Gå til innhold

Er vi mer deprimert i Norge enn mange andre land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo ikke bodd i andre land så jeg vet jo ikke, men det kan virke slik. Det er faktisk utenlandske som jeg kjenner som har sagt at nordmenn virker deprimerte. Er det noen kilder som beviser dette? I hvilket land er folk lykkeligst ifth folketall? Og hvor er det mest depresjon? 

Jeg har hørt, at Norge er et av landene med mest depresjon. Og nord i Russland. 

Anonymkode: 8a8b9...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi er neppe de mest deprimerte. I følge FN-"lykkeindeks" er vi på 13. plass(interessant å hvilke land som ligger høyere):

https://www.fn.no/Statistikk/Lykkeindeks

Verdens helseorganisasjon uttaler bl.a. dette om depresjon:

Depression is a common mental disorder. Globally, more than 300 million people of all ages suffer from depression.

Depression is the leading cause of disability worldwide, and is a major contributor to the overall global burden of disease.

http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/depression

Tenker at vennene dine, TS, mistolker den "typiske norske væremåten", altså taushet og tilbakeholdenhet,  som depresjon.

Anonymkode: 6fe75...312

• Liker 2
Skrevet

Skulle nesten tro det, iom at vi har mange perioder med lite sol. Men så har vi bedre velferdssystem enn resten av verden, så godt mulig vi kommer bedre ut

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo ikke bodd i andre land så jeg vet jo ikke, men det kan virke slik. Det er faktisk utenlandske som jeg kjenner som har sagt at nordmenn virker deprimerte. Er det noen kilder som beviser dette? I hvilket land er folk lykkeligst ifth folketall? Og hvor er det mest depresjon? 

Jeg har hørt, at Norge er et av landene med mest depresjon. Og nord i Russland. 

Anonymkode: 8a8b9...6ad

Jepp, det er vi. Pga at vi har god råd, god levestandard og lever i et land stort sett uten en trussel. Dermed har vi god tid til å lete etter ting som kan feile oss, hvilket vi finner i drøssevis.

Anonymkode: 807a9...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...