Gå til innhold

Min sønns bup behandler har gitt meg en diagnose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at min sønn bor fast hos sin far og har samvær med meg en dag i uken og annenhver helg. Min sønn har slitt en del og vi fikk han derfor inn på bup. Jeg har snakket med henne 3 ganger for å hjelpe sønnen min, og far har snakket mye med henne og om meg.

utfra de 3 samtalene og hva bf har sagt om meg har hun gitt meg en diagnose i min sønns journal, hun skriver at jeg er psykisk syk. Jeg har ingen diagnose og jeg er ikke psykisk syk. Jeg har meldt henne inn til fylkesmannen, kan jeg gjøre noe mer? Bør jeg gjøre noe mer? Føler meg utrolig krenket.

en annen ting jeg lurer på er om noen av dere vet om far kan ha med seg sin nye kone på alt av bup avtaler sønnen min har, mens jeg ikke en gang får beskjed om at sønnen min har en avtale på bup? Jeg får ingen informasjon fra bup eller far om hvordan det går på bup eller når sønnen vår har time.

hjelp meg, vær så snill. Tips, råd, gode ord alt tas i mot

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg sier «henne» mener jeg min sønns behandler i bup

Skrevet

Det hørest veldig snodig ut. Men eg har ikkje peiling. Det tok veninna mi 12 samtalar før ho fekk diagnose, med psykolog altså.

Anonymkode: c8d17...a30

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sikker på hun ikke har skrevet at «far forteller/sier/informerer at mor er psykisk syk»? 

«Psykisk syk» er for øvrig ingen diagnose.

Endret av Puny
  • Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, Puny skrev:

Sikker på hun ikke har skrevet at «far forteller/sier/informerer at mor er psykisk syk»? 

100% sikker. Har lest på nytt flere ganger for å forsikre meg om at det det faktisk står er at jeg er psykisk syk. Nei det er ikke en spesifikk diagnose, men hun har likevel skrevet at jeg har en psykisk sykdom av noe slag og der har jeg altså ikke

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Puny skrev:

Jeg har også fått andre til å lese gjennom det for å være helt sikker på at jeg ikke feiltolker

• Liker 2
Skrevet

Når et barn har mest samvær med far i stedet for mor så blinker det jo i mine varsellamper. Du er nok ikke så frisk som du skal ha det til... Kanskje du bør oppsøke psykolog?

Anonymkode: 972c1...5b0

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når et barn har mest samvær med far i stedet for mor så blinker det jo i mine varsellamper. Du er nok ikke så frisk som du skal ha det til... Kanskje du bør oppsøke psykolog?

Virkelig? Likestillingen er komt langt ser jeg.

Anonymkode: cd585...fee

• Liker 46
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og du er bare her for...hva da?

TS: Ingen, og spesielt ikke noen uten helsefaglig bakgrunn, kan drive å sette diagnoser på folk de ikke har møtt engang. Men noen ganger skjer det dessverre. Dette kan du klage inn for fylkesmann der du bor.

Anonymkode: 9afdd...dd2

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, Mammatil2søte skrev:

Det har seg slik at min sønn bor fast hos sin far og har samvær med meg en dag i uken og annenhver helg. Min sønn har slitt en del og vi fikk han derfor inn på bup. Jeg har snakket med henne 3 ganger for å hjelpe sønnen min, og far har snakket mye med henne og om meg.

utfra de 3 samtalene og hva bf har sagt om meg har hun gitt meg en diagnose i min sønns journal, hun skriver at jeg er psykisk syk. Jeg har ingen diagnose og jeg er ikke psykisk syk. Jeg har meldt henne inn til fylkesmannen, kan jeg gjøre noe mer? Bør jeg gjøre noe mer? Føler meg utrolig krenket.

en annen ting jeg lurer på er om noen av dere vet om far kan ha med seg sin nye kone på alt av bup avtaler sønnen min har, mens jeg ikke en gang får beskjed om at sønnen min har en avtale på bup? Jeg får ingen informasjon fra bup eller far om hvordan det går på bup eller når sønnen vår har time.

hjelp meg, vær så snill. Tips, råd, gode ord alt tas i mot

Nrå du lager en slik tråd, så må det være lov å stille spørsmål ved om du er frisk. 

Å klage til Fylkesmannen er ikke rette adressen. Det er i tillegg høyst merkelig at du, med bare samvær med barnet, har fått kjennskap til at behandler har satt diagnose på deg i barnets journal. Komparentopplysninger i journaler skal ikke meddeles andre enn helsepersonell. Så her er mer enn et lovbrudd. 

Anonymkode: 798a2...24c

• Liker 8
Skrevet

Hvis far har mer samvær enn mor, ja da må mor være psykisk syk? Skjerp deg. 

til Ts: jeg har dessverre ikke svar på spørsmålene dine, men jeg håper virkelig det ordner seg. Har du snakket med hun som har skrevet dette om deg, og hvorfor hun har gjort det? 

Anonymkode: 1cc84...e9b

• Liker 11
Skrevet

Unnskyld meg, det er faktisk det frekkeste jeg har hørt. Går du rundt å forteller alle helgepappaer at de bør oppsøke psykolog og at de ikke er friske?

barnefar har jobb, lappen og bil, jeg har ikke jobb eller utdanning, bil eller lappen, og derfor bor de mest hos far slik at de kommer seg på skole, aktiviteter o.l. Da vi bor et godt stykke utenfor det meste. Ikke at du har noe med hvorfor de bor der, men det var for at ting skulle bli best og lettest mulig for barna og det var enighet rundt det fra både meg og og be! Er du gammel? 16? 

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nrå du lager en slik tråd, så må det være lov å stille spørsmål ved om du er frisk. 

Å klage til Fylkesmannen er ikke rette adressen. Det er i tillegg høyst merkelig at du, med bare samvær med barnet, har fått kjennskap til at behandler har satt diagnose på deg i barnets journal. Komparentopplysninger i journaler skal ikke meddeles andre enn helsepersonell. Så her er mer enn et lovbrudd. 

Det er et lovbrudd at det settes diagnoser på mennesker uten å engang ha møtt dem.

Anonymkode: 9afdd...dd2

• Liker 9
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Mammatil2søte skrev:

100% sikker. Har lest på nytt flere ganger for å forsikre meg om at det det faktisk står er at jeg er psykisk syk. Nei det er ikke en spesifikk diagnose, men hun har likevel skrevet at jeg har en psykisk sykdom av noe slag og der har jeg altså ikke

At det står at du er psykisk syk betyr ikke at bup hevder at du er psykisk syk. Det kan være innhentede opplysninger fra far eller andre. Hvis far på et møte med dem har fortalt dem at du er psykisk syk kan hun skrive det som en del av referatet fra møtet for eksempel, eller hvis skolen har skrevet det i sine papirer. At BUP helt av seg selv skulle skrive, og dermed hevde, at du er psykisk syk bare ved å ha møtt deg et par ganger henger ikke på grep. 

Endret av Puny
  • Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som forelder til mine barn med 100% foreldrerett har full tilgang til mine mindreårige barns journaler. Det har du og til dine. 

Du må gjerne fjerne deg herfra om du bare skal spy ut kvalme og snakke om ting du helt tydelig ikke aner noe om :)

• Liker 26
Skrevet

Fars nye kome ser barna dine mer enn du gjør, så at hun er med på avtaler er kanskje ikke så rart? 

Anonymkode: b4058...9d4

• Liker 12
Skrevet

Hun har som sagt møtt meg 3 ganger der vi har snakket om sønnen min og ingenting annet

• Liker 1
Skrevet

Bare for å sammenligne, jeg gikk til en psykolog som var veldig spesiell. Han satte to diagnoser på meg etter 3 mnd behandling, jeg og han gikk veldig dårlig overens så jeg ba om en annen psykolog. Den nye psykologen så på journalen min og fortalte meg etter en stund at den forrige psykologen hadde gitt meg to diagnoser han var helt uenig i. Først etter 2 år hos den supre nye psykologen min fikk jeg en diagnose og den er riktig. Så at noen gir deg en diagnose basert på et par møter med deg, og hva eksen din sier er helt sinnsykt.

Tenk hva slags diagnoser jeg kunne satt på eksene mine om jeg ville, man kan jo si hva som helst.

Anonymkode: 31015...8ee

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fars nye kome ser barna dine mer enn du gjør, så at hun er med på avtaler er kanskje ikke så rart? 

Anonymkode: b4058...9d4

Det er faktisk rart jo, for selvom hun ser barna mine mer enn jeg gjør så er hun fortsatt ikke moren deres

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å sammenligne, jeg gikk til en psykolog som var veldig spesiell. Han satte to diagnoser på meg etter 3 mnd behandling, jeg og han gikk veldig dårlig overens så jeg ba om en annen psykolog. Den nye psykologen så på journalen min og fortalte meg etter en stund at den forrige psykologen hadde gitt meg to diagnoser han var helt uenig i. Først etter 2 år hos den supre nye psykologen min fikk jeg en diagnose og den er riktig. Så at noen gir deg en diagnose basert på et par møter med deg, og hva eksen din sier er helt sinnsykt.

Tenk hva slags diagnoser jeg kunne satt på eksene mine om jeg ville, man kan jo si hva som helst.

Anonymkode: 31015...8ee

Takk, er akkurat dette jeg mener. Hun kan jo ikke tilegne meg egenskaper og sykdommer og påstå at jeg har det fordi eksen min har sagt det

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...