tatt på den, så er det strengt tatt ingen grunn til at han skal teste seg. En smittes ikke gjennom hel hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...