Gå til innhold

Norwegian kreditt kortet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig startet å bruke kortet, bruker den litt der og litt her, men ønsker å oppnå mye cashpoints, siden jeg liker å reise, jeg betaler alltid ved forfall, betaler rundt 4-6000. Månedlig. Men jeg har brukt den nå 2 måneder hverdagslig bruk for å skaffe mest mulig cashpoints, så brukte 32 900,-. Men jeg har fortsatt kun 450 i cashpoints?? Hvorfor har ikke jeg mer cashpoints med tanke på forbruket mitt?

Så planen nå er å starte å kutte bruk av korte ned. Betaler 6000,-  ved denne måneden, evt mer neste måned maks 4-5 måneder, så er alt den gjelden borte. Også skal jeg slutte å bruke den helt, kun ved reiser og uttak i utlandet.

Ser du dette her som et økonomi problem? 

Anonymkode: d0d3c...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får stort sett bare 1% i cashpoints. Det vil si 320 kr på 32 000. Jeg har 2000 der, men de er samlet opp over laaang tid.

Anonymkode: faf3f...554

Skrevet

Det er for øvrig ekstremt dumt å ikke betale hele regningen ved forfall. Da går du garantert i minus slik du skisserer her. 

Anonymkode: faf3f...554

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig startet å bruke kortet, bruker den litt der og litt her, men ønsker å oppnå mye cashpoints, siden jeg liker å reise, jeg betaler alltid ved forfall, betaler rundt 4-6000. Månedlig. Men jeg har brukt den nå 2 måneder hverdagslig bruk for å skaffe mest mulig cashpoints, så brukte 32 900,-. Men jeg har fortsatt kun 450 i cashpoints?? Hvorfor har ikke jeg mer cashpoints med tanke på forbruket mitt?

Så planen nå er å starte å kutte bruk av korte ned. Betaler 6000,-  ved denne måneden, evt mer neste måned maks 4-5 måneder, så er alt den gjelden borte. Også skal jeg slutte å bruke den helt, kun ved reiser og uttak i utlandet.

Har du aktivertncashpointene dine?

Anonymkode: dee0b...82a

Skrevet

Nå får man bare 0,5% cashpoints. 

Ref. Mail fra i sommer.

Anonymkode: 4c386...93c

Gjest Araknoidea
Skrevet

Jeg får over 100 cashpoints i mnd. Som regel over 150

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du aktivertncashpointene dine?

Anonymkode: dee0b...82a

Man trenger ikke aktivere cashpoints. 

Opptjeningen av cashpoints på det kortet er såpass dårlig nå at jeg vurderer å bare si det opp.

Endret av Zzyzx
Gjest HanenIFlokken
Skrevet (endret)
På 3.10.2018 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Endret av HanenIFlokken
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først må du lese hva som står i betingelsene. 1% av alt du kjøper, ikke sant?

Deretter må du regne ut  hvor mye 1% av 32 900 kr er. Det er altså 329 kr. 450 cashpoints er altså mer enn du har "fortjent".

Når du bruker mer penger enn du betaler tilbake, må du betale renten for beløpet du skylder Norwegian. Hvis du ikke betaler alt tilbake med en gang, tror jeg at du taper mer penger på renten enn du tjener på cashpoints.

Jeg råder deg til å bli kvitt med kredittkortet hvis du er ikke så flink i matte eller økonomi.

Anonymkode: 58ca6...0cb

• Liker 3
Skrevet

Om du bruker mer enn du betaler ved forfall er dette noe av det dummeste du kan gjøre. Du kunne ha reist mye, mye mer for det du taper i renter, som det du tjener i cashpoints. 

Det er dyrt å være dum... 

1. Klipp kortet i to

2. Betal ned alt du skylder så snart som mulig. 

Anonymkode: 61408...bd5

• Liker 2
Skrevet

Du får kun cashpoints ved kjøp, ikke når du betaler regninger!

Anonymkode: 1ab3c...1d6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!

Om du brukte for 32 900 på en måned så var vel noe regninger? Med mindre du kjøpte nye møbler eller noe 😉

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

450 cash points stemmer bra med forbruket ditt. Du får 150 cash points i tillegg til 1% av ditt første kjøp. Så har du i tillegg fått 1% av kjøpene dine. Husk det tar opptill noen dager før cash points fra kjøpene kommer inn. 

Selv bruker jeg kun Norwegiankortet og sparer opp flere tusen i cash points hvert år.

Men ut fra hva jeg leser i posten din betaler du ikke ved forfall, og du har ikke selv giddet/klart å regne ut 1% av kjøpene dine. De får meg til å tenke at et kredittkort ikke er så lurt for deg, tror nok ikke du vil tjene noe på dette..

Anonymkode: e8df8...64c

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget nettopp at jeg får cash points når jeg betaler mobilregninga med Vipps👍 

Skrevet (endret)
42 minutter siden, cilla89 skrev:

Dette!

Om du brukte for 32 900 på en måned så var vel noe regninger? Med mindre du kjøpte nye møbler eller noe 😉

Endret av HenrikJ
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

450 cash points stemmer bra med forbruket ditt. Du får 150 cash points i tillegg til 1% av ditt første kjøp. Så har du i tillegg fått 1% av kjøpene dine. Husk det tar opptill noen dager før cash points fra kjøpene kommer inn. 

Selv bruker jeg kun Norwegiankortet og sparer opp flere tusen i cash points hvert år.

Men ut fra hva jeg leser i posten din betaler du ikke ved forfall, og du har ikke selv giddet/klart å regne ut 1% av kjøpene dine. De får meg til å tenke at et kredittkort ikke er så lurt for deg, tror nok ikke du vil tjene noe på dette..

Ts her.

Nei. Jeg betaler alltid ved forfall. De sender faktura månedlig for eksempel =så sender dem faktura på 500,-, men jeg betaler alltid langt mer høyre enn 500,- tilbake.Betaler rundt  6000,- eller mer. Jeg har kun hatt kortet i 2 måneder nå. 

Skrevet
49 minutter siden, cilla89 skrev:

Dette!

TS her:

Nei, det forbruket var for 2 måneder. Hadde mye besøk til tannlegen, betalte rundt 18 000,- bare for tannlegen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Nei. Jeg betaler alltid ved forfall. De sender faktura månedlig for eksempel =så sender dem faktura på 500,-, men jeg betaler alltid langt mer høyre enn 500,- tilbake.Betaler rundt  6000,- eller mer. Jeg har kun hatt kortet i 2 måneder nå. 

Men altså det der er ikke å betale ved forfall, jeg mener jo selvsagt hele beløpet du har brukt. Tenker du at om du betaler den lille summen du må betale for å utsette uten å få renter, så har du betalt ved forfall?

• Liker 8
Skrevet

Da har jeg klipt kortet i 2. Og skal prøve å betale alt gjelden i løpet av 5-7 måneders periode. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg klipt kortet i 2. Og skal prøve å betale alt gjelden i løpet av 5-7 måneders periode. 

Lurt👍 Setter du opp budsjett over alle inntekter og utgifter for hver måned? Det kan hjelpe deg både til å få en god oversikt, og til å spare mye penger! Det er veldig mye lettere å bruke mindre penger når en har full oversikt over hvor de forsvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...