AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 ?:) Jeg ser mange som er på ferie eller fester ofte sier «jeg lever livet». Liksom mener de at de nyter livet til det fulleste og ikke bryr seg så mye om jobb/studier?» ord uttrykket «lever livet» hva tenker du det er? Anonymkode: caeb7...645
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ?:) Jeg ser mange som er på ferie eller fester ofte sier «jeg lever livet». Liksom mener de at de nyter livet til det fulleste og ikke bryr seg så mye om jobb/studier?» ord uttrykket «lever livet» hva tenker du det er? Anonymkode: caeb7...645 Ja. Anonymkode: bd736...505 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Utdype det? Ts Anonymkode: caeb7...645
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: bd736...505 Utdype det? ts Anonymkode: caeb7...645
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg forbinder det ordet med uansvarlige mennesker som bare liker festing og tror de skal gjøre lynkarriere. Men ordet kan sikkert sies av andre typer også. Men tror egentlig ikke de lever sååå mye siden de må si dette. De vil bare vise alle andre hvor bra de har det. Det menes nok at det er om å gjøre å gjøre det meste ut av seg på kortest mulig tid? Anonymkode: e1862...b73 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Utdype det? ts Anonymkode: caeb7...645 Hva er det å utdype? Det er det de mener når de sier slikt. Anonymkode: bd736...505 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 Stort sett er det en unnskyldning for å drikke seg full. Det triste er at de fleste ikke har andre interesser/lidenskaper/hobbier. Anonymkode: 7629f...d38 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forbinder det ordet med uansvarlige mennesker som bare liker festing og tror de skal gjøre lynkarriere. Men ordet kan sikkert sies av andre typer også. Men tror egentlig ikke de lever sååå mye siden de må si dette. De vil bare vise alle andre hvor bra de har det. Det menes nok at det er om å gjøre å gjøre det meste ut av seg på kortest mulig tid? Anonymkode: e1862...b73 Hva om de er steinrike fra før og klarer seg ganske bra? Anonymkode: caeb7...645 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #9 Skrevet 3. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om de er steinrike fra før og klarer seg ganske bra? Anonymkode: caeb7...645 Da oppfatter jeg det som selvskryt. "Jeg har råd til å leve livet" liksom. "Jeg kan reise på turer til Gran Canaria og drikke meg drita full lg bare ha det gøy! Uten å jobbe for det!" Heldigvis kjenner jeg ikke slike. Anonymkode: e1862...b73
Daniel123 Skrevet 3. oktober 2018 #10 Skrevet 3. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: ?:) Jeg ser mange som er på ferie eller fester ofte sier «jeg lever livet». Liksom mener de at de nyter livet til det fulleste og ikke bryr seg så mye om jobb/studier?» ord uttrykket «lever livet» hva tenker du det er? Anonymkode: caeb7...645 "Jeg lever livet" = Jeg er lat, og vil ikke bruke alt for mye tid og innsats på studier/jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #11 Skrevet 3. oktober 2018 Alle lever livet før de dør.....noen lever det bare litt mer enn andre. Hva som legges i uttrykket er forskjellig fra person til person.... Anonymkode: 9174b...f21 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #12 Skrevet 3. oktober 2018 Å leve livet: i sommer tilbrakte jeg mye tid på min hobby, spilling. En dag i sommerferien spilte jeg i 12 timer. Å leve livet: Bruke tid på noe du ønsker, som får deg til å slappe av. Noe som du ikke kanskje gjør til vanlig Anonymkode: 52862...092 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #13 Skrevet 3. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da oppfatter jeg det som selvskryt. "Jeg har råd til å leve livet" liksom. "Jeg kan reise på turer til Gran Canaria og drikke meg drita full lg bare ha det gøy! Uten å jobbe for det!" Heldigvis kjenner jeg ikke slike. Anonymkode: e1862...b73 Så uansett hvem som sier disse ordene er det altså ikke for deg mulig å oppfatte det på en god måte. Anonymkode: bd736...505
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #14 Skrevet 3. oktober 2018 Hvis noen skriver at de "lever livet" mens de er på ferie, da tror jeg at de mener at de koser seg veldig og har det fint. Anonymkode: 4a340...172 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #15 Skrevet 3. oktober 2018 De mener vel å leve fullt ut i den forstand at de tar seg tid og mulighet til ikke å gjøre litt "uansvarlige og uforpliktende" ting og opplevelser iblant ? 🙂 Anonymkode: d2484...b4c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #16 Skrevet 3. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De mener vel å leve fullt ut i den forstand at de tar seg tid og mulighet til ikke å gjøre litt "uansvarlige og uforpliktende" ting og opplevelser iblant ? 🙂 Anonymkode: d2484...b4c ..at de har muligheten til å gjøre det mente jeg. Stryk "ikke" 😄 Anonymkode: d2484...b4c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #17 Skrevet 4. oktober 2018 Noen bruke det som begrep når de først er på ferie eller lignende, ikke noe galt i det. Men en del andre er dessverre uansvarlige og lever på andre/det offentlige. Lett å "leve livet" når man ikke må ta ansvar selv og jobbe for det man har/skaffer seg. Anonymkode: 62945...ce2
Gjest HankySpanky Skrevet 4. oktober 2018 #18 Skrevet 4. oktober 2018 Det betyr generelt at man setter alle forpliktelser på vent, for å kose seg. Hva er problemet?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #19 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg tenker bare at det betyr at man «koser seg» jeg! Tror ikke man skal legge så mye mer i det. Det betyr hverken at man gir blanke i jobb, drikker seg full eller er uansvarlig - men at man der og da har prioritert å kose seg og at man har det fint. Anonymkode: eccdb...028
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #20 Skrevet 4. oktober 2018 Virker som om mange assosier uttrykket med å leve livet med å være uansvarlig. Jeg reiser masse, hver mulighet jeg har, og bruker derfor mindre penger på andre ting for å kunne reise i stedet. Det er min måte å "leve livet" på. For andre er det 3 barn, mann, hund og stasjonsvogn, for andre er det å delta i leger uten grenser, andre er det evig unkar/kvinne. Det er ikke feil bare fordi noen velger annerledes, og det er ikke ensbetydende med å være uansvarlig. Jeg har selvsagt utdanning og jobb, jeg må jo det for å kunne reise så mye som jeg gjør. Anonymkode: a976f...38c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå