Gå til innhold

Noen som har tatt samlingsbasert studie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på Vestlandet men ønsker å studere vernepleie deltid samlingsbasert i Alta.

noen som har erfaring med dette? Blir det veldig dyrt å reise frem og tilbake eller kan man få slippe å reise så ofte? Må man delta på alle samlinger ?

Anonymkode: 9e891...c7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med den skolen du nevner men har tatt samlingsbasert på en annen høyskole. Det hadde vi 50% oppmøtekrav. Jeg møtte på ca 70%, brukte mye penger på reise og overnatting. Men det var verdt det for min del.

Anonymkode: 1afda...258

Skrevet

Å reise fra Vestlandet til Alta må koste skjorta. Det finnes ikke et samlingsbasert studium et sted det er lettere å reise til for deg? Forøvrig bør du sjekke opp kravene mtp oppmøte med studiestedet ditt.

Anonymkode: de8e9...b35

Skrevet

Tok samlingsbasert i Oslo, bor i Trondheim. Det var stress og det ble dyrt. Men tror det går noen flere fly mellom Trondheim og Oslo kontra Vestlandet og Alta... Kan du ikke ta vpl i Bergen da?

Anonymkode: ef57d...4bb

Skrevet

HVL har samlingsbasert vernepleiestudie i Sogndal, det må da være enklere om du bor på vestlandet?

Anonymkode: 0a33b...bd3

• Liker 1
Skrevet

Ikke Alta, men på mitt studie hadde vi 80% obligatorisk oppmøte. Det ble ganske dyrt, gikk nok med rundt 13-14000 pr semester på reise og opphold, og det var mye kortere avstand enn det du vil ha. Hvor mange samlinger det er kan jo også ha litt å si på det økonomiske.

Anonymkode: d03c7...661

Skrevet

Jeg har også søkt på Sogndal men tror ikke jeg kommer inn, har for lavt snitt. Tror faktisk Alta er eneste sted jeg kommer inn. Har 4 i snitt

Anonymkode: 9e891...c7b

Skrevet

Ring dem og spør. Hørte at de måtte møtte opp veldig få ganger. Og ring samskipnaden og spør om dem leier rom /dag.

Anonymkode: d7bc4...695

Skrevet

Jeg gikk på et samlingabsert deltidsstudie i Oslo, bor i Bergen. Det var krav om oppmøte, og ganske dyrt å reise frem og tilbake mellom de byene selv med flere transportalternativ. Du tro det blir både billigere og enklere for deg å ta opp igjen fag for å komme inn på et studium mer nært der du bor, evt flytte til Alta og ta studiet der. En annen ting er at studiet har praksis, og jeg vil tro at det er behov for å ha praksis i en slik avstand at praksislærer fra skolen kan komme på møter med deg og veileder. Ergo må du påregne flere uker i nord hvert studieår, så dette bør du sjekke med skolen. 

Anonymkode: 56359...a7d

Skrevet

Vet om flere som bor i Tromsø og studerer samlingsbasert i Alta

Anonymkode: d7bc4...695

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...