frosk80 Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Vi har prøvd å bli gravide et år uten hell. Har blitt tipset å prøve healer for å få ekstra drahjelp. Har noen av dere tips til en healer?
Hedy Lamarr Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Ikke kast bort pengene dine på de sjarlatanene, det er mitt beste tips. 16
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Ville heller prøvd akupunktur Anonymkode: c4025...cd3 1
Sirah Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 Ikke kast bort pengene dine på slikt tull. Oppsøk en lege. 5
Carrot Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 Troa har hjelpt så mange sier min gamle far alltid.... 2
Gasellen Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 Nei, han kan ikke heale deg til å bli gravid. Oppsøk en lege eller fortsett å prøve. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #7 Skrevet 4. oktober 2018 Selvsagt går du verken til en healer eller akupunktur. Du tar en tur til fastlegen for å bli henvist til utredning for å finne ut hvor utfordringen sitter hos dere. Anonymkode: 45a5c...48d 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #8 Skrevet 4. oktober 2018 Herregud, dra til fastlegen. Gratis og evidensbasert i motsetning til healing og akupunktur. Anonymkode: 7b04d...bac 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 4 minutter siden, Carrot skrev: Troa har hjelpt så mange sier min gamle far alltid.... Tror på det jeg også. Tro kan flytte fjell sies det. Hvis healer er det som skal til så hvorfor ikke? Greit nok at det sannsynligvis ikke hjelper, men det gjør ikke vondt verre heller. Bortsett fra i lommeboka. For de som sier at TS må til lege for utredning; det går an å gjøre begge deler. TS, vet ikke hvor i landet du holder til, men jeg har veldig troa på Viggo fra Sætre eller Hurum eller Lier eller hvor han nå holder til. Møtte han på en alternativmesse for noen år siden og han er den eneste som har hjulpet den vonde ryggen min. Anonymkode: 1ff29...a3a
Carrot Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 For ordens skyld var mitt innlegg ment som et "NO GO - NO WAY!" svar.. Healing er IKKE veien å gå - hvem som helst kan legge hendene på deg og late som om de hjelper deg, og ta imot pengene dine. Du kan like gjerne stanse en fremmed på gaten og be om hjelp mot at de får penger, sjansen er større for å møte noen som KAN hjelpe der liksom.. 2
Million Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 Hvis du liker å stå og kaste pengesedler ut av et togvindu i fart, så kjør på - en healer er like vel anvendte penger som det. Vi lever i 2018.... og folk snakker enda om å gå til healere..... 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 IKKE dra til healer!!!! Anonymkode: a5436...b52 1
Minted Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg kan mye om healing, og er sertifisert healer. I motsetning til de fleste som har svart deg i denne tråden. Send meg gjerne en pm om du ønsker å lufte tanker eller har noen spørsmål. Uansett hvilken form for healing du evt vurderer å prøve, er det viktig å vite at på høyere nivå er det alltid du som healer deg selv. Healeren er bare et redskap du benytter deg av som bidrar til prosessen. Enhver god healer vil gi deg en følelse av at du har påvirkningsmulighet og bestemmer over ditt liv. Kommer du over healere som påstar at de sitter på den fulle og hele sannheten, eller at deres svar for ditt liv er bedre enn dine egne svar og din egen intuisjon, styr unna.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 1 hour ago, Minted said: Jeg kan mye om healing, og er sertifisert healer. I motsetning til de fleste som har svart deg i denne tråden. Send meg gjerne en pm om du ønsker å lufte tanker eller har noen spørsmål. Uansett hvilken form for healing du evt vurderer å prøve, er det viktig å vite at på høyere nivå er det alltid du som healer deg selv. Healeren er bare et redskap du benytter deg av som bidrar til prosessen. Enhver god healer vil gi deg en følelse av at du har påvirkningsmulighet og bestemmer over ditt liv.Kommer du over healere som påstar at de sitter på den fulle og hele sannheten, eller at deres svar for ditt liv er bedre enn dine egne svar og din egen intuisjon, styr unna. Oh, the irony... Anonymkode: 2b20c...be0 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 Healing og akupunktur er ca like effektivt som å be til Gud om å bli gravid. Anonymkode: 4f6a9...191 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #16 Skrevet 4. oktober 2018 Det kan for mange være vel anvendte penger selv om det er humbug. Det er jo en form for egenpleie. Jeg tok fotsoneterapi for andre årsaker. Trodde ikke helt på det men tenkte at alt er verdt å prøve og worst case scenario så fikk jeg en god fotmassasje. Anonymkode: e88c5...5d0
Carrot Skrevet 5. oktober 2018 #17 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Jeg syns ikke man skal sammenligne akkupunktur som er en godt dokumentert form for medisin med opprinnelse i asiatisk halvkule og healing som overhode ikke er dokumentert medisinsk. Nå sier jeg ikke at de som har følt seg hjulpet av enkelte healere tar feil, for dem har det virket men jeg understreker på det sterkeste at om man driver med noen form for healing så er det avgjørende at man ikke fremsitller seg som noe annet enn et ALTERNATIVT tilbud til medisinsk hjelp - gjør man det bryter man loven som fortsatt regulerer behandlere om enn ikke i samme ordelag som den tidligere kvaksalverloven. Hvorvidt TS likevel velger forsøke får være opp til henne, men JEG er meget skeptisk, og blir ikke mindre skeptisk når heleren selv svarer - og det på tross av at det i min familie er flere som både kan stanse blødning og ta bort mindre smerter. Hva som gjør det vet ingen, at de gjør det ser vi, er det skremmende med det man ikke skjønner? Absolutt, - jeg ville likevel valgt en lege om det var noe som virkelig sto på? Utvilsomt! Endret 5. oktober 2018 av Carrot
Hedy Lamarr Skrevet 5. oktober 2018 #18 Skrevet 5. oktober 2018 3 minutter siden, Carrot skrev: akkupunktur som er en godt dokumentert form for medisin Ja, akupunktur er godt dokumentert, det finnes masse seriøse vitenskapelige undersøkelser. Som viser at akupunktur stort sett ikke virker bedre enn placebo. 4
Carrot Skrevet 5. oktober 2018 #19 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, Amawhatsnot skrev: Ja, akupunktur er godt dokumentert, det finnes masse seriøse vitenskapelige undersøkelser. Som viser at akupunktur stort sett ikke virker bedre enn placebo. Ulik healing er akkupunktur en del av refusjonsordningen eksempelvis både hos det norske og det britiske nasjonale helsevesen, samme som det er i mange andre land https://www.nhs.uk/conditions/acupuncture/ https://helfo.no/ Endret 5. oktober 2018 av Carrot
Hedy Lamarr Skrevet 5. oktober 2018 #20 Skrevet 5. oktober 2018 59 minutter siden, Carrot skrev: Ulik healing er akkupunktur en del av refusjonsordningen eksempelvis både hos det norske og det britiske nasjonale helsevesen, samme som det er i mange andre land https://www.nhs.uk/conditions/acupuncture/ https://helfo.no/ Det forhindrer ikke at solide metaanalyser finner svært liten/ingen effekt utover placebo. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå