AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Skal prøve å gjøre det kort. Jeg er veldig lei av jobben jeg har nå. Har blitt sånn at jeg virkelig gruer meg hver dag for å gå på jobb. Har ingenting med kollegaer eller ledelsen å gjøre, men heller hvor mye jobben krever av en (ekstremt mye overtid hele tiden, slik er det for alle i den bransjen). Så jeg søker meg nå bort. Har vært så heldig å ha vært på intervju til en jobb jeg har veldig lyst på. Arbeidsoppgavene virker spennende og interessante, og jobben krever visst ikke så mye overtid som jeg jeg jobber nå. Jeg hadde en veldig god følelse etter intervjuet og venter nå bare på svar. Så snakker jeg med en venn av meg og forteller om jobbintervjuet osv. Det viser seg at den personen jeg har vært til intervju hos, var min venns tidligere leder. Denne lederen var visst helt forferdelig, og det endte med at h*n måtte gå på dagen. Dreier seg om trakassering og en forferdelig oppførsel mot ansatte, og flere av de ansatte endte opp psykisk ødelagt og sykemeldte. Var så utrolig nedtur, for jeg hadde så lyst på denne jobben. Og det verste er at jeg fortatt har lyst på den. Det er ganske vanskelig å komme seg ut av min bransje, da den er nokså spesialisert. Og i den potensielt nye jobben vil jeg få opparbeidet meg ettertraktet kompetanse. Er snakk om vikariat på ett år med mulighet for forlengelse. Og i utgangspunktet hadde jeg jo lyst på fast etter hvert. Nå sitter jeg og er litt usikker. Men faktisk bare litt. Jeg gruer meg hver dag for å gå på den jobben jeg har nå, og kjenner jeg begynner å bli syk av dette. Tenker at jeg må kunne takle dette i et år og få opparbeidet med kompetansen. Vennen min fortalte dessuten at sjefen var veldig OK det første halvåret de arbeidet sammen, men deretter ble helt forferdelig. Kanskje veldig naivt av meg, men jeg tenker som så at jeg vet nå dette. Må bare forholde meg profesjonelt og nøytralt til sjefen, og for all del unngå konflikter. Og så er jeg kanskje litt dum som tenker at dette kan gå bra... Skal sies at jeg aldri har vært i en konflikt på jobb tidligere. Jeg er veldig rolig av meg og har overhode ikke spisse albuer. Ikke at det nødvendigvis hjelper, men. Nå har jeg bare lyst på jobben. Tenker at jeg kan klare ett år, og så komme meg videre dersom sjefen ikke er til å holde ut. Og så har jeg en naiv tanke om at det kanskje ikke blir så ille... Anonymkode: 7ffb5...6b8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #2 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg støtter tankegangen din og tenker at ett år må være mulig å holde ut med en dårlig leder, spesielt når du er forberedt på det og kanskje til og med har venner du kan snakke med om eventuelle problemer som skulle oppstå. Jeg tror jeg ville tatt jobben hvis jeg fikk tilbudet og heller forberedt meg på å komme meg videre etter ett år og dermed starte jobbsøkingen tidlig. Anonymkode: 81718...3da 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Ingen lager konflikt alene tenker jeg, så det er jo ikke sikkert vennen din er så enkel å ha med å gjøre heller. Dersom du har lyst å jobben og får tilbud, så slå til tenker jeg. Hvorfor ikke? Kan jo være du stortrives og går godt overens med sjefen selv om din venn ikke gjorde det. Anonymkode: bb810...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå