AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Dersom du har hatt en abort - gjentakende helst - eller et ivf forsøk som ikke gikk bra ..... ble du sykemeldt? Ev for hvor lenge? Har en lege som ikke ville sykemelde meg ved abort. Han mente jeg ikke var syk og fortsatt i stand til å jobbe. Anonymkode: 69db0...c95
Gakkepus Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Nei, jeg reiste på jobb dagen etter. Selv om det var vondt psykisk, så hjalp det veldig. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Har ikke hatt ivf, men jeg har mistet 3 ganger. Har også måttet ta tabletter for å drive ut og deretter operasjoner når det gikk skeis, så det blir jo automatisk noen dager borte på grunn av det. 1. gang ca. 1 uke? 2. gang ca. 1 måned (masse tillegg med sykdom og sykehusinnleggelser og herk) 3. gang ca. 4 dager, noen dager på jobb, og noen dager borte grunnet sykehus og litt tid å komme seg på. Litt under en uke til sammen. All sympati til deg. Det er hardt å miste. Anonymkode: d5b87...b51 1
Raven.Writingdesk Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har hatt en abort - gjentakende helst - eller et ivf forsøk som ikke gikk bra ..... ble du sykemeldt? Ev for hvor lenge? Har en lege som ikke ville sykemelde meg ved abort. Han mente jeg ikke var syk og fortsatt i stand til å jobbe. Anonymkode: 69db0...c95 skift lege... 💙 3
N85 Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg har hatt flere SA, men kan ikke huske å ha hatt noe fravær fra jobb pga. det. Men tre av SAene har vært jule-/sommerferien. Da jeg hadde MA og måtte ta cytotec brukte jeg noen egenmeldingsdager. Men mine SAer har vært ganske udramatiske. Om man bør være hjemme fra jobb vil vel være individuelt. Kan du ikke benytte deg av egenmelding? 1
tutta23 Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 Hadde en missed abortion, som ble oppdaget i tolvte sv.skapsuke. Var innlagt på sykehus i ca 1 døgn (søndag til mandag) for å få cytotec. Jeg var helt knust etter dette. Legen på sykehuset tilbød et par dagers sykemelding. Jeg ba om 1 uke, og fikk det med en viss motstand fra gynekologen på sykehuset. Dette var visst ikke vanlig. Var tilbake på jobb 1 uke etter, men hadde flere nedturer, hvor jeg satt på jobb oppløst i tårer....var absolutt ikke noen god opplevelse. For min del hadde det nok vært riktig med lenger sykemelding for å bearbeide følelsene mine rundt dette (og hadde fått det av fastlegen hvis jeg hadde spurt om det), men det er lett å være etterpåklok... 1
tutta23 Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 Gode tanker til deg ts. Det er tøft å være midt oppi det. Ville kanskje vurdert å bytte fastlege hvis jeg var deg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 Nr 1. Ma i uke 11. Utskrapning og fikk da sykemelding for deb dagen på sykehuset og endte. Var rett før en langhelg med fri, så trengte ikke mer Nr 2. Ma i uke 8. Cytotec-kur hjemme! Fikk sykemelding for deb dagen og neste. Så var det helg og trengte ikke flere dager! Mener å ha lest at man får inntil 3 dager?! Skal man igjennom en cycotec-kur eller utskrapning, så mener jeg da det er grunn for sykemelding Anonymkode: 6c2b3...6d9
Kanutte Skrevet 3. oktober 2018 #9 Skrevet 3. oktober 2018 Da jeg hadde SA for mange år siden fikk jeg en sykemelding fra legen som jeg valgte å ikke benytte meg av.
Apekatten Skrevet 3. oktober 2018 #10 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg tok MA hjemme på en lørdag, alt gikk fint og jeg kunne dra på jobb dagen etter. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #11 Skrevet 3. oktober 2018 16 minutter siden, Apekatten skrev: Jeg tok MA hjemme på en lørdag, alt gikk fint og jeg kunne dra på jobb dagen etter. Tok MA? MA betyr missed abortion, altså at fosteret har dødd uten å komme ut. Antar du mener medisinsk abort? Mange tror det forkortes med MA, det er feil. Jeg har hatt en SA og en MA, ved SA'en var jeg i grei form både fysisk og psykisk dagen etter, etter MA'en gikk jeg helt i kjelleren og var sykemeldt i to måneder. Fikk en kraftig sorgreaksjon og depresjon ut av det, så jeg hadde ikke sjans til å jobbe da. Anonymkode: 980be...9da 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 Medsisinsk abort - var sykemeldt i noen dager. Hadde store smerter og oppkast og diare, samt mye blødninger. Måtte nesten sitte på do hver dag fordi det bare rant, holdt ikke 30 min engang selv med tampong og nattbind. Anonymkode: 59b53...c09
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 Hadde MA der jeg fikk Cytotec på sykehuset lørdag, tilbake på jobb mandag. Deretter 2 SA der jeg var på sykehuset i 1-2 timer for å få det bekreftet via UL. Ingen sykemelding/fravær utover det. Anonymkode: 47b81...d2b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 Har hatt totalt 6 spontanaborter og ivf-forsøk som gikk galt. Ikke vært sykemeldt pga noen av dem. Hadde en kirurgisk abort ved 13 uker pga store misdannelser som var uforenlig med liv. Da var jeg sykemeldt den dagen inngrepet var og et par dager etterpå. Anonymkode: fd822...e46
Apekatten Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok MA? MA betyr missed abortion, altså at fosteret har dødd uten å komme ut. Antar du mener medisinsk abort? Mange tror det forkortes med MA, det er feil. Jeg har hatt en SA og en MA, ved SA'en var jeg i grei form både fysisk og psykisk dagen etter, etter MA'en gikk jeg helt i kjelleren og var sykemeldt i to måneder. Fikk en kraftig sorgreaksjon og depresjon ut av det, så jeg hadde ikke sjans til å jobbe da. Anonymkode: 980be...9da Ja, jeg mente medisinsk abort.. Trist å høre, håper det går bedre med deg nå
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #17 Skrevet 4. oktober 2018 Den når jeg var rundt 6 uker ble jeg sykemeldt ut uken på, skulle da jobbe helg og det var vel onsdag eller torsdag tror jeg. På den i uke 4 hadde jeg behov for å komme meg på jobb Anonymkode: d8540...63c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #18 Skrevet 4. oktober 2018 MA som ble oppdaget siste uken av sommerferien fra jobb. Pillekur samme dag og skulle da være ferdig til jobbstart, er en person som elsker å jobbe og det får tankene mine bort fra private ting og er en "lettelse" ellers også om noe går trått. Følte likevel at hodet ikke var på plass og fortalte sjefen hva som hadde skjedd. Fikk da "slack" til å komme sent, gå før osv. fordi hun ville mitt beste. Var normalt på jobb uten behov for tilpassning i 1.5 uke før jeg ble akutt dårlig og måtte ta utskraping. Da var jeg sykemeldt 1 uke til sammen, legen på sykehuset som skrev det ut uten å spørre meg. Var i veldig fin form dagen etter utskraping, følelsesmessig lettet over at det endelig var over. Kunne sikkert jobbet et par dager før endt sykemld., men er glad jeg tok de dagene hun ga meg Ta deg en time hos en lege på KRY-appen eller DrDrop In. Få deg noen dager å komme deg på om du trenger det! Klem Anonymkode: db81f...c5f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #19 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg ba om et par dager for å fordøye det, pluss en helg så gikk det greit. Var ålreit å få bearbeide det litt før jeg skulle tilbake og yte omsorg og nærvær for mennesker som var avhengig av den jobben jeg gjorde. Ikke rom for å være fraværende i hodet der. Anonymkode: 1f63a...ef7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #20 Skrevet 6. oktober 2018 Det kommer helt an på når du mister mener jeg. Jeg hadde spontanabort i uke 6. Da gikk jeg på jobb dagen etter. Så hadde jeg en missed abortion i uke 20. Måtte føde og gravlegge babyen. Det var hardt psykisk, og da var jeg sykemeldt i 2 uker. Anonymkode: 03d63...559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå