Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #1 Del Skrevet 18. mars 2005 Hvor alvorlig er det at et barn av og til faller ut av lek i barnehagen? Eller holder seg litt i bakgrunnen? Mens det scorer svært høyt på alle tester som blir foretatt ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 18. mars 2005 #2 Del Skrevet 18. mars 2005 Tester? Hvilke tester er det barnet ditt scorer på? Og hva mener du med å "falle ut". Enkelte barn liker å leke for seg selv i blant. Er det det du mener? For å svare må man ha litt mer innsikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 18. mars 2005 #3 Del Skrevet 18. mars 2005 lederen i barnehagen vår sa til meg en gang at det er nesten like normalt at barna leker for seg selv, eller alene ved siden av hverandre som at de leker sammen i 2-5års alderen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #4 Del Skrevet 18. mars 2005 Tester? Hvilke tester er det barnet ditt scorer på? Og hva mener du med å "falle ut". Enkelte barn liker å leke for seg selv i blant. Er det det du mener? For å svare må man ha litt mer innsikt... Språktester, ferdighetstester. Er det fare for et barns "trygghet og omsorg" om en av foreldrene velger å avstå fra et møte i barnehagen ang. dette med å falle ut av lek? På hvilken måte kan forldrene bidra til at barnet ikke faller ut av lek når det er i barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 18. mars 2005 #5 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg synes faktisk at barn skal få bestemme mest mulig selv. Kanskje barnet rett og slett foretrekker å leke alene? Det trenger ikke lide noen nød av den grunn. Barn må ikke følge normen for å klare seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #6 Del Skrevet 18. mars 2005 Vel, jeg er blitt meldt til sosialtjenesten (ikke barnevernet) for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 18. mars 2005 #7 Del Skrevet 18. mars 2005 Da er det vel mest fornuftig å møte opp mannsterk(kvinnesterk)på alt av møter man blir innkalt til så det ikke virker som du eller pappaen ikke forholder dere riktig til "problemet"... Høres litt sykt ut, men nå vet vi ikke så mye om saken da. -tror jeg ville bytta barnehage så snart saken roer seg.-og det vil den nok om det ikke er noe "galt" med barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #8 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg har sagt at jeg vil møte opp på de neste møtene, men barnehagen påstår at jeg ikke kommer til å møte mer. Jeg har tross alt møtt på alle møter før. Hva er liksom vitsen med å sende ut "bekymringsmelding" for fremtidig atdferd, når jeg ettertrykkelig har sagt at jeg vil møte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 18. mars 2005 #9 Del Skrevet 18. mars 2005 Ser ikke noe galt i å møte. Hvorfor har du sånn motvilje mot det? Etter det du sier har du jo ditt på det tørre. Jeg tror du kan regne med at det kun slår tilbake på deg om du ikke møter. Møt opp og stå for din sak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 18. mars 2005 #10 Del Skrevet 18. mars 2005 Ser ikke noe galt i å møte. Hvorfor har du sånn motvilje mot det? Etter det du sier har du jo ditt på det tørre. Jeg tror du kan regne med at det kun slår tilbake på deg om du ikke møter. Møt opp og stå for din sak! Motviljen kan nok komme av at har du først blitt trukket inn i sosialtjenesten så tar det som regel X-antall år før du kommer ut igjen. Min mor ble trukket inn fordi min bror var rastløs av seg (han var hyperallergisk og hadde til tider veldig vondt). Hun kom seg ikke ut før nå i vinter - dette begynte når han var 1, i år blir han 9.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 19. mars 2005 #11 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har sagt at jeg vil møte opp på de neste møtene' date=' men barnehagen påstår at jeg ikke kommer til å møte mer. Jeg har tross alt møtt på alle møter før. Hva er liksom vitsen med å sende ut "bekymringsmelding" for fremtidig atdferd, når jeg ettertrykkelig har sagt at jeg vil møte?[/quote'] Da er det bare å møte opp. da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #12 Del Skrevet 19. mars 2005 Selvsagt. Jeg lurer på: driver barnehager med "psykisk utpressing" ?Jeg sa fra i god tid at jeg ikke kom på møtet, og dessuten at de kunne sende meg skriftlig rereferat/opplysninger for videre samarbeid. Burde de ikke ha opplyst om eventuelle skadevirkninger for mitt barn om jeg ikke møtte da? Isteden for å sende melding flere måneder etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #13 Del Skrevet 19. mars 2005 Hva er forskjellen på å bli meldt til sosialtjenesten og barnevernet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 19. mars 2005 #14 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har sagt at jeg vil møte opp på de neste møtene' date=' men barnehagen påstår at jeg ikke kommer til å møte mer. Jeg har tross alt møtt på alle møter før. Hva er liksom vitsen med å sende ut "bekymringsmelding" for fremtidig atdferd, når jeg ettertrykkelig har sagt at jeg vil møte?[/quote'] Bare vær åpen og positiv. Hvis du er bekymret for barnet ditt. Si det. Du kan på egen hånd ta kontakt med helsesøster, spør henne om råd, kanskje du kan få en alliert i henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinter Skrevet 19. mars 2005 #15 Del Skrevet 19. mars 2005 Har du fått alle detaljer fra barnehagen. Hva er det de er redde for? Hvis barnet ditt fungerer bra ellers i barnegrupppen og ikke har noen adferdsvansker stiller jeg meg litt uforstående til dette :o Mener de at det dreier seg om omsorgsvikt? Hvor gammelt er barnet ditt? Ut fra de samtalene du har vært i må barnehagen gi utrykk for noe mer enn dette (for dette er tynt) I hvisse tilfeller må barnehagen opperere som barnas "advokat", Dette gjør de bare hvis de er engstelige for barnets helse eller utvikkling. Normalt vill barnehagen samarbeide med foreldrene ikke gå på tvers av deres besluttninger, medmindre dette vil være skadelig for barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #16 Del Skrevet 19. mars 2005 For å være ærlig så regner jeg med at dette er "hevn" for at jeg har stilt kritiske spørsmål ved deres opplegg. De vet også at jeg snart skal flytte, og da begynner de vel å bli ganske desperate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå