Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Burka slår ikke helt an hos meg heller, og heldigvis kan jeg velge hva jeg skal ikle meg. Kanskje jeg ville hatt på burka i gatene i Kabul....

Men jeg synes jo det er topp å lese at kvinner har makt - bare i kraft av å være kvinne..... og så mye makt at en stakkars mann blir så forvirret og redd (?) at løsningen er å usynliggjøre kvinnene.

Forøvrig - fantasi er et all right dyr, det.

For å slippe å bli distrahert av spretne og spenstige mannebakdeler i stramme shorts, kunne jeg tenke meg at kilt ble innført som manneplagg (egentlig vet vi jo hva de har under - ikke sant) Og da kunne fantasien virkelig få noe å boltre seg i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bettie... du vet vel at det er helt andre ting som tenner jenter..... tror ikke gutta hadde blitt mer populære med kilt på byn.... noen ville sett på det som litt krampeaktig... noe desperat over det hele.... til og med stressfaktoren er høyere omkring skjørt....

Jeg ser det selv... hvordan jentene doller seg opp, fikser hår og negler, pakker seg inn akkurat som det skulle vært et sirkustelt og jenta er klovnen... slik latterliggjør kvinner seg selv... der dem prøver.... å gribbe til seg den siste snev av overlevelse, en livbøyle ut på hav, slik tvinger kvinnen seg fast.... til den ring som metaforisk kan oversettes som mascara og sminke...

Waco

Skrevet

Tenkte mer på kilt som "turn off" i hverdagen, da, og så kunne jeg heller FANTASERE om spretne og spenstige mannebaksider, vet du.

Sminke og stæsj - vi jenter er ikke akkurat alene der, da. Den mest framgangsrike industrine er pt. sminke og "godsaker" for menn.

Så kanskje det da er mer en livbåt for begge kjønn enn en livbøye for jenter......

Skrevet

Det er ganske drøyt og sidestille kvinner og menns sminkebruk.....

Skrevet

Hei du Waco, vet du er lei at folk kommenterer deg som person i steden for å svare ordentlig på innleggene dine. Men saken er den innleggene dine er så bak mål, at man kan umulig svare seriøst på dem! Jeg mener å huske et innlegg du skrev på snikk snakk ang. superkrefter at du skulle ønske du kunne bytte venstre delen av hjernen eller noe sånt for du var så lei av å se sammenhengen i alt...... Ta det helt med ro, den delen av hjernen din som ser sammenhenger - den virker ikke, helt opplagt!

Gjest Binn@ ikke innlogget
Skrevet

Waco, Waco, Waco... hvem er denne kvinnen som har såret deg så dypt?

Eller kan det være at din mor er en stolt, lur og høyst oppegående kvinne, og får din far til å kravle i støvet? Burde vel, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst.

Mulig du får et volsomt adrenalin kick av å skrive innleggene dine, men det er så på grensen til patetisk mye av det du slenger ut av deg.

Burka? Humm.. kunne tenke meg hvordan diskusjonen ville ha gått fa. Siden norske kvinner får på pukkelen fordi de ikke kler seg i blomstrete sommerkjoler og har timotei hår, ville det vel etter en liten stund vært ille for dere hvis vi hadde likt, og ville gå med burka... :blunke:

Å nei.. se hva jeg har gjort, falt ned dit hvor jeg svarer på et innlegg du har skrevet. Har falt i fella og gitt deg oppmerksomhet på en provokasjon. Uææ. Det at vi svarer er vel som å få uventet innskudd på testosteron kontoen? ? ?

:kul: Rock on!

Gjest gurimalla
Skrevet

Kanskje vi bare skal låse alle menn inne? Da vil man også gjøre noe med voldtektstallene.

Siden det stort sett er menn som er poteniselle voldtektsforbrytere må tiltakene settes inn mot mennene ikke kvinnene.

Skrevet
Kanskje vi bare skal låse alle menn inne?

Det er den beste ideen jeg har hørt hittil! Waco snakker mye om kvinner og ansvarsfraskrivelse i sine innlegg, men hva er dette da? "Vi blir fristet av dere når dere ikke kler dere i burka, derfor er det deres skyld". Joda, lenge leve dobbeltmoralen, Waco!

Skrevet

Hva er det som feiler dere?

Jeg prøver bare å forstå hvorfor noen kulturer og land har sett det regningsvarende og ikle damer burka....

Hvilken makt er det som ligger latent i en kvinnerkropp, som gjør slike drastiske skritt nødvendige?

Og da kan dere holde dere til saken.

For det er slik.... at det er flere millioner kvinner som bruker burka... og flere hundre millioner damer som bruker slør.

Og da er et rettbetinget spørsmål.... hvorfor er det nødvendig?

Waco

Men ifølge dere, så er jo kvinner viljeløse individer som ikke har noe ansvar for hvorfor et samfunn er som det er....

Skrevet
Jeg synes burka bør være en alminnelig bekledning for kvinner, og la det være min private mening. Så kan dere andre "dolle" dere opp for enhver pris, uviten om at vi gutta kun ser på puppestørrelse allikevel.

Waco

Selvfølelig ser gutter kun på puppestørrelse, det er da vel ingen hemmelig - ei heller det faktum at jenter/kvinner dømmer en mann utfra størrelsen på pikken hans - er helt normalt det.

10na :D

Skrevet

Du sa det : land som ikler kvinner burka.

VI kler oss ikke i burka, vi blir ikledd. Hvis du bor i et land uten forbilder eller reelle valg, hvilket forbilde, og hvilket valg tar du da?

Er det er fritt valg når du ikke har reelle valgmuligheter? Har du rett til din egen kropp og klessmak når du er en refleksjon av Gud? En Gud skapt av menn, og lære som blir fremført av menn? Menn som er dine brødre, sønner, far og onkler?

Og hvorfor man ikler seg det her i vesten også? De er like mye dine brødre, onkler og fedre. Og Gud er like mye mann her....

:kul: Rock on!

Skrevet

Waco skriver:

"Men ifølge dere, så er jo kvinner viljeløse individer som ikke har noe ansvar for hvorfor et samfunn er som det er...."

Skjønner du ikke at det er her du tar alvorlig feil Waco??? Vi har VILJE og vi tar ANSVAR, men ikke alene!!!!!!!!!

Hvor ble det av mannens ansvar her??.........

Og du snakker om ansvarsfraskrivelse............... :roll:

Skrevet

Misty, det er noen som må ha det inn med sugerør....

1. Kvinner tar selv ansvar for at de lever i et samfunn som ser det nødvendig og dekke dem til med sjal og slør fordi det ligger enorm mye makt i kvinnekroppen.

2. Kvinner har eier ikke ansvar for sitt eget liv og samfunnet, derfor blir de presset av menn til og gå tildekket.... men hvorfor skulle menn gidde det da? Hvis kvinner var viljeløse?

Forstår du nå hvorfor jeg er forvirret og gjerne vil ha hjelp til og oppklare disse to motsetninger?

Waco

Gjest gurimalla
Skrevet

Det er iallefall ikke problematisk å se at Waco er forvirret... Hva du mener med punkt 2 i ditt forrige innlegg er en gåte.

Hvis du insisterer på at kvinner er viljeløse kan debatten avsluttes med en gang. Eller så får du si hvordan du har kommet frem til at kvinner er viljeløse.

Du waco ber alle andre om å holde seg til saken.... Selv kan du komme med alle mulige kommentarer som ikke dreier seg om tema. Selvmotsigende neida! :roll:

I ditt første innlegg mener du at det er feminismen som har skylden for voldtekter, da kvinner nå får lov til å kle seg slik de vil. Som den feminist jeg er bør man se på sanksjoner overfor mennene for å redusere voldtektsproblemet, løsningen er ikke å redusere kvinnens frihet.

I følge Waco er menn helt uten kontroll på sine drifter og følgelig ikke ansvarlig for egne handlinger (blant annet voldtekt). Det sier mye om deg at du mener at Burka er nødvendig, heldigvis er de færreste enige i at det er nødvendig.

Skrevet

Takk Gurimalla.

Der kom du med bra argumenter.....

Er sliten i hodet nå, men kommer sterkere tilbake.

En ting er hvertfall klart for meg, du klarer ikke å se våre argumenter Waco, antagelig fordi du har bestemt deg for å ikke gjøre det!

Skrevet

Får svare litt punktvis, jeg også, da:

1. Kvinner har selv ansvar for å bli boende i et land der de bruke burka, sjal etc.

Her har vi noen alternativ:

a) kvinnen bruker burka fordi hun selv vil, og har bestemt seg for at det er bra for henne.

B) kvinnen bruker burka fordi hun blir tvunget til det.

Når det gjelder a, er det ikke noe problem å bruke burka.

Når det gjelder b, har hun følgende alternativ:

I) Ikke gå med burka og bli trakasert

II) Ikke gå med burka og bli arrestert

III) Ikke gå med burka og bli drept

Noen ganger kan man finne kombinasjoner av de tre.

IV) Flykte og prøve å få asyl i Norge, hvor vi tar så pent imot de som har blitt utsatt for tortur og vold, særlig når alle vi nordmenn har fått alle våre ønsker oppfylt først.

Ansvar for sitt eget liv - ikke så enkelt når det ansvaret kan medføre lemlestelse eller død.

2. Hvis kvinner ikke tar ansvar for egne liv, og bruker burka fordi de er noen viljeløse vesner, har vi igjen noen alternativ.

a)Bestefar, far, 10 brødre, 15 fettere, 12 onkler, bestemor, storesøster og et dusin tanter sier at du skal bruke burka, og derfor gjør du det.

B) Du får husarrest hvis du ikke bruker burka

c) Du blir vansiret hvis du ikke bruker burka

d) Du blir drept hvis du ikke bruker burka

Med disse alternativene, ville nok mange tenke at bruka var et enkelt valg, viljeløst eller ikke.....

Men - uansett - alternativene innebærer ikke at burka brukes for å få ned voldtektstallene.

Skrevet

Det er meningsløst å diskutere med dere (kvinner). Nå har jeg endelig fått det bekreftet. Dere kverulerer rundt grøten for å unngå ubehagelige spørsmål omkring kvinners fristerinneri.

Dere vil kun se saken fra deres synspunkt, altså strafferaksjoner ved at man velger en litt annen løsning enn dagens.

Nå stiller jeg et konkret spørsmål. Hva er det med kvinnekroppen, hvilken makt er det den besitter når noen kulturer finner det kontraktmessig riktig å tildekke herligheten med et slør av mystikk?

Waco

Det må i sannhet vært en mektig makt som har kunne igangsette dette kjønnsspillet som tildekking til syvende og sist er.

Skrevet

Åh waco! Du konkluderer så håpløst pubertalt! Hvorfor tror du gamle kjerringer går med denne hersens burka'en? Fordi de frister vettet av unggutta???

Maiken

Skrevet

Maiken jeg gir opp, hvis det jeg sier er feil, kanskje du kan fortelle meg hvorfor dem bruker en slør løsning i noen kulturer?

Det må jo være en årsak... en slik ide kan vel ikke komme fra ingenting?

Waco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...