Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #41 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: At jeg ikke tar feil. Og hva gjør deg så sikker på at du ikke tar feil?
Husholdning1 Skrevet 5. oktober 2018 #42 Skrevet 5. oktober 2018 30 minutter siden, Mari Y skrev: Og hva gjør deg så sikker på at du ikke tar feil? At jeg har rett. 1
Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #43 Skrevet 5. oktober 2018 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: At jeg har rett. Og igjen: Hvordan vet du at du har rett?
Husholdning1 Skrevet 5. oktober 2018 #44 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Mari Y skrev: Og igjen: Hvordan vet du at du har rett? At jeg forholder meg til et faktum og ikke en mening eller tro. 1
Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #45 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: At jeg forholder meg til et faktum og ikke en mening eller tro. Da boer du isaafall vite med sikkerhet at du har rett.
Husholdning1 Skrevet 5. oktober 2018 #46 Skrevet 5. oktober 2018 4 minutter siden, Mari Y skrev: Da boer du isaafall vite med sikkerhet at du har rett. Selvsagt. Derfor gjør jeg det. 1
Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #47 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Selvsagt. Derfor gjør jeg det. Og akkurat hva er det som gjør deg så sikker?
Husholdning1 Skrevet 5. oktober 2018 #48 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Mari Y skrev: Og akkurat hva er det som gjør deg så sikker? Definisjonen.
Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #49 Skrevet 5. oktober 2018 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Definisjonen. Det er ikke noe faktum
Husholdning1 Skrevet 5. oktober 2018 #50 Skrevet 5. oktober 2018 3 minutter siden, Mari Y skrev: Det er ikke noe faktum Jo, det er jo akkurat det det er.
Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #51 Skrevet 5. oktober 2018 12 minutter siden, Husholdning1 skrev: Jo, det er jo akkurat det det er. Nei.
Husholdning1 Skrevet 5. oktober 2018 #52 Skrevet 5. oktober 2018 7 minutter siden, Mari Y skrev: Nei. Hva får du egentlig ut av å sitte der og ta feil? 2
Drizzt Skrevet 5. oktober 2018 #53 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) 3 timer siden, Mari Y skrev: Hvor sikker er du på det? Artikkelen nevner selv med ord at jobb er viktig for integrering. Så la oss da si at de ikke får seg jobb, hvordan mener du da at de skal kunne integrere seg? Det er 100% mulig å integrere seg uten å jobbe. Barn Studenter Eldre Nøkkelen til vellykket integrering er ikke jobben, men språket i kombinasjon med viljen og innsatsen til å bli en del av samfunnet og følge samfunnets regler og normer. Det at man er i jobb i seg selv er langt ifra nok for å bli integrert når man ikke kan språket og ikke innretter seg etter samfunnet for øvrig. Når det gjelder assimilering vs integrering - førstnevnte krever ikke tilrettelegging. Assimilering i denne debatten i de aller fleste tilfeller betyr å erstatte sin egen kultur med kulturen i landet man oppholder seg i (som utlending). Dette gjøres frivillig eller med tvang fra staten sin side. Integrering derimot krever tilrettelegging fra staten sin side, men uansett krever egen innsats og i mye større grad frivilighet fra utlendingen sin side. Der hvor man mislykkes med integreringen er det bare assimilering med tvang som kan få utlendingen til å bli en del av samfunnet. Endret 5. oktober 2018 av Drizzt 1
Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #54 Skrevet 5. oktober 2018 2 minutter siden, Drizzt skrev: Det er 100% mulig å integrere seg uten å jobbe. Barn Studenter Eldre Nøkkelen til vellykket integrering er ikke jobben, men språket i kombinasjon med viljen og innsatsen til å bli en del av samfunnet og følge samfunnets regler og normer. Det at man er i jobb i seg selv er langt ifra nok for å bli integrert når man ikke kan språket og ikke innretter seg etter samfunnet for øvrig. Når det gjelder assimilering vs integrering - førstnevnte krever ikke tilrettelegging. Assimilering i denne debatten i de aller fleste tilfeller betyr å erstatte sin egen kultur med kulturen i landet man oppholder seg i (som utlending). Dette gjøres frivillig eller med tvang fra staten sin side. Integrering derimot krever tilrettelegging fra staten sin side, men uansett krever egen innsats og i mye større grad frivilighet fra utlendingen sin side. Der hvor man mislykkes med integreringen er det bare assimilering med tvang som kan få utlendingen til å bli en del av samfunnet. Jobb er faktisk en viktig del av det å ta del i samfunnet. Baade mentalt og psykisk, og det gjør det også relativt lettere å ta del i samfunnet om man studerer eller jobber.
Drizzt Skrevet 5. oktober 2018 #55 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Mari Y skrev: Jobb er faktisk en viktig del av det å ta del i samfunnet. Baade mentalt og psykisk, og det gjør det også relativt lettere å ta del i samfunnet om man studerer eller jobber. Jeg har ikke skrevet at jobb ikke er viktig. Jeg bestrider din påstand, maskert som spørsmål, at uten jobb kan man ikke integrere seg. Sett barna og pensjonistene i arbeid da for å bedre integreringen. 1
Mari Y Skrevet 5. oktober 2018 #56 Skrevet 5. oktober 2018 2 timer siden, Drizzt skrev: Jeg har ikke skrevet at jobb ikke er viktig. Jeg bestrider din påstand, maskert som spørsmål, at uten jobb kan man ikke integrere seg. Sett barna og pensjonistene i arbeid da for å bedre integreringen. Jeg tror det er relativt lettere å integrere seg om man har jobb.
Klossmajor Skrevet 6. oktober 2018 #57 Skrevet 6. oktober 2018 På 4.10.2018 den 22.52, Zienna skrev: Vi tenker på kultur som et kjennemerke for nasjoner eller folkegrupper. Men som du sikkert vet, finnes det også mindre grupper i et samfunn som skiller seg fra resten gjennom særtrekk i normer, symbolbruk og lignende. Slike grupper kaller vi subkulturer, og det kan være Blitz-miljøet, bedehusmiljøet eller motorsykkelgjenger som Hells Angels. Mer rasjonelt enn å tenke på kultur som et kjennemerke for nasjoner eller folkegrupper er å tenke på kultur som det aksepterte handlingsrommet i et samfunn. Altså hvordan man innretter et samfunn. Lovverket står ganske sentralt i et samfunns kultur. I praksis utgjør normene blant alle tilflyttede minoriteter som avviker fra kulturen i samfunnet ellers subkulturer, på samme måte som Blitz-miljøet, bedehusmijøet og MC-gjenger. Ettersom alle forventes å følge det samme lovverket er normene blant diasporagrupper like underordnet det overordnede samfunnets lover og regler som normene i Blitz-miljøet, bedehusmiljøet, osv også er det. 1
Drizzt Skrevet 6. oktober 2018 #58 Skrevet 6. oktober 2018 23 timer siden, Mari Y skrev: Jeg tror det er relativt lettere å integrere seg om man har jobb. Du skrev følgende: Så la oss da si at de ikke får seg jobb, hvordan mener du da at de skal kunne integrere seg? Meget dårlig formulering fra din side? 1
Mari Y Skrevet 6. oktober 2018 #59 Skrevet 6. oktober 2018 4 minutter siden, Drizzt skrev: Du skrev følgende: Så la oss da si at de ikke får seg jobb, hvordan mener du da at de skal kunne integrere seg? Meget dårlig formulering fra din side? På hvilken måte mener du at det er det?
Drizzt Skrevet 7. oktober 2018 #60 Skrevet 7. oktober 2018 20 timer siden, Mari Y skrev: På hvilken måte mener du at det er det? Fordi det du skriver er at du ikke vet om andre måter å integrere seg på enn jobb og de som ikke får seg jobb forblir uintegrerte. Er det sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå