Gå til innhold

Har du opplevd at hjernen bare kobler ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde noe litt pussig i dag, da jeg satt i et møte på jobben. Det var en del diskusjon rundt diverse jobbrelaterte temaer. Fikk stilt et konkret spørsmål, svarte tilfredsstillende på det, hvorpå det ble en liten faglig diskusjon rundt bordet. Rett etterpå ble jeg plutselig usikker på om jeg hadde oppfattet spørsmålet korrekt, og/eller fått med meg alle premissene. Var akkurat som om hodet mitt var delvis tåkebelagt og delvis intakt på samme tid.

Ved møtets slutt snakket jeg litt med vedkommende som hadde stilt spørsmålet. Han startet med å følge opp det vi hadde diskutert (da hodet mitt meldte seg ut). Også her er jeg veldig usikker om jeg fikk med meg alle detaljene. For min del føltes det akkurat som om "jeg hører hva du sier, men får det fortsatt ikke med meg". Antar at det ikke var noe negativt, siden jeg da sannsynligvis ville reagert. Husker resten av det vi pratet om, før det var endt dag.

Har du hatt en slik type erfaring?

Anonymkode: 1589e...9a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har sånne erfaringer rett som det er.

Men for min del handler det nok om at hjernen min ikke er skapt for å følge med når ting blir langtekkelig og kjedelig. Da sporer den over på noe den synes er mer interessant.

Anonymkode: bde3c...22e

Skrevet

Ja.......hjernen min tok seg fullstendig pause når jeg var på ett kurs i våpenopplæring en gang......😂😂😂😂😂

Men det tror jeg var fordi foreleseren var så utrolig dårlig......

Anonymkode: 412c5...f0d

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Det ganske vanlig ja. 

Skrevet

Jeg opplever det hele tiden når jeg kjeder meg mens noen snakker om uinteressante ting. 

Anonymkode: 7c22f...f79

• Liker 1
Skrevet

Opplever det ofte.  Da er hodet "fullt" og jeg føler for å sove. Har jeg en stund for meg selv så dupper jeg av og sikler... Kanskje du er sliten mentalt/brukt deg opp når dette skjer?..

Anonymkode: 0b812...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...