AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Kan man lage kanelsnurrer ut av de ferdige posene med bolledeig? Ja, det er enkelt og best å lage selv, men jeg orker ikke stå på kjøkkenet mer enn nødvendig for øyeblikket 😣 Anonymkode: e1b2a...a03 1
Thildamor Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Javisst kan du det!! I dag er det kanelbullans dag!! Endret 4. oktober 2018 av Thildamor
Orchideae Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Ja, jeg lager alltid kanelboller av bolledeig. Er ikke det vanlig? 🤷♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, Orchideae skrev: Ja, jeg lager alltid kanelboller av bolledeig. Er ikke det vanlig? 🤷♀️ Jo ) Anonymkode: 6dac2...d80 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg baker ikke så veldig ofte, som jeg føler jeg avslørte med det spørsmålet 😂 Men det er absolutt feiring av kanelboller i dag, og da må det spises sånne! 😊 Takk for svar 👌 Anonymkode: e1b2a...a03
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 Hjelp - oppfølgingsspørsmål! Den jukseposen jeg kjøpte skal eltes, hvile en time, deles opp i bolleemner og så heve i 45-60 minutter. Hvor inni der kjevler jeg ut og tar på fyll osv i stedet? Gjør jeg det etter de ti, og så lar de ferdige snurrene heve på plate? Anonymkode: e1b2a...a03
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Deigen eltes, hviler en time, rulles ut til kanelsnurrer og så la de heve på plate i 45-60 min Anonymkode: 24884...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hjelp - oppfølgingsspørsmål! Den jukseposen jeg kjøpte skal eltes, hvile en time, deles opp i bolleemner og så heve i 45-60 minutter. Hvor inni der kjevler jeg ut og tar på fyll osv i stedet? Gjør jeg det etter de ti, og så lar de ferdige snurrene heve på plate? Anonymkode: e1b2a...a03 Når det står at du skal dele opp i bolleemner er det tid for å kjevle ut og ha på fyll. Det er akkurat som med kanelsnurrer fra bunnen, deigen må hvile/heve først, så kjevle/fylle/snurre og så heve enda litt mer. Forøvrig kan bolledeig helt fint brukes til kanelsnurrer, kringler eller andre typer søt gjærbakst, du må bare passe ekstra godt på at deigen ikke er klissete når du skal kjevle. Anonymkode: af058...407
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Deigen eltes, hviler en time, rulles ut til kanelsnurrer og så la de heve på plate i 45-60 min Anonymkode: 24884...9e2 En time? Ikke ti minutter som posen sier? 🤔 Anonymkode: e1b2a...a03
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En time? Ikke ti minutter som posen sier? 🤔 Anonymkode: e1b2a...a03 Her ser jeg at jeg har skrevet feil først, det står ti minutters hvile etter elting 🙈 Anonymkode: e1b2a...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå