Gå til innhold

Hjelp til å lage hårpynt selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en tiara/hårbøyle som ikke er så stor med perler og strasstener siden det er pynten på kjolen min. Jeg vil ha et gullsmykke (håper det ikke blir helkræsj!) og vil da ha den tiaraen/hårbøylen i gullfarge.

Denne finner jeg ikke noe sted :roll: Eller joda, jeg fant den på lisenett (akkurat sånn vil jeg ha!), men det er jo kjempedyrt å frakte den hit... selv om det faktisk er bare "rett bort i gata her"...nabokommunen, og da ble det totalt mye penger.

Tenkte da at jeg kan prøve å lage selv. Panduro har jo mange perler og greier, men hvor får jeg tak i en hårbøyle i gull? Kan ikke være så vanskelig, men ...

Skrevet

Kunne du ha brukt en slags ståltråd da? Kunne jo bare festet litt tynn skumgummi eller no under så det ikke blir ubehagelig å ha på....

Skrevet

Hei jeg jobber med samme prosjekt! :)

Jeg har gullfargede bøyler her, som jeg ikke kan bruke fordi de er litt for brede for den pynten som jeg skal ha på. Tipper de er ca 4mm brede. Hvis du sender meg adressen din, så skal du få en av meg (har to) så kan du hvertfall se om den passer!?

Selv så sliter jeg med dette problemet: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=122468

Hvis noen har tips, så blir jeg kjempeglad!

Skrevet

Huff.. jeg har prøvd å lage min egen med både tykk ståltråd og bøyler og ringer, men det blir ikke noe dreis på det! Fant ikke noen fine perler heller, og stål/sølvtråden jeg tredde perlene på knakk med en gang... så jeg bruker den jeg har slik den er... :)

Har ingen tips til noen av dere, ville bare ønske lykke til! ;)

Skrevet

Jeg har sett en enkel tiara på Bella Donna og det var et vanlig diadem hvor det var surret perler i ulike størrelser rundt med tynn "ståltråd", det var også en lignende på Glitter men der var det surret annenhver perler og strasstener - akkurat slik jeg ønsker meg.

Tusen takk for tilbudet ThereseF, men jeg har allerede kjøpt diadem på Hennes & Mauritz, en pakke med to diadem, en i sølv og en i gull, kostet 20 kroner. NÅ begynner jakten på pynten og tråden... for ikke å snakke om når jeg skal begynne surringen :ler:

... dette kan bli festlig, håper vi kan utveksle erfaringer, jeg har nemlig 14 tommeltotter når det gjelder slike kreative ting :hoho:

Skrevet

Det er på hm jeg har kjøpt også :)

Hold meg gjerne oppdatert! Har du bilde av den du vil lage? Jeg fant et bilde av en jeg likte godt (på en amerikansk nettside, der solgte de dem for $200!!) Skal prøve å kopiere den så godt som mulig!

Må bare finne/evt lage en bøyle som er smalere/sterkere enn de jeg har nå...

Lykke til!

Skrevet

Jeg lager jo tiaraer for salg (desverre en ufrivillig pause med det nå), men kan kanskje hjelpe litt uten å avsløre alle "hemmeligheten" mine.

Bøylen bør absolutt være tøyelig, da blir den bedre å feste i håre. Jeg lager den alltid av ståltråd. Tykk ståltråd får du kjøpt i jernvarebutikker.

Lykke til. :-)

Skrevet

Tusen takk Augustbrud, har sett dine og lurt på hvordan du har gjort det! Min skal jo være helt enkel, så jeg er avhengig av at bøylen er rett, og ikke 'vrir' seg...

Får nok ta en tur til jernvaren ja ;)

Skrevet
Tusen takk Augustbrud, har sett dine og lurt på hvordan du har gjort det! Min skal jo være helt enkel, så jeg er avhengig av at bøylen er rett, og ikke 'vrir' seg...

Får nok ta en tur til jernvaren ja ;)

Jeg bruker alltid tykk ståltråd uansett om tiaraen skal være enkel eller stor. Det er viktig at endene/bøylen på tiaraen er litt bøyelig, for da er det mye lettere å feste den i håret. :wink:

Skrevet

Neimen, ThereseF, din var jo enda finere enn min og den finnes i gull!!!!

:hoppe: Jeg vil ha den! :hoppe:

... men den var jo dyr, da, $200 er vel ca 1300 kroner??? :cry:

Jeg vet ikke med deg, men jeg har nok ikke mulighet for å lage en slik.

Hva mener du, Augusbrud? Blir det vanskelig å lage en slik?

Skrevet

Jeg har bestilt swarovskikrystaller og swarovskiperler, så jeg har alt klart, det er bare den hersens bøyla da... ;)

Hvis jeg får det til, så skal jeg si fra til deg!

Men hvis noen har flere tips så mottas de med takk!!

Skrevet
Hva mener du' date=' Augusbrud? Blir det vanskelig å lage en slik?[/quote']

Sånne enkle tiaraer med bare noen perler på er veldig greie å lage, men det er jo litt pirk for å få det ordenltig pent. :wink:

Skrevet
Jeg har bestilt swarovskikrystaller og swarovskiperler, så jeg har alt klart, det er bare den hersens bøyla da... ;)

Hvis jeg får det til, så skal jeg si fra til deg!

Men hvis noen har flere tips så mottas de med takk!!

Min erfaring er at med sånne krystaller så kan det være sinnsykt mye jobb og vanskelig å feste dem til tiaraen, men det kommer jo også an på hvordan festet i krystallen er. Hvis det er slik metalldings bak du skal feste ståltråden i, er det nesten håpløst. :-(

Annonse
Skrevet

Kjøpte min nå nettopp fra Lisenett, med perler og strasstener. Den er i gull, og jeg skal ha perlekjede til. Denne har de ikke flere av, skulle gå ut av produksjon nå i mars/april, men jeg synes ikke det var dyrt i forhold til andre jeg har sett. Betalte litt i overkant av 800 kroner, alt inkludert. Veldig god service og,. Dessuten var ikke tiaraen så stiv som jeg hadde trodd. Går fint å bøye den til. Er ca 2,5 cm høy. Er veldig fornøyd med Lisenett...

Skrevet

Min erfaring er at med sånne krystaller så kan det være sinnsykt mye jobb og vanskelig å feste dem til tiaraen, men det kommer jo også an på hvordan festet i krystallen er. Hvis det er slik metalldings bak du skal feste ståltråden i, er det nesten håpløst. :-(

Det bare 'vanlig' gjennomgående hull i, og jeg har på prøvebøyla bare tredd de perlene/krystallene jeg skulle ha på en lang sen (Illusion cord) og så snurra rundt bøyla med helt tynn 'usynlig' sen. Kanskje en lettvindt måte å gjøre det på, men det så forholdsvis greit synes jeg...

Hvordan fester du vanligvis da Augustbrud?

Skrevet

Det bare 'vanlig' gjennomgående hull i, og jeg har på prøvebøyla bare tredd de perlene/krystallene jeg skulle ha på en lang sen (Illusion cord) og så snurra rundt bøyla med helt tynn 'usynlig' sen. Kanskje en lettvindt måte å gjøre det på, men det så forholdsvis greit synes jeg...

Hvordan fester du vanligvis da Augustbrud?

Ja, de perlene skal gå fint å bruke! :-)

På disse her har jeg "diamant" øverst, og den var nesten umulig å feste:

http://www.home.no/brudetiara/bilder/krone...one_tiara11.jpg

Nå skal jeg ikke avsløre "hemmelighetene" mine, for jeg har finnet en teknikk for å feste perlene på en ålreit måte, men jeg bruker iallfall alltid ståltråd når jeg fester dem til selve bøylen også. Men da bruker jeg en tynn variant. :wink:

Skrevet

Idag tok jeg turen til Jernia, fant det jeg trengte der, og etter litt plundring, så er dette resultatet. Gjenstår litt finpuss, tilpassing og sånt, men ellers ble jeg fornøyd! :)

(bildet er ikke godkjent i skrivende stund...)

Skrevet

Gratulerer, ThereseF, den var kjempefin!!!

Kan jeg få oppskriften?

:P (...et sjarmerende og bedende smil...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...