AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #1 Skrevet 4. oktober 2018 Fra og med november 2018 (første utbetaling i november mnd), men samtidig står det at jeg regnes som ufør fra 1. februar 20016. Hva betyr dette? Jeg lurer også på dette med etterbetaling, for det står det ingenting om i brevet fra nav. Anonymkode: 8d7d9...d3b
Antoinette Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Kan tyde på at du får etterbetalt endel men dette kontakter du nav fr å klarne opp i. Diskusjoner som omhandler uføre ender alltid i krangel her inne og trolling fra folk som mener at alle uføre bør få en cyanidkapsel. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 Vanlig ufør eller ung ufør? Har du hatt aap? Ung ufør-tillegg på aap? Man får generelt sett ikke etterbetalt selv om uføretidspunkt er satt tilbake i tid. Dette ville jo også medført at du måtte tilbakebetalt diff om det gikk andre veien. Etterbetaling er om man er innvilget ung ufør men ikke har har hatt dette tillegget på aap. Anonymkode: 356aa...c58
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, Antoinette skrev: Kan tyde på at du får etterbetalt endel men dette kontakter du nav fr å klarne opp i. Diskusjoner som omhandler uføre ender alltid i krangel her inne og trolling fra folk som mener at alle uføre bør få en cyanidkapsel. Ok, takk for svar. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å føle misunnelse/sinne mot folk som ufrivillig har blitt syke (blir noen syke frivillig?), det er ikke frivillig at jeg går ned 50% i inntekt, og meldes helt ut av arbeidsmarkedet. Dette er det verste jeg noen gang har stått i, og jeg skulle gjort alt for å hatt muligheten til å delta i arbeidssamfunnet. Jeg lurer på om det kommer et nytt brev ifht etterbetaling 🤔 Siden det ikke står nevnt med et ord i hovedbrevet. Anonymkode: 8d7d9...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanlig ufør eller ung ufør? Har du hatt aap? Ung ufør-tillegg på aap? Man får generelt sett ikke etterbetalt selv om uføretidspunkt er satt tilbake i tid. Dette ville jo også medført at du måtte tilbakebetalt diff om det gikk andre veien. Etterbetaling er om man er innvilget ung ufør men ikke har har hatt dette tillegget på aap. Anonymkode: 356aa...c58 Vanlig ufør, har hatt aap siden 1 februar 2016. Jeg lurer da på hvorfor de regner meg som ufør så langt tilbake, nå søknaden først ble sendt inn for noen mnd siden? Anonymkode: 8d7d9...d3b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vanlig ufør, har hatt aap siden 1 februar 2016. Jeg lurer da på hvorfor de regner meg som ufør så langt tilbake, nå søknaden først ble sendt inn for noen mnd siden? Anonymkode: 8d7d9...d3b Ergo ingen etterbetaling Ufattelig at folk ikke snart har fått med seg dette, da det er årevis siden de sluttet med det. Anonymkode: be353...50b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vanlig ufør, har hatt aap siden 1 februar 2016. Jeg lurer da på hvorfor de regner meg som ufør så langt tilbake, nå søknaden først ble sendt inn for noen mnd siden? Anonymkode: 8d7d9...d3b Da er det nok ikke rett på noe etterbetaling, det er kun ved ung ufør tillegg dersom man ikke har hatt dette på aap. Jeg er regnet ufør fra 18 årsdagen min, det er bare et beregningspunkt. Anonymkode: adc38...95e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vanlig ufør, har hatt aap siden 1 februar 2016. Jeg lurer da på hvorfor de regner meg som ufør så langt tilbake, nå søknaden først ble sendt inn for noen mnd siden? Anonymkode: 8d7d9...d3b Det har med beregning å gjøre. Når arbeidsuførhet inntraff. Anonymkode: 356aa...c58 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har med beregning å gjøre. Når arbeidsuførhet inntraff. Anonymkode: 356aa...c58 Ah, da skjønner jeg 😊 Anonymkode: 8d7d9...d3b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 Mitt uføretidspunkt ble satt noen år tilbake i tid, men det kom ingen etterbetaling. Anonymkode: e6657...9e1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra og med november 2018 (første utbetaling i november mnd), men samtidig står det at jeg regnes som ufør fra 1. februar 20016. Hva betyr dette? Jeg lurer også på dette med etterbetaling, for det står det ingenting om i brevet fra nav. Anonymkode: 8d7d9...d3b Det betyr at du har ikke blir ufør i fremtiden, men har vært ufør fra 1. 2. 2016. Fra det tidspunktet Nav mener at sykdommen din oppstod, eller du søkte om trygd, eller andre forhold av betydning. Uføretidspunktet kommer altid før uførestønaden. Anonymkode: fcbfa...c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå