Gå til innhold

Gamle norske nettsteder dere savner?

miniomelett

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker et internettforum som var noe før nettby sin tid, men husker hva det heter. Man kunne "kjøpe" seg en panda, og man måtte mate denne pandaen regelmessig. Tror også det var slik man kunne kjøpe klær og tilbehør til pandaen, og liksom få den kuleste pandaen haha!

Mener man også kunne kjøpe seg shout outs, som vistes på toppen av siden.

Kan det ha vært blink?

Anonymkode: ef9d0...60f

ååå det med pandaen høres kjent ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner forresten også de gamle piczo sidene 😂👍🏻

Anonymkode: e4f10...912

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opptil flere ulike diskusjonsforum som f. eks. sol debatt, nettby osv. Var tider når det faktisk var en variasjon i tilbudene. Etter 2010, har det bare blitt mer av de største aktørenes tjenester, som Microsoft, Facebook, Google etc. og som stadig sluker mer. Om 10 år til, vil nettet være utarmet for det meste av andre tjenester av en viss størrelse dessverre, så det er nok ikke så mye å glede seg til. 

Anonymkode: f11de...5b6

Helt enig. Håper at det etterhvert vil bli så kjedelig for de yngre med de "store" nettstedene at de forgrener seg litt.  Selv prøver jeg, men det finnes ikke så mange norske for eks lengre. Før i tiden hadde de fleste seriøse nettsteder et eget forum. Nå linkes det til facebooksiden deres som ytterst få diskuterer på (og poster blir borte i feeden osv) og ingen anonymitet - som liksom var litt av poenget før, at man aldri skulle si navnet sitt osv.

Artig at så mange husker mange nettsteder! Savner den der spraychatten om noen husker den. Mener å huske de hadde en slags bot-chat de prøvde seg på der. Kunne chatte med en slags sjøkaptein-bot? 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lerke987 skrev:

ååå det med pandaen høres kjent ut!

Haha, ja det er nesten kun det jeg husker fra den siden🐼

Anonymkode: ef9d0...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caesarforum.no

Sol.no sånn som det var før. 

Piczo, forgjengeren til blogg og mye koseligere 

Anonymkode: dfe53...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Roseh skrev:
nrk.no/hundeparken

image.png.427ce05e2b3615dcc747eede44b025dc.png

Å hadde helt glemt den der :) Morsomt var det. 

Også Bamsemumsbyen eller hva det het. 

Anonymkode: 17f85...618

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange har misforstått hva tråden handler om. Det er snakk om norske nettsider. Habbo og Piczo var så absolutt ikke norske.

Anonymkode: 880e4...184

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange har misforstått hva tråden handler om. Det er snakk om norske nettsider. Habbo og Piczo var så absolutt ikke norske.

Anonymkode: 880e4...184

Habbo er uansett still going.

Anonymkode: 9e923...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner å spille og chatte med tilfeldige folk på jippii.no - finnes det et tilsvarende nettsted idag?

Funcom.no hadde også gratis brettspill som man kunne snakke med andre. Jeg husker at jeg snakket med en del folk mens jeg spilte Backgammon med dem. Det var vel en gang i 90-tallet. Funcom er ikke det samme idag.

Endret av matrobot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å hadde helt glemt den der :) Morsomt var det. 

Også Bamsemumsbyen eller hva det het. 

Anonymkode: 17f85...618

Mumseby!! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker spraydate og mumseby godt, det var tider det 😀 Kunne få ett slags "borgerbevis" i mumseby, mener det kom i posten tilogmed. 

Anonymkode: c7d3f...fa2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En norsk side om noen som gikk på NAV og bare drakk. Var hilarious. De satt og regnet på hvor lenge de måtte nave for å kunne kjøpe er 6er Seideløl og slikt. Lagde sanger om å nave og slaure. 

Finner den iallefall ikke igjen.

Anonymkode: 9e923...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker spraydate og mumseby godt, det var tider det 😀 Kunne få ett slags "borgerbevis" i mumseby, mener det kom i posten tilogmed. 

Anonymkode: c7d3f...fa2

Haha det med borgerbeviset hadde jeg glemt!! Husker jeg alltid måtte jukse på de eksamene 😂 åååh mumseby plis kom tilbake!

Anonymkode: cb508...157

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...