AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Er det noen her som har fått lån på minstesats uføretrygd? Jeg kjøpte ei leilighet mens jeg var frisk og jobbet og nå bærer det dessverre mot uføretrygd pga sykdom hos meg. Men jeg har tjent så lite at jeg får minstesats på AAP, og vil da få minstesats på uføretrygd om jeg får det. Hvor mye fikk dere i lån og hadde dere lån fra før? Frykter ar jeg ikke får noe i lån, men vil jo ha en egenkapital når jeg selger leiligheten min da. Trives ikke her, derfor jeg vil selge og kjøpe en annen plass. Er det noen som kan dele erfaringer her? Anonymkode: 24baf...bbd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har fått lån på minstesats uføretrygd? Jeg kjøpte ei leilighet mens jeg var frisk og jobbet og nå bærer det dessverre mot uføretrygd pga sykdom hos meg. Men jeg har tjent så lite at jeg får minstesats på AAP, og vil da få minstesats på uføretrygd om jeg får det. Hvor mye fikk dere i lån og hadde dere lån fra før? Frykter ar jeg ikke får noe i lån, men vil jo ha en egenkapital når jeg selger leiligheten min da. Trives ikke her, derfor jeg vil selge og kjøpe en annen plass. Er det noen som kan dele erfaringer her? Anonymkode: 24baf...bbd Hvorfor skal du selge leiligheten du har? Vil det ikke være smart å beholde den? Anonymkode: 6a6cf...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du selge leiligheten du har? Vil det ikke være smart å beholde den? Anonymkode: 6a6cf...2c7 Kanskje Ts. ikke har råd til å beholde denne, og må finne en billigere med tanke på lån et cetera. Anonymkode: 17f61...23d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje Ts. ikke har råd til å beholde denne, og må finne en billigere med tanke på lån et cetera. Anonymkode: 17f61...23d Jeg trives ikke her, derfor og vet heller ikke om jeg får råd etterhvert Anonymkode: 24baf...bbd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Har en kompis på minstesats som fikk lån på 1,5 mill, det var max. Anonymkode: da555...fc1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 Fikk ikke lån i vanlig bank i det hele tatt: fikk kommunalt startlån på 1,3 mill (Husbanklån) Anonymkode: 0dce9...acd 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke lån i vanlig bank i det hele tatt: fikk kommunalt startlån på 1,3 mill (Husbanklån) Anonymkode: 0dce9...acd Ikke TS Men er det lenge siden? Lurer på om det vil være mer i dag..eller om det er der det ligger. Har du bil i tillegg? Andre lån? Anonymkode: 997fa...0c7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 Tusen takk for svar Anonymkode: 24baf...bbd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #9 Skrevet 3. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke lån i vanlig bank i det hele tatt: fikk kommunalt startlån på 1,3 mill (Husbanklån) Anonymkode: 0dce9...acd Jeg har hatt kommunalt startlån to ganger, kan jeg få det igjen da i samme kommune? Har hatt det engang før i denne kommunen og en gang i en annen kommune Anonymkode: 24baf...bbd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt kommunalt startlån to ganger, kan jeg få det igjen da i samme kommune? Har hatt det engang før i denne kommunen og en gang i en annen kommune Anonymkode: 24baf...bbd Nei, hovedregelen er at man bare får startlån én gang. Anonymkode: 3846e...ade 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke lån i vanlig bank i det hele tatt: fikk kommunalt startlån på 1,3 mill (Husbanklån) Anonymkode: 0dce9...acd Ikke dårlig det da. Anonymkode: 4f4c8...37b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, hovedregelen er at man bare får startlån én gang. Anonymkode: 3846e...ade Jeg har hatt det to ganger men i forkjellige kommuner da. Så da kan jeg aldri kjøpe noe nytt igjen siden jeg har minstesats på aap og kommer til å få minstesats på uføre også? Da vil jeg aldri kunne kjøpe noe annet? Så rart at jeg er stuck her for ever og alltid til jeg dør Anonymkode: 24baf...bbd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt det to ganger men i forkjellige kommuner da. Så da kan jeg aldri kjøpe noe nytt igjen siden jeg har minstesats på aap og kommer til å få minstesats på uføre også? Da vil jeg aldri kunne kjøpe noe annet? Så rart at jeg er stuck her for ever og alltid til jeg dør Anonymkode: 24baf...bbd Må man kjøpe bolig da? Merkelig holdning. Er mange som jobber hele livet, og som leier. Som ufør bør du innfinne deg med at du kanskje må leie. Anonymkode: 19309...64e 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt det to ganger men i forkjellige kommuner da. Så da kan jeg aldri kjøpe noe nytt igjen siden jeg har minstesats på aap og kommer til å få minstesats på uføre også? Da vil jeg aldri kunne kjøpe noe annet? Så rart at jeg er stuck her for ever og alltid til jeg dør Anonymkode: 24baf...bbd Sørg for å ha et godt forhold til banken din, overhold lånet du alt har - så viser du jo banken at du fint klarer å betjene et lån med den inntekten du har. Anonymkode: 3cbd6...166
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har fått lån på minstesats uføretrygd? Jeg kjøpte ei leilighet mens jeg var frisk og jobbet og nå bærer det dessverre mot uføretrygd pga sykdom hos meg. Men jeg har tjent så lite at jeg får minstesats på AAP, og vil da få minstesats på uføretrygd om jeg får det. Hvor mye fikk dere i lån og hadde dere lån fra før? Frykter ar jeg ikke får noe i lån, men vil jo ha en egenkapital når jeg selger leiligheten min da. Trives ikke her, derfor jeg vil selge og kjøpe en annen plass. Er det noen som kan dele erfaringer her? Anonymkode: 24baf...bbd Har du ingen pensjonskasseinnbetalinger fra jobben du har hatt? Venter du til du er uføretrygdet og så tar kontakt med boligkontoret i kommunen din, så kan du søke startlån og rente og avdragsfritt tilskudd, dersom nåværende bolig kan defineres som uegnet for deg og din helse. Anonymkode: a5608...36c 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #16 Skrevet 4. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man kjøpe bolig da? Merkelig holdning. Er mange som jobber hele livet, og som leier. Som ufør bør du innfinne deg med at du kanskje må leie. Anonymkode: 19309...64e Ja da bor jeg heller her jeg mistrives enn å bo i andres boliger, om det betyr at jeg aldri kommer inn på boligmarkedet igjen pga jeg er blitt syk. Men har sjekket opp startlån og står ingen plasser at man kun får det en eneste gang i samme kommune. Så jeg får søke på det heller om jeg får avslag i banken min. Tenkte å høre i banken først og så søke startlån etterpå. Men tør nesten ikke å selge om det viser seg at jeg plutselig ikke får lån lengre. Og da må jeg leie og et vil jeg ikke. Vil ha mitt eget Anonymkode: 24baf...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå