AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Min situasjonen er utholdelig. Nå får jeg svangerskapspenger pga risko i stillingen min. Men vil ikke tilbake til jobben og den syke sjefen min. Han skriker og kjefter trakasserer på høyt plan.(orker ikke utlevere mer) Jeg skal søke nye jobber. Men finner ikke noe konkret i kontrakten min bortsett fra 3 mnd oppsigelsestid.. Anonymkode: 09ea4...3fc
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Ja det kan du, innenfor oppsigelsestiden Anonymkode: 188da...860
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 Ja det kan du. Men du må si opp tidlig nok til at oppsigelsestiden løper mens du er i permisjon. Ellers må du tilbake i jobben etter permisjonen for å jobbe ut oppsigelsestiden. Anonymkode: a7c62...bac
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 Har man krav på noe hjelp fra nav hvis man sier opp jobben sin og ikke finner seg jobb med engang? Anonymkode: 09ea4...3fc
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 Er ikke ønsket mitt men kan ikke gå tilbake til den jobben. Har fått nerveproblemer av sjefen min.. Anonymkode: 09ea4...3fc
Duftavsommerregn Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) På 3.10.2018 den 23.04, AnonymBruker skrev: Ja det kan du. Men du må si opp tidlig nok til at oppsigelsestiden løper mens du er i permisjon. Ellers må du tilbake i jobben etter permisjonen for å jobbe ut oppsigelsestiden Du må ikke noe som helst, du kan faktisk slutte på dagen. Da kan arbeidsgiver ta sine mottiltak som å nekte å betale ut feriepenger og diverse, men du kan faktisk slutte på dagen. Endret 5. oktober 2018 av Duftavsommerregn
Duftavsommerregn Skrevet 5. oktober 2018 #8 Skrevet 5. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man krav på noe hjelp fra nav hvis man sier opp jobben sin og ikke finner seg jobb med engang? Ja, men du får en kort "sperretid" den var på 14 dager før iallefall. Den er neppe veldig mye lenger nå.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #9 Skrevet 5. oktober 2018 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ja, men du får en kort "sperretid" den var på 14 dager før iallefall. Den er neppe veldig mye lenger nå. 14 dager? Det var kort. Er ikke den på minst 8 uker (eller mer) ? Anonymkode: 4353d...a62 2
Duftavsommerregn Skrevet 5. oktober 2018 #10 Skrevet 5. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 14 dager? Det var kort. Er ikke den på minst 8 uker (eller mer) ? Med et kort søk på nav er den faktisk idag på 12 uker! Så det er vel ganske betydelig nå faktisk. Men det er vel til å leve med om man overhodet ikke vil fortsette i en jobb.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #11 Skrevet 5. oktober 2018 10 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ja, men du får en kort "sperretid" den var på 14 dager før iallefall. Den er neppe veldig mye lenger nå. Minst 12 uker nå. Anonymkode: e9a1e...0fb
Duftavsommerregn Skrevet 5. oktober 2018 #12 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Minst 12 uker nå. Den er 12 uker, og arbeidsgiver vil nok også parere med å holde tilbake ubetalt lønn og feriepenger minst.
Duftavsommerregn Skrevet 5. oktober 2018 #13 Skrevet 5. oktober 2018 Så jeg ville iallefall stått ut oppsigelsestiden, eller funnet en avtale med arbeidsgiver der han sa meg opp
Morgenrøden Skrevet 5. oktober 2018 #14 Skrevet 5. oktober 2018 På 3.10.2018 den 21.19, AnonymBruker skrev: Min situasjonen er utholdelig. Nå får jeg svangerskapspenger pga risko i stillingen min. Men vil ikke tilbake til jobben og den syke sjefen min. Han skriker og kjefter trakasserer på høyt plan.(orker ikke utlevere mer) Jeg skal søke nye jobber. Men finner ikke noe konkret i kontrakten min bortsett fra 3 mnd oppsigelsestid.. Anonymkode: 09ea4...3fc Ja, man kan si opp i permisjonen, men du har fortsatt 3 mnd oppsigelsestid. Du må ha et arbeidforhold for å ha krav på svangerskapspenger, men du er ikke avhengig av det for å få foreldrepenger. Opptjeningen gjøres i forkant av foreldrepengeperioden/permisjonen. Skal foreldrepengene utbetales av Nav eller arbeidsgiver? Hvis de skal utbetales av Nav, kan du si opp så fort foreldrepengeutbetalingene har startet. Hvis det går gjennom arbeidsgiver, ville jeg ventet med å si opp til det gjenstod ca 3 måneder av permisjonen, evt sjekket med Nav hvordan det blir hvis arbeidsforhold opphører underveis, for å unngå tull med penger midt i permisjonen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 Hvis de tvinger deg til å jobbe ut oppsigelsestiden etter permisjon kan det være en mulighet å sykemelde seg. Gå til legen og fortell om sjefen og at du kaster opp bare av tanken på å gå på jobb. Så spør du legen om friskmelding til arbeidsformidling(søk det opp på nav.no). Da er du sikret 3mnd med sykepenger mens du er arbeidssøker. Mye bedre enn dagpenger og 3mnd ventetid i alle fall😆 Anonymkode: 68f50...7d3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #16 Skrevet 7. oktober 2018 Takk for tips. Jeg sliter virkelig. Nå skrev han sms om at jeg i det minste kan besøke jobben for å opprettholde arbeidsmiljøet!! Han er virkelig ikke god.. Anonymkode: 09ea4...3fc
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #17 Skrevet 7. oktober 2018 Sperretiden hos NAV gjelder bare hvis du sier opp uten grunn. Det høres jo ut som om du har en god grunn. Kjefting og smelling er ikke akkurat slik norske arbeidsplasser skal være. Anonymkode: 218ed...d49
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #18 Skrevet 7. oktober 2018 Ja man kan si opp i permisjon. Og oppsigelsestiden løper mens du er i permisjon. Det er omvendt om ikke er lov, altså når arbeidsgiver sier opp deg. Gå til legen og si at du ikke kan jobbe et sted hvor du blir psykisk nedbrutt. Med bekreftelse fra legen slipper du karantene hos NAV. Anonymkode: a2a09...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå