Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått lån på minstesats uføretrygd? Jeg kjøpte ei leilighet mens jeg var frisk og jobbet og nå bærer det dessverre mot uføretrygd pga sykdom hos meg. Men jeg har tjent så lite at jeg får minstesats på AAP, og vil da få minstesats på uføretrygd om jeg får det. Hvor mye fikk dere i lån og hadde dere lån fra før? Frykter ar jeg ikke får noe i lån, men vil jo ha en egenkapital når jeg selger leiligheten min da. Trives ikke her, derfor jeg vil selge og kjøpe en annen plass.

Er det noen som kan dele erfaringer her?

Anonymkode: 24baf...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har fått lån på minstesats uføretrygd? Jeg kjøpte ei leilighet mens jeg var frisk og jobbet og nå bærer det dessverre mot uføretrygd pga sykdom hos meg. Men jeg har tjent så lite at jeg får minstesats på AAP, og vil da få minstesats på uføretrygd om jeg får det. Hvor mye fikk dere i lån og hadde dere lån fra før? Frykter ar jeg ikke får noe i lån, men vil jo ha en egenkapital når jeg selger leiligheten min da. Trives ikke her, derfor jeg vil selge og kjøpe en annen plass.

Hvorfor skal du selge leiligheten du har? Vil det ikke være smart å beholde den?

Anonymkode: 6a6cf...2c7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du selge leiligheten du har? Vil det ikke være smart å beholde den?

Anonymkode: 6a6cf...2c7

Kanskje Ts. ikke har råd til å beholde denne, og må finne en billigere med tanke på lån et cetera. 

Anonymkode: 17f61...23d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje Ts. ikke har råd til å beholde denne, og må finne en billigere med tanke på lån et cetera. 

Anonymkode: 17f61...23d

Jeg trives ikke her, derfor og vet heller ikke om jeg får råd etterhvert

Skrevet

Har en kompis på minstesats som fikk lån på 1,5 mill, det var max.

Anonymkode: da555...fc1

Skrevet

Fikk ikke lån i vanlig bank i det hele tatt: fikk kommunalt startlån på 1,3 mill (Husbanklån)

Anonymkode: 0dce9...acd

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke lån i vanlig bank i det hele tatt: fikk kommunalt startlån på 1,3 mill (Husbanklån)

Ikke TS Men er det lenge siden? Lurer på om det vil være mer i dag..eller om det er der det ligger. Har du bil i tillegg? Andre lån? 

Anonymkode: 997fa...0c7

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kommunalt startlån to ganger, kan jeg få det igjen da i samme kommune? Har hatt det engang før i denne kommunen og en gang i en annen kommune

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kommunalt startlån to ganger, kan jeg få det igjen da i samme kommune? Har hatt det engang før i denne kommunen og en gang i en annen kommune

Nei, hovedregelen er at man bare får startlån én gang.

Anonymkode: 3846e...ade

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dårlig det da. 

Anonymkode: 4f4c8...37b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hovedregelen er at man bare får startlån én gang.

Anonymkode: 3846e...ade

Jeg har hatt det to ganger men i forkjellige kommuner da. Så da kan jeg aldri kjøpe noe nytt igjen siden jeg har minstesats på aap og kommer til å få minstesats på uføre også? Da vil jeg aldri kunne kjøpe noe annet? Så rart at jeg er stuck her for ever og alltid til jeg dør

Skrevet

Jeg har hatt det to ganger men i forkjellige kommuner da. Så da kan jeg aldri kjøpe noe nytt igjen siden jeg har minstesats på aap og kommer til å få minstesats på uføre også? Da vil jeg aldri kunne kjøpe noe annet? Så rart at jeg er stuck her for ever og alltid til jeg dør

Må man kjøpe bolig da? Merkelig holdning.

Er mange som jobber hele livet, og som leier. Som ufør bør du innfinne deg med at du kanskje må leie.

Anonymkode: 19309...64e

• Liker 1
Skrevet

Sørg for å ha et godt forhold til banken din, overhold lånet du alt har - så viser du jo banken at du fint klarer å betjene et lån med den inntekten du har. 

Anonymkode: 3cbd6...166

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingen pensjonskasseinnbetalinger fra jobben du har hatt? 

Venter du til du er uføretrygdet og så tar kontakt med boligkontoret i kommunen din, så kan du søke startlån og rente og avdragsfritt tilskudd, dersom nåværende bolig kan defineres som uegnet for deg og din helse. 

Anonymkode: a5608...36c

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man kjøpe bolig da? Merkelig holdning.

Er mange som jobber hele livet, og som leier. Som ufør bør du innfinne deg med at du kanskje må leie.

Anonymkode: 19309...64e

Ja da bor jeg heller her jeg mistrives enn å bo i andres boliger, om det betyr at jeg aldri kommer inn på boligmarkedet igjen pga jeg er blitt syk. Men har sjekket opp startlån og står ingen plasser at man kun får det en eneste gang i samme kommune. Så jeg får søke på det heller om jeg får avslag i banken min. Tenkte å høre i banken først og så søke startlån etterpå. Men tør nesten ikke å selge om det viser seg at jeg plutselig ikke får lån lengre. Og da må jeg leie og et vil jeg ikke. Vil ha mitt eget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...