AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Er som sagt litt i tvil om hva jeg skal gjøre, har over en lengre periode observert ting hos naboen som gjør meg bekymret. ting som bla: Nabobarna leker ute i hagen klokken 8 på morgenen på en lørdag mens de gråter. Skriking, samt ufint språk nærmest til alle døgnets tider. Det virker ikke som dama har noe filter overhodet. Bannskap i tide og utide. Vet at flere naboer har værtog sett til ting som de har observert. Barnegråt, samt skriking. Men er veldig i tvil om hvordan jeg skal gå frem. Det er som sagt en nabo, og de er ikke videre fornøyd med beplantingen, er derfor litt redd for at dette skal se ut som en hevn pga det. Noe det ikke er, jeg har ikke noen problemer med de, men det har tydeligvis de med meg. Anonymkode: 3e4fb...026
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Har du barn selv? Anonymkode: 9d7aa...efc 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har du barn selv? Anonymkode: 9d7aa...efc Nei, har 2 katter. Men ikke barn. Hvordan det? Anonymkode: 3e4fb...026
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 Hva er du bekymret for, sånn helt konkret? Er det mora som skriker mye, eller bare barna? Anonymkode: 93e5a...b07 10
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Du skal melde de til barnevernet fordi ungene griner og foreldrene banner av og til? Tror du må melde meg og isåfall. Anonymkode: ec2ce...9d5 18
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 Er vel mest bekymret for barna, hu skriker og barna gråter. Nå er det mere som ligger bak dette enn hva jeg har skrevet da. Hørte henne her om morgenen en dag, da drev hun og skrek at de skulle holde kjeft. Anonymkode: 3e4fb...026
NancyDrew Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal melde de til barnevernet fordi ungene griner og foreldrene banner av og til? Tror du må melde meg og isåfall. Anonymkode: ec2ce...9d5 Og hele, halve resten av landet 12
NancyDrew Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 «Nabobarna leker ute i hagen klokken 8 på morgenen på en lørdag mens de gråter.» Hva er bekymringen her? Mange barn krangler under lek, ofte en eller flere som tyr til tårene da. Hva gjorde mor feil her? 14
Snaskesnusken Skrevet 3. oktober 2018 #9 Skrevet 3. oktober 2018 3 minutter siden, NancyDrew skrev: «Nabobarna leker ute i hagen klokken 8 på morgenen på en lørdag mens de gråter.» Hva er bekymringen her? Mange barn krangler under lek, ofte en eller flere som tyr til tårene da. Hva gjorde mor feil her? Dette. Jeg ser heller ikke noe årsak til bekymring.. 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #10 Skrevet 3. oktober 2018 Slutt å hør på bygdesladder ("noen har visst vært der og sett og hørt litt av hvert") og la naboene være i fred. Med mindre du ser at barna blir mishandlet eller tydelig lider under omsorgssvikt, så er det ingen grunn til å melde til barnevernet. Kanskje moren er veldig sliten og ungene er i en veldig kranglete periode, og så mister hun tålmodigheten og glipper ut noen gloser. Dette er ikke en jobb for barnevernet, dette er heller noe du burde hjelpe til med selv. Dersom du virkelig er bekymret, så rekk ut en hånd til moren. Kanskje hun trenger hjelp? Hva om du kan se til barna mens hun får sovet litt ekstra? Hva med å hjelpe henne på andre måter? Det er bedre å bry seg OM enn å bry seg MED. Og dessuten blir du bedre kjent med familien og finner ut mer om hva som egentlig er problemet. Anonymkode: 60fa7...8d3 17
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #11 Skrevet 3. oktober 2018 Desverre alt for mange som dette som skal melde alt til Barnevernet og ødelegge familier. Ingen vet hvor tungt det er å gå igjennom alt der. Og bli beskyldt for ting. Flott for de som virkelig trenger hjelp.Men utrolig leit for alle de familier og barn som må gjennom dette pga noen tullinger som mener ditten og datten! Anonymkode: e5e07...cbf 4
Raven.Writingdesk Skrevet 3. oktober 2018 #12 Skrevet 3. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er som sagt litt i tvil om hva jeg skal gjøre, har over en lengre periode observert ting hos naboen som gjør meg bekymret. ting som bla: Nabobarna leker ute i hagen klokken 8 på morgenen på en lørdag mens de gråter. Skriking, samt ufint språk nærmest til alle døgnets tider. Det virker ikke som dama har noe filter overhodet. Bannskap i tide og utide. Vet at flere naboer har værtog sett til ting som de har observert. Barnegråt, samt skriking. Men er veldig i tvil om hvordan jeg skal gå frem. Det er som sagt en nabo, og de er ikke videre fornøyd med beplantingen, er derfor litt redd for at dette skal se ut som en hevn pga det. Noe det ikke er, jeg har ikke noen problemer med de, men det har tydeligvis de med meg. Anonymkode: 3e4fb...026 Det høres ut som at det du observerer er høyt konfliktnivå i hjemmet. Det er isåfall noe som ikke er bra omstendigheter for barn å vokse opp med. «Litt» kjeft og konflikt må alle barn tåle, og noe kan høres veldig voldsomt ut selv om det overhodet ikke er det (mor er vel ikke tilfeldigvis fra Nord-Norge? 🤪) - men jevnt over brøling, kjefting og mye konflikt og bråk er noe du kan melde til BV, ja. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #13 Skrevet 3. oktober 2018 Hborfor ikke tilby å avlaste litt? Ettermiddager, morninger helg etc? Nåe det står på som verst der, ringe på og forklare at du forstår at ting blir tøft til tider, skal ikke du heller ta med deg barna iver hos deg? Snakke sammen. Anonymkode: cbab2...9ce
Trikken Skrevet 3. oktober 2018 #14 Skrevet 3. oktober 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hborfor ikke tilby å avlaste litt? Ettermiddager, morninger helg etc? Nåe det står på som verst der, ringe på og forklare at du forstår at ting blir tøft til tider, skal ikke du heller ta med deg barna iver hos deg? Snakke sammen. Anonymkode: cbab2...9ce Hva skjer? Gjør folk deT 7
Trikken Skrevet 3. oktober 2018 #15 Skrevet 3. oktober 2018 Det kommer ann på hva du mener, mistenker du at det er vold og barna ikke har det bra? Om du melder det inn tror du det vil hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #16 Skrevet 3. oktober 2018 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hborfor ikke tilby å avlaste litt? Ettermiddager, morninger helg etc? Nåe det står på som verst der, ringe på og forklare at du forstår at ting blir tøft til tider, skal ikke du heller ta med deg barna iver hos deg? Snakke sammen. Anonymkode: cbab2...9ce For og være helt ærlig så tørr jeg ikke det, dama er fullstendig gal. Man vet aldri hvor man har henne. Anonymkode: 3e4fb...026
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #17 Skrevet 3. oktober 2018 3 minutter siden, Trikken said: Det kommer ann på hva du mener, mistenker du at det er vold og barna ikke har det bra? Om du melder det inn tror du det vil hjelpe? Om det vil hjelpe vet jeg ikke, håper jo det da, ser jo jentungen ute, og hu ser ikke så veldig happy ut, jeg er nærmeste nabo. Anonymkode: 3e4fb...026
Trikken Skrevet 3. oktober 2018 #18 Skrevet 3. oktober 2018 De fleste ville ikke overlatt barnet sin til en nabo de ikke har så mye kjennskap til. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #19 Skrevet 3. oktober 2018 48 minutter siden, veggteppe skrev: Det høres ut som at det du observerer er høyt konfliktnivå i hjemmet. Det er isåfall noe som ikke er bra omstendigheter for barn å vokse opp med. «Litt» kjeft og konflikt må alle barn tåle, og noe kan høres veldig voldsomt ut selv om det overhodet ikke er det (mor er vel ikke tilfeldigvis fra Nord-Norge? 🤪) - men jevnt over brøling, kjefting og mye konflikt og bråk er noe du kan melde til BV, ja. Kjenner du noen nordpå som kunne vært naboen i tråden, eller var det generelt? Ble nysgjerrig siden jeg er fra nord selv 😂 Anonymkode: 3f928...94c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #20 Skrevet 3. oktober 2018 Det eneste bekymringsverdig av det du ramset opp er mye skriking. Å skrike til barn er en form for psykisk mishandling. Kan du ikke heller si fra at det er lytt og du syns det blir mye støy? Hjelper det ikke, så snakk med Bv, men ikke nevn noe av det andre, for da kan det hende at du ikke blir tatt helt seriøst. Barn lider ikke av at forldrevikke har filter! Eller er ute om morgenen. Banning er heller ikke noe legge inn bekymringsmeld på. Tenk deg om, og også vurder om hvor mye skriking det er, og så tar du eventuelt opp det. Anonymkode: 6cc42...455 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå