Gå til innhold

Nye klær når man plutselig har blitt tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig gått ned ti kilo, til omtrent 52 kilo. Jeg er 164 cm høy, så jeg har forandret meg ganske mye på disse ti kiloene. (Gått ned pga medisiner, så jdet kom ganske uventet på)

Men nå ser absolutt alle klærene mine to nummer for store ut. Jeg er ganske fattig student. (Og på grunn av sykdom har jeg kun studielån dette semesteret). 

Jeg trenger tips til noen billige og ok klær, eller måter å få mine egne klær til å se ut som de passer! Jeg kan kjøpe et par plagg, men da må de være smarte og passe til det meste.

Jeg er 27 år gammel, så vil ikke ha klær for tenåringer. 

OG om noen har tips mot den mentale sperren jeg synes å ha mot å handle klær i størrelse S, tar jeg i mot det også.

Anonymkode: c3ab1...f7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn.no, gis bort...

Anonymkode: 317a1...4cd

• Liker 4
Skrevet

H&m er kanskje ikke det mest etiske men om du går på salgshyllene der får du alrighte klær bilig. De er stilige, men styr unna de som er dårligst varighet på. Er litt mye som er dårlig kvalitet og går fort i stykker. 

Anonymkode: 70527...f53

• Liker 2
Skrevet

Jeg handler klær i barne/ungdomsavdelingen til h&m. Feks har de to-pakninger med gensere til 99kr. Man finner mange skatter der, så lenge man ikke ser seg blind på Hello Kitty og den slags. Jeg har ca samme høyde og vekt som deg og klær i strl 158/164 sitter som et skudd og koster halvparten av XS/S på dameavdelingen. Wow har en del fine bukser, også til halvparten av prisen. Det er ikke bare dumt å være liten og tynn 😆

Anonymkode: 5406f...5b5

• Liker 1
Skrevet

Enig i at hm kanskje ikke er mest etisk, men akkurat nå virker to-pakning med gensere til 99 kr som en skikkelig bra deal! Wow hadde jeg ikke tenkt på engang!

Tusen takk for tips!

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at hm kanskje ikke er mest etisk, men akkurat nå virker to-pakning med gensere til 99 kr som en skikkelig bra deal! Wow hadde jeg ikke tenkt på engang!

Tusen takk for tips!

No prob! H&M og barneavdelingen hjalp meg gjennom en trang tid økonomisk som student. Klær må man jo ha! Etiske klær kan man heller kjøpe seg når man har råd til det. Lykke til på kleshandling 🙂

Anonymkode: 5406f...5b5

• Liker 2
Skrevet

Drit i etikken. Folk skal være så ekstremt moralistiske her på klesforumet. HM er genialt, dra dit og kjøp inn. Eller sjekk finn.no. 

Anonymkode: c5564...9eb

• Liker 5
Skrevet

Og ts, kan du eller noen du kjenner sy? I så fall kan du se om det er mulig å sy inn noen av plaggene dine. 

• Liker 2
Skrevet
Just now, Hobby said:

Fretex og finn😊

Fretex var bra før, men nå er de overpriset så det holder. Da er det billigere å handle nytt på salg hos H&M, eller som du nevner: Finn.no. Der kan man gjøre gode kjøp! :)

Anonymkode: 3cac7...1ee

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fretex var bra før, men nå er de overpriset så det holder. Da er det billigere å handle nytt på salg hos H&M, eller som du nevner: Finn.no. Der kan man gjøre gode kjøp! :)

Anonymkode: 3cac7...1ee

Det stemmer at mye på Fretex er like dyrt som, eller tilogmed dyrere enn vanlige butikker. 

Men jeg handlet der i sommer, og da kjøpte jeg en shorts til 30 kr og en t-skjorte til 40. Shortsen var fra en billigkjede, men t-skjorta var bra kvalitet og kjempemyk i stoffet.

Og det kan være verdt å sjekke herreavdelingen når man er der. Noen herreklær ser også bra ut på damer. 

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Og ts, kan du eller noen du kjenner sy? I så fall kan du se om det er mulig å sy inn noen av plaggene dine. 

Jeg kan sy, men det er veldig begrenset hva jeg klarer. Mest rettsøm med maskin :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil kjøpe brukt, så har jeg funnet mye bra på Tise!  :)

• Liker 2
Skrevet

Hvis du likevel skal tillate deg å ikke være etisk, så kan du jo boltre deg i klær fra Ebay, Wish o.l.! Der har de jo klær i små størrelser i alle mulige varianter og til lave priser! Bare sjekk ryktet til selgerne før du kjøper og størrelsesguidene! Kanskje må du opp i asiatisk str M eller L, men om du har motforestillinger mot å kjøpe klær i str S er vel det nesten som en gavepakke og regne ;)

Anonymkode: c96b6...8ab

• Liker 1
Skrevet

Sparkjøp 

Anonymkode: 24ab3...ad4

Skrevet

Trenger du ny jakke, så har Helsport utsalg på bl.a.  varme vinterjakker, i forbindelse med at de skal slutte å produsere klær https://www.helsport.no/outlet/klaer?dir=asc&order=price

Jeg selv ønsker meg denne https://www.helsport.no/fimbul-thermoguard-dameeller denne https://www.helsport.no/fenris-thermoguard

Følg også med i butikker og nettbutikker i dagene (mand-torsdag) før black friday + mandagen deretter (cybermonday), da det ofte er sterkt reduserte priser akkurat da.

Anonymkode: 24ab3...ad4

• Liker 2
Skrevet

Du kan også være heldig å finne klær med stor rabatt på asos. Mange klær koster i utgangspunktet lite der, så outletavdelingen har en del skatter. Samme med salgsavdelingen på hm sine nettsider. Kjøpt mye der som student siden det er gratis frakt og en enkelt kan levere tilbake i butikk. 

Selger du også noen av dine egne klær på f.eks tise, salgsgrupper på facebook og finn så har du enda mer å bruke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...