AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Sier du ifra til søsken/foreldre om de sier dumme ting / gjør lite gjennomtenkte valg etc? Jeg er godt voksen og jeg mener at man må jo kunne si ifra, man gjør det med folk man er glad i, man ønsker de jo godt, og det å jatte med, bringer en ikke noe vei. Anonymkode: a1164...2a1
Apekatten Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg sier ifra hvis de sier eller gjør dumme ting, ja. Det kommer selvfølgelig an på hva det gjelder, noen ganger kan det være best å bare jatte med.
Gjest Mass Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier du ifra til søsken/foreldre om de sier dumme ting / gjør lite gjennomtenkte valg etc? Jeg er godt voksen og jeg mener at man må jo kunne si ifra, man gjør det med folk man er glad i, man ønsker de jo godt, og det å jatte med, bringer en ikke noe vei. Anonymkode: a1164...2a1 Ja, viss de snakker med meg om diverse diverse så er jeg alltid ærlig om hva jeg mener og mine synspunkter, men utover det gidder jeg ikke å bry meg mer om det. Men noe jeg simpelthen bare ikke klarer å høre på uten å gi klar tale er folk som tar ugjennomtenkte valg, etterfulgt av konsekvenser og igjen etterfulgt av "skjønner ikke..."-setninger og klaging. Innsikt er en fin ting.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 Noen ting tar jeg standpunkt på og velger å holde på mitt, og jeg kan også forsiktig forsøke å argumentere for at f.eks. ikke alle på NAV er onde og maktsyke, eller at barneverntjenesten ikke nødvendigvis gjør alt de kan for å stjele barn.. Men som regel bare jatter jeg med. "Det er leit at du opplever det sånn". "Ja, noen mennesker er virkelig ikke helt rett i knollen" Mange misforståelser, og forsøker jeg å komme med potensielle forklaringer får jeg beskjed om at jeg tror jeg er bedre enn dem fordi jeg har høyere utdannelse enn dem. Anonymkode: a1373...e34 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sier du ifra til søsken/foreldre om de sier dumme ting / gjør lite gjennomtenkte valg etc? Jeg er godt voksen og jeg mener at man må jo kunne si ifra, man gjør det med folk man er glad i, man ønsker de jo godt, og det å jatte med, bringer en ikke noe vei. Anonymkode: a1164...2a1 Kommer veldig an på hva det gjelder. Er det slik at jeg er veldig uenig, eller det står mye på spill for vedkommende som de kanskje ikke ser selv, så er det klart jeg sier i fra. På den annen side er det ikke min sak å påta meg en oppdragerrolle for voksne mennesker, og jeg synes det er slitsomt med de som hele tiden _må_ hevde sitt eget syn (som de gjerne kaller "å være ærlig" eller "si det som det er") i alle sammenhenger. Noen ganger kan det være greit å jatte med, særlig hvis det er null sjans for at de vil skifte mening eller det ikke egentlig er så viktig. SÅ kommer det litt an på den andre parten også. Jeg jatter nok mer med bestemor på 89 enn med broren min på 39, for å si det sånn. Så både-og, for min del. Anonymkode: e5eef...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 Det må være greit å si ifra... Jeg personlig velger ofte å jatte med da jeg har en familie som klikker for ingenting. Kunne ønske jeg kunne åpnet meg, men tørr rett og slett ikke... Anonymkode: 80adc...769
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 I min familie er det dårlig med innsikt og konsekvenstenkning av enkelte og til tider snakker de med meg om ting, som jeg da samtaler ærlig på, gir mine synspunkter og går igjennom konsekvensene av det, og blir av det meget upopulær, blir vist kalt en bedreviter hørte jeg og blir unngått av enkelte i familien, de som jeg har hatt mest av disse samtalene med da selvfølgelig. Synes det er veldig leit og trist, skal vi ikke tåle å prate sammen, miste kontakt?! TS Anonymkode: a1164...2a1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 Halvparten av familien kan jeg diskutere med og si min mening. Resten orker jeg ikke fordi de har allerede bestemt seg for sitt synspunkt og blir usaklige og vil ikke forstå. En enkeltperson klikker i vinkel om hun ikke får viljen sin 100% av tiden, og får raserianfall om noen sier henne imot eller antyder et eller annet hun ikke liker. Dette fører til at jeg stort sett ikke har kontakt med familien lenger fordi alle er livredde for den ene personen med raserianfall og de lister seg rundt og tør ikke si eller gjøre noe som helst når hun er der. Topp stemning. Anonymkode: 0110f...734
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 I min familie er vi ærlige, men i eks svigerfamilien jatter de bare meg og snakker bak ryggen på deg. Min eks mann har tatt avstand fra familien pga dette. De er ikke til å stole på når de ikke har egne meninger. Anonymkode: 480ef...5f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå