Gå til innhold

Hvor mye effekt har gåturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye effekt har gåturer å si fof vektnedgang? Jeg går mellom 7-15 km daglig. Gjennomsnittlig ca. 10 km med hunden (dette er kun turer, er litt gåing på jobb også + husarbeid o.l)

Jeg prøver å ligge på rundt 1500 kcal, men er redd det er for lite? Skal gå ned 5-7 kg. Er kvinne 67 kg og 168 cm :) Målet er innen desember, men ikke krise om det tar lenger tid!

Anonymkode: 834eb...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått ned over 20 kg på et halvt år ved å gå masse men man må selvfølgelig ikke spise opp de kaloriene man forbrenner...

Anonymkode: 5fa1c...3af

Skrevet

Gåturer er kjempefint. Rusleturer er ok, men å gå så fort at en kjenner at en får brukt kroppen, hjertet slår så en kan kjenne det og svetten pipler, da får en god trening som hjelper på formen og vektnedgangen. 

Anonymkode: c42cb...428

Skrevet

Gåturer som gjør deg svett og andpusten, og lengre gåturer i moderat tempo, gir god effekt.
Korte rusleturer i bedagelig tempo gir liten effekt.

Uansett er det nå sånn at selv den minste gåturen er mye bedre enn å gro fast i sofaen :) Jo dårligere trent man er jo bedre effekt vil man få av å gå tur. Så gå tur, det er uansett bedre enn ingenting.

Anonymkode: 4edf8...896

• Liker 1
Skrevet

Du er jo normalvektig. Fokuser på kostholdet, det er viktig. Er jo hva du spiser som teller, riktig næring. Spiser du for lite går du kanskje ikke ned i vekt.

Alle bevegelse øker forbruket, kroppen er laget for å være i bevegelse. Men du bør gå med litt høyere puls enn vanlig, så du kjenner at kroppen jobber. Motbakke er fint. Det mentalte utbytte er også veldig viktig.

Uansett ville jeg satset på styrketrening 3 dager i uken, det former kroppen din best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...