Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke helsepersonell fremstå, som et godt eksempel? Jeg reagerer på at det er fryktelig mange svært overvektige helsepersonell. Dette er ikke bra, og ja dette er kun mennesker. Men 80% av de som jobber i helsesektoren i mitt fylke er fryktelig overvektige. Det er ikke bra. 

Anonymkode: ce9a5...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så som helsepersonell kan man ikke selv slite?

Er forskjell på å vite en ting og klare det selv. Nå jobber de fleste av oss ikke med fedmeproblematikk men med Nå hjelpe syke. Og kan ikke se min overspising gjør meg til en dårligere omsorgsgiver.

Anonymkode: f6c05...335

• Liker 22
Skrevet

Betyr dette at jeg er uskikket som lokfører fordi jeg ikke tar bussen til jobb? 

• Liker 28
Skrevet

Helsepersonell representerer samfunnet, det er ikke en hemmelighet at samfunnet består av mennesker med ulike kroppstyper, livsstil, kultur, bakgrunn og egne sykdommer.

Mennesker som jobber innenfor helse er ikke supermennesker som skal være bedre eller verre enn øvrige medlemmer av et samfunn.

Anonymkode: b7b42...2d0

• Liker 24
Skrevet

Dette her er et så dumt som som dukker opp fra tid til annen!

Selvfølgelig kan en overvektig person yte omsorg og ta seg av deg! Kanskje det å ta seg av andre hele livet er en stopper for å ta seg av egen helse?

Mvh slank dame som har møtt flotte helsepersonell i alle farger og fasonger.

Anonymkode: 8799f...0b8

• Liker 8
Skrevet

Dessverre er ikke tredelt turnus med bla nattevakter særlig gunstig i forhold til stabilt kosthold og livsstil, så det er nok mye av grunnen. Uregelmessighet i forhold til inntak og måltider. 

Anonymkode: 0f1b2...785

• Liker 22
Skrevet

Høstferien har begynt på Østlandet og Sørlandet, Just saying..

Anonymkode: 66039...a1f

• Liker 11
Skrevet

Hvilken fylke bor du i??

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke helsepersonell fremstå, som et godt eksempel? Jeg reagerer på at det er fryktelig mange svært overvektige helsepersonell. Dette er ikke bra, og ja dette er kun mennesker. Men 80% av de som jobber i helsesektoren i mitt fylke er fryktelig overvektige. Det er ikke bra. 

Nei de skal ikke fremstå som et godt eksempel. Jobben deres er å ta vare på folk mens de er innlagt eller får helsehjelp, og gi dem nødvendig behandling.
Du kan heller fokusere på sure helsepersonell som driter i pasientenes ve og vel. Men det er vel ikke så gøy å skrive om på KG ;)

• Liker 6
Skrevet

Lurer og virkelig på hvor du bor. Har både jobbet i helsevesen og hvert innlagt på sykehus i forskjellige fylker, hatt en far på sykehjem i flere år. Og flertallet er jo normalvektige.

Anonymkode: ab404...f04

• Liker 1
Skrevet

Tja jeg er en tannpleier som drikker brus hver dag. Vi er mange brusavhengige på jobb. Selvfølgelig kan helsepersonell ha vektproblemer, har jo ingenting med hvordan de utfører jobben sin. Det eneste jeg har reagert på, var da jeg var innlagt for anoreksi, og psykologen jeg skulle prate med var ganske overvektig. Det påvirket liksom hele relasjonen og jeg husker at mitt psyke hode ga opp at dette menneske noensinne kunne forstå meg.

Anonymkode: dded0...ec3

• Liker 7
Skrevet

Hæ? Har aldri hørt at det står i helsepersonells jobbkontrakt at de er forpliktet til å være fremragende borgere opphøyet til rollemodeller 

Helsepersonell står like fritt til å være drittsekker som resten av oss

Anonymkode: 9bea6...7c0

• Liker 5
Skrevet

Det er kompetansen deres du skal lytte til, ikke viljestyrken.

• Liker 1
Skrevet

Var et sted der det jobbet ei veldig overvektig. Og hun var myk. Noen knuste et glass. Aldri sett noen gå ned på huk for å vaske/tørke så enkelt som hun. Så str på kroppen sier ikke så mye om hvordan muskler og ledd er.

Anonymkode: 29539...4cb

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker at helsepersonell er vanlige folk med vanlige forskjellige kropper. Det får meg til å føle meg trygg, at jeg er rundt fantastiske normale mennesker. Jeg er ofte på sykehus og lege, så jeg har møtt mange forskjellige ansatte ved sykehus, legevakter- og kontorer. 

Takk for at dere hjelper meg og min kropp når den streiker! ❤️

Anonymkode: 154f8...953

• Liker 7
Skrevet

Det er veldig tydelig at du selv ikke er helsepersonell (eller har utdanning i det hele tatt?), for da hadde du hatt nok kunnskap til å vite at overvekt kan komme av flere grunner. Sykdommer, hormonfeil, og medisiner. 

Vil anbefale å lese deg litt opp før du kommer med så lite intelligente oppgulp. :)

Anonymkode: cadf9...fcb

• Liker 6
Skrevet

Hun som hadde vakt da faren min døde var et fantastisk godt eksempel på fremragende helsepersonell. Ganske overvektig dame. Takk og lov for henne! Har jobbet sammen med noen ganske ufordragelige typer også, sånne som du ikke vil ha rundt deg som syk og pleietrengende. Har ikke tenkt over det før, men de var slanke og sminket og pene på håret. De møtte de pårørende med et smil, men de var kalde og kyniske.

Anonymkode: b08fc...aa3

• Liker 1
Skrevet
På 3.10.2018 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Hvis man jobber som slanke-coach eller personlig trenger og slankeguru skal jeg si meg enig i den tankegangen. Men ikke som vanlig helsepersonell. Skal kunne gi omsorg og kunne rutinene/prosedyrene og ivareta deg som pasient. Mange som røyker også som helsepersonell. Tror de menneskene som elsker å ta vare på/ ha mye omsorg for andre ikke er like ivrige på å ta vare på seg selv. Er liksom ikke like viktig. Hilsen helsepersonell som suger på å ta vare på meg selv, men er ikke tykk enda😂

Anonymkode: d79ff...37a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg syns det er kjempefint at helsepersonell representerer alle varianter av kroppstyper, akkurat som vi som har bruk for deres tjenester gjør det. Har aldri tenkt en eneste negativ tanke om noens kropper i denne situasjonen noen gang og ikke skal jeg begynne med det heller. Det eneste som betyr noe i en slik situasjon er at vedkommende er et kunnskapsrikt og vennlig medmenneske som vil meg det aller beste h*n kan klare å gi.

Et rungende JA til mangfold mennesker i mellom! :jepp: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Skrevet
På 3.10.2018 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Kan du komme frem med link til påstanden om at 80 % av helsepersonell i ditt fylke er overvektig? 

Helsepersonell kommer i alle utgaver og fasonger. Noen er naturlig også så små og tynne at de kan gjemme seg bak spettet. Skal over og undervektige nektes jobb i helsevesenet? Hvilken mangelvare vil ikke da helsepersonell bli? 

Kanskje vi helelr skal satse på at helsepersonell er godt skolert i yrket de skal utføre? 

Anonymkode: ab015...f05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...