Hei456 Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg søkte på dette tema i google og fant et gammelt innlegg i Kvinneguiden fra 2010, fra en som hadde prøvd å bli gravid i halvannet år og førte lyktes etter at hun sluttet med pepsi maks og så gikk det (klarte ikke å kopiere innlegget over hit). Grunnen til søket var at jeg selv er prøver på nr. 2. Har brukt temp måler og etterhvert charter for å regne ut eggløsning, lutealfase etc.. Temperaturene +eggløsn.tester har vist at jeg sannsynligvis har hatt eggløsning hver syklus, men tempene har også vært helt opp og ned selv om de er generelt høyere siste 12 dagene. Forrige mnd tre store dipper etter eggløsningen med spotting flere dager før mens, noe jeg aldri har hatt før og som jeg håpet var festeblødning, men som jeg senere, siden jeg ikke var gravid, har lest at kan være testosteronfall/hormonubalanse. Noe man kan få i sen 30 års alder (jeg er 38) og er de første tegn på overgangsalder.. Veldig kjipt, tenkte jeg. Men vi har bare prøvd noen mnd så prøve videre. Siden i vår/sommer, omtrent samme tid som vi startet å prøve, har jeg hatt et litt stort forbruk av lettbrus (ofte 1-2 bokser daglig), bla. fordi vi har kjøpt inn brett som vi har hjemme. Kan få "cola-zero-sug..". 😂. Omtrent på ny syklus nå stoppet jeg helt med lettbrus (cola zero) - både fordi det ikke lenger er lett tilgjengelig hjemme (drukket opp) og fordi jeg kom over en avisartikkel om at det kunne gjøre at man lettere fikk diabetes, vektoppgang..etc.. Det rare er at denne lettbrus-frie syklusen også har vært mye mer stabil i temperaturene (charten) både før og etter eggløsningen med forventet oppgang etter eggløsning. Den er fortsatt litt mer sprikende enn normalen tror jeg, kanskje det er noe med meg, men kun en dipp 2 dpo foreløpig og 5dager igjen av syklus (krysser fingrene..). Grunnen til at jeg tar det opp her er om noen noen som tar tempen og som har hatt lignende lettbrus og temperatursvingninger- erfaringer? Kan lettbrus gjøre hormonene mer ustabile?? Eller er det helt tilfeldig...?
Hei456 Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter #2 Skrevet 11. oktober 2018 Var visst ikke så mye napp på dette innlegget her inne. Kanskje det var litt langt.. Men i tilfelle noen skulle søke opp tema senere (slik jeg gjorde) må jeg nesten bare dele at jeg ikke bare fikk mindre sprikende temperaturer etter jeg byttet lettbrus med juice/frukt - jeg ble også gravid!! 😃❤️😊. Kanskje tilfeldig, men jeg tror det hadde noe å si, evt at det forverret litt hormonubalanse som jeg hadde fra før eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 Det er mye rart lettbrus får skylda for, kan man si. Dette blir for dumt. Tilfeldighetene råder, men skyld på lettbrusen. Som er blitt så populært å gjøre. Anonymkode: e53b4...fa7 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 Herregud....... Noe mindre forskningsbasert skal man lete lenge etter. «Jeg prøvde noen måneder, ble ikke gravid». Vi andre har prøvd i noen år uten å drikke lettbrus overhodet - det er jo ikke dermed sagt bevis for at lettbrus er løsninga. Anonymkode: c214c...0e2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Du er 38 år, har prøvd i 2 år og ikke vært hos legen? Jaja Flott at du ble gravid. Men det er tilfeldigheter mtp lettbrusen. Anonymkode: 700ad...785
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 Tja, jeg drakk omtrent 1,5l Pepsimax om dagen og ble gravid av ett eneste samleie. Anonymkode: 2c971...543 1
Cyndaquil Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg drakk omtrent 1,5l Pepsimax om dagen og ble gravid av ett eneste samleie. Anonymkode: 2c971...543 Samme her. Bare at det var cola zero, gikk på p piller tilogmed og ble gravid. Så lettbrus har ingenting med fertilitet å gjøre
Hei456 Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2018 Hehe.. her var det mye skepsis.. Selvfølgelig kan det være tilfeldig..etc.. Er jo det jeg tar opp ;). Var bare så slående endring på temperaturcharten (fertilityfriend). Kanskje kan det være en A+B+C sammenheng, ikke A+B. Altså at noen er sårbare for en sånn reaksjon. På samme måte som noen "tåler" p-piller bedre enn andre, selv for jeg så slitsomme humørsvingninger av p-piller at jeg ikke har orket bruke det. Oppklaring misforståelser: fikk barn nr en på første forsøk, sleit nå med nr. 2 også gikk det altså nå samtidig med kostholdsendring, kun litt under et halvt års prøving anonym bruker. Hurra ❤️. Takk likning 😊.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg drakk mye Pepsi Max, jeg har pcos i tillegg. Men ble gravid på første forsøk med hormoner ☺️ Anonymkode: 0319c...c60
frk.Sanna Skrevet 11. oktober 2018 #11 Skrevet 11. oktober 2018 For mye koffein er vel aldri bra heller☺️ Så bra dere lykkes, skader ikke kutte ned på pepsimax heller😁
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #12 Skrevet 11. oktober 2018 Drukket kun vann siden 2013, prøvd å bli gravid siden 2016. Prøverør next. Anonymkode: e0d72...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå