AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Min mann var i er tidligere turbulent forhold, de hadde en anstrengt økonomi da hun hadde en stor drøm om å være hjemmeværende med barnet deres og ikke ville ut i jobb. De kom da til en felles besluttning om at han skulle flytte til en annen kommune ettersom han fikk jobbtilbud der og komme hjem i helgene frem til han fant en bedre jobb i sin hjemkommune. Etter han flyttet innledet hun et forhold til annen og forholdet deres tok slutt. Min mann, betalte fortsatt for alt, husleie, mat, henting og levering av barnet, klær, regninger, etc... slik holdt det på i ca 2 år til hun fant seg enda en ny kjæreste. Alle regninger ble sendt til henne og avtalen var at hun skulle betale alle regninger, problemet var at hun ikke betalte regninger i min manns navn, så vi sliter med mye gjeld etter regninger som hun ikke har betalt og vi har en anstrengt økonomi pågrunn av dette. Vi har prøvd å finne jobb og leilighet i barnet sin kommune men vi finner ikke jobber som betaler nok eller leiligheter innom vår prisklasse. Vi kjører nå 8 timer til sammen hver helg og vi står for all henting og levering. Hun sender ikke med klær, så vi må kjøpe egne klær, sko og ytterklær. De kom til en felles besluttning om at han skulle flytte, skal virkelig han stå for 100% av henting og levering da? At vi må stå for klær plager jeg meg ikke så veldig mye over, men det er en stor økonomisk belastning når vi betaler barnebidrag, kjøper klær, betaler gammel gjeld pga henne og står for all henting og levering... Og nei, dette handler ikke om at jeg ikke vil bruke penger på bonusbarnet mitt, men rett og slett økonomisk og tidsmessig. Det blir mye tid vekk fra familien for mannen min hver helg. Og vi har som sagt prøvd å finne leilighet og jobb i barnet sin hjemkommune men har ikke vært så heldige på den fronten. Anonymkode: 9a710...4af
Gjest BearMama Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Her har jo han delvis skyld da han ikke fulgte opp egne regninger og han er den som har flyttet bort fra barnet. Når det kommer til henting og levering hadde det vært mest rettferdig at dere møttes på halvveien. Kanskje en tur til fvk er en start? Endret 3. oktober 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Med mindre han får en rettslig avgjørelse på deling av henting/levering har samværsforelder ansvar for dette, men utgiftene skal deles. Om han betaler bidrag kan han kreve at mor sender med klær for da er det hennes ansvar å passe på at barnet har klær, også på samvær. Anonymkode: a4094...b58 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 1 time siden, BearMama skrev: Her har jo han delvis skyld da han ikke fulgte opp egne regninger og han er den som har flyttet bort fra barnet. Når det kommer til henting og levering hadde det vært mest rettferdig at dere møttes på halvveien. Kanskje en tur til fvk er en start? Han har helt klart et ansvar der ja, regninge ble sendt dit når de fortsatt var sammen og de hadde på det tidspunktet vært sammen i 6 år og han stolte på henne. Han lærte av sine feil der... hun klarte å gjøre ekstremt mye skade på kort tid og mannen min ser i ettertid at varsellampene burde ha blinket da hun stadig kom med nye klær og smykker. De har vært på familievernkontoret men hun nekter å stå for noe, hun nekter å sette seg i bilen, nekter å bidra økonomisk og mannen tørr ikke ta det videre for han er fryktelig paranoid og redd for å miste samværet fullstendig... Anonymkode: 9a710...4af
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har helt klart et ansvar der ja, regninge ble sendt dit når de fortsatt var sammen og de hadde på det tidspunktet vært sammen i 6 år og han stolte på henne. Han lærte av sine feil der... hun klarte å gjøre ekstremt mye skade på kort tid og mannen min ser i ettertid at varsellampene burde ha blinket da hun stadig kom med nye klær og smykker. De har vært på familievernkontoret men hun nekter å stå for noe, hun nekter å sette seg i bilen, nekter å bidra økonomisk og mannen tørr ikke ta det videre for han er fryktelig paranoid og redd for å miste samværet fullstendig... Anonymkode: 9a710...4af Han mister jo ikke samværet. Det er lovpålagt. Ta det videre? Hva da? Og hvorfor? Han har jo lovmessige rettigheter. Kan ikke de to gå på familievernkontoret igjen? Med det formål å lage avtaler om det praktiske. Husk at det er far, og bare far som i samarbeid med mor må finne ut av dette. Det beste du kan gjøre, er å større far. Regningene kan man ikke gjøre noe med. Det er fars gamle dumhet, og det må han nesten betjene for egen lomme. Anonymkode: 5585d...8c9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han mister jo ikke samværet. Det er lovpålagt. Ta det videre? Hva da? Og hvorfor? Han har jo lovmessige rettigheter. Kan ikke de to gå på familievernkontoret igjen? Med det formål å lage avtaler om det praktiske. Husk at det er far, og bare far som i samarbeid med mor må finne ut av dette. Det beste du kan gjøre, er å større far. Regningene kan man ikke gjøre noe med. Det er fars gamle dumhet, og det må han nesten betjene for egen lomme. Anonymkode: 5585d...8c9 Det er jo en mulig til, å ta det rettslig. Altså, å ta det videre. Hun setter seg helt på bakbeina bare han prater om fvk, og truer med å ta barnet ifra han og sette barnet i mot han. Hun nekter at noen utenforstående skal blande seg inn. Jeg har meldt ifra til bv om dette og det er en utredning igang ettersom barnet har atferdsproblemer og en mor som ikke samarbeider eller tillater noe innsyn i barnet sin hverdag. Jeg føler ikke at det beste jeg kan gjøre er å støtte far i denne saken, hun truer han, mobber han og jeg blir sur og lei meg når jeg ser hvor svak han er ovenfor henne. Og han vet det selv og innrømmer det men så fort han konfronteres av henne så går visst det i glemmeboka... Egen lomme gjelder ikke når vi har felles økonomi... alt går inn og ut på samme konto. Anonymkode: 9a710...4af
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 Bv? Hvorfor? Din idioti at du velger felles økonomi. Hun driter i hvem sin konto regninger betales. Eller om de betales i det hele tatt. Mannen din er jo en tafatt fjott, og du er med og betaler prisen for det. Anonymkode: eb80f...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bv? Hvorfor? Din idioti at du velger felles økonomi. Hun driter i hvem sin konto regninger betales. Eller om de betales i det hele tatt. Mannen din er jo en tafatt fjott, og du er med og betaler prisen for det. Anonymkode: eb80f...e2d Fordi det er noe som skurrer. Vi får ikke vite noe om barnets hverdag, barnet har fått beskjed om å ikke prate om hverdagen sin hos moren, barnet har problemer på skolen, atferdsproblemer, konsentrasjonsproblemer og mobber. Barnet virker fornøyd når hen er hos oss men nå har jo ikke vi barnet i hverdagen så er også vanskelig å bedømme. Men barnevernet var enig i at det var grunn til en bekymringsmelding, og har som sagt startet en utredning. Kan hende at hun er ekstremt privat men er noe som skurrer og far setter seg ikke opp mot henne og gjør det nødvendige for barnet sitt i frykt for å miste hen. Ja, han er en tafatt fjott når det kommer til dette. Men om du hadde blitt daglig mobbet i et halvt tiår hadde nok ikke du vært så høy i hatten heller mot denne personen. Nei, de skulle ikke ha skaffet barn, men shit happens, nå får vi prøve å gjøre det beste ut av det. Men nå var jo ikke egentlig det denne tråden handlet om. Den handler egentlig om det juridiske i forhold til henting og levering ved skillsmissebarn. Anonymkode: 9a710...4af
KatyP Skrevet 4. oktober 2018 #9 Skrevet 4. oktober 2018 http://barnerettsbloggen.no/tag/hente-og-bringe-til-samvaer/ 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er noe som skurrer. Vi får ikke vite noe om barnets hverdag, barnet har fått beskjed om å ikke prate om hverdagen sin hos moren, barnet har problemer på skolen, atferdsproblemer, konsentrasjonsproblemer og mobber. Barnet virker fornøyd når hen er hos oss men nå har jo ikke vi barnet i hverdagen så er også vanskelig å bedømme. Men barnevernet var enig i at det var grunn til en bekymringsmelding, og har som sagt startet en utredning. Kan hende at hun er ekstremt privat men er noe som skurrer og far setter seg ikke opp mot henne og gjør det nødvendige for barnet sitt i frykt for å miste hen. Ja, han er en tafatt fjott når det kommer til dette. Men om du hadde blitt daglig mobbet i et halvt tiår hadde nok ikke du vært så høy i hatten heller mot denne personen. Nei, de skulle ikke ha skaffet barn, men shit happens, nå får vi prøve å gjøre det beste ut av det. Men nå var jo ikke egentlig det denne tråden handlet om. Den handler egentlig om det juridiske i forhold til henting og levering ved skillsmissebarn. Anonymkode: 9a710...4af Henting og levering er da virkelig ikke et problem dere bør styre med. Høres ut som det er nok andre ting å ta tak i. Anonymkode: 05bbd...246 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå