Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten golf. Det er ikke lenge til termin nå, så vi har tenkt å kjøpe bil med bedre plass i bagasjen.

Jeg bryr meg ikke om merke. Siden jeg er vant med liten bil, vil jeg helst ikke ha en bil som er veldig lang og/eller bred.

Jeg synes ikke vi trenger en dyr/nesten ny bil. Ser for meg mellom 150-200.000 kr, og at den helst har gått mindre enn 125.000 km.

Men jeg har ikke særlig peiling. Hvor mange år bør bilen maks være med tanke på sikkerhet og andre ting?

Mannen er skikkelig impulsiv og ubesluttsom når det gjelder biler. Han har hatt bmw, mercedes og audi før. Det er en av dem, eller wolksvagen han vil ha nå.

Er ikke f.eks passat stasjonsvogn veldig svær? Hva med skoda? Blir Audi a4 stasjon for liten, med tanke på vogn, handleposer/bagasje?

Hva er det viktigste å tenke på? Jeg tenkte vi kunne tattt med vogn til bilforhandler for å se hvordan bagasjeplassen virker, samt prøve bilsete. Men mannen vil ikke gjøre det hvis vi ikke garantert skal kjøpe bil akkurat der...

Hva er det viktigste vi bør tenke på nå? Det blir nok ikke mer enn 2,5-3 år til neste barn kommer heller.

Anonymkode: 3db11...752

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare komme med innspill du ikke har nevnt og det er at dere skal ha barn bakovervendt i bilen i mange år framover. Ikke alle som tenker over det og får problemer med å få plass til bilstoler

Flerbruksbil er et like godt alternativ til stasjonsvogn, så jeg hadde også tatt med det i vurderingen. Hvis du vil ha en som ikke er så stor er VW Touran, Toyota Verso, Peugeot 5008 greie alternativer. Men da må man litt ned i bagasjeromsstørrelse.

Flerbruksbiler med større bagasjerom er Ford S Max. Ford Galaxy, Citroen Grand C4 Picasso, VW Sharan for å nevne noen.

Flerbruksbiler har gjerne også bedre plass til bilstoler.

Anonymkode: ab797...576

Skrevet

Tenk på at det vil nok ikke være behov for ny støree bil på en stund ennå, en nyfødt tar ikke så mye plass og dere skal sikkert ikke ut på familieferie rett etter fødsel.  Så ikke stress med å finne bil og gjør impulskjøp før termin, bruk heller tid på å spare og gjøre god research. 

Vi har Toyota Yaris og den har fint plass til barnevogn og både første og andre bilstol, så vi beholder heller den så lenge vi kan og kjøper ny og større når vi må. 

Anonymkode: d0784...9ef

• Liker 1
Skrevet

Vi har Ford focus, men nå som vi venter nummer to og har et stort barn bakovervendt ønsker vi oss Mondeo.

Anonymkode: 573a9...2a8

Skrevet

Skoda er super på plass, spesielt superb modellen. Den er lit lang, men det venner du deg fort til! 

Vi har audi a4 nå, å jeg tenker at det blir vogn i bagasjerommet, og varer i baksetet.. men har ikke testet dette enda, da det er 6mnd til termin... 

før hadde vi en skoda superb, sedan, og den fikk jeg mer inn i og det var bedre bein plass enn både audien og en volvo v50 jeg hadde i starten. 

Skrevet

Vi er fornøyd med golfen vi. Men hva ser du etter da? Hvor stor bagasjeplass, hvor store er dere osv.

Anonymkode: 5cd1e...4be

Skrevet

Skoda Superb stasjonsvogn

Anonymkode: f97cf...4dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...